Ga naar inhoud

Carthago Meubilair


Henk73
 Share

Go to solution Solved by Magic Ed.,

Recommended Posts

Ik kan dit niet onderschrijven. NKC, bij monde van de hoofdredacteur, geeft mij steun in het aangeven van de wegen waar en hoe ik kan reageren. Verder kan ik melden dat ik vandaag (einde middag) een reactie van de BOVAG heb gekregen. Ik wil dit eerst zelf nader bekijken, voor ik inhoudelijk reageer. 

Link naar reactie
Share on other sites

Zojuist telefonisch contact gehad met een medewerkster van de NKC. Op haar advies de e-mail van 17 nov. j.l, met verzoek voor een oproep in de Kampeerauto, nogmaals gestuurd maar nu naar info@nkc.nl i.p.v redactie@nkc.nl. 

Als ik over een week (weer) geen reactie heb ontvangen neem ik opnieuw contact met ze op.

 

Aanvullend nog een verzoekje:  laten we het op dit forum beperkt houden tot feitelijkheden en probeer frustraties en/of privé meningen over de NKC etc, indien mogelijk, pas te verzenden nadat eerst tot honderdduizend is geteld 😉

 

  • Confused 1
Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, GoRi zei:

Zojuist telefonisch contact gehad met een medewerkster van de NKC. Op haar advies de e-mail van 17 nov. j.l, met verzoek voor een oproep in de Kampeerauto, nogmaals gestuurd maar nu naar info@nkc.nl i.p.v redactie@nkc.nl. 

Als ik over een week (weer) geen reactie heb ontvangen neem ik opnieuw contact met ze op.

 

Aanvullend nog een verzoekje:  laten we het op dit forum beperkt houden tot feitelijkheden en probeer frustraties en/of privé meningen over de NKC etc, indien mogelijk, pas te verzenden nadat eerst tot honderdduizend is geteld 😉

 


Jouw derde actie op het forum en ons dan de les willen lezen. Lees zelfs eens alles wat hier door de NKC tekort wordt geschoten.

Link naar reactie
Share on other sites

Ook wij zijn gedupeerd door slechte kwaliteit van de stoel- en bankbekleding door Carthago.

Daarom melden wij ons inzake problemen met de bekleding van onze Carthago camper te weten craquele en loslaten van de toplaag van het kunstleer.
Bouwjaar 2018 waarvan 2 jaar niet gebruikt.
Communicatie met Carthago is zeer matig en na 9 maanden uiteindelijk 50% coulance door Carthago Duitsland.

Op dit moment weer nieuwe, andere bekleding problemen. Carthago wijst nu alles af i.v.m. verstrijken van de 5-jaar coulance termijn …..

 

Wij sluiten ons graag aan bij dit gezamenlijke initiatief vanwege de teleurstellende houding van Carthago over hun slechte product.

Rob en Monique

Link naar reactie
Share on other sites

Beste allemaal,

Mijn verzoek voor bemiddeling aan BOVAG wordt niet in behandeling genomen. De formele grond hiervoor is dat bemiddeling ten aanzien van eenaankoop van een gebruikt voertuig slechts binnen 1 jaar na aankoop, in behandeling genomen kan worden. Verder verwijst de BOVAG in mijn geval naar de onafhankelijke Landelijke Geschillen Commissie (in het vervolg LGC genoemd)-sectie voertuigen, waar zij dit soort geschil-procedures hebben ondergebracht.

Verder verkenning bij de LGC leiden tot adviezen die ik liever deel met diegenen die daadwerkelijk benadeeld zijn door Carthago danwel de dealer(s).

Per slot is dit forum openbaar.

Ik wil dan ook Aria, vd Honing/RienS, GoRi/BroersJoske/tpRiedijk/R van de Steeg en Robby uitnodigen om mij persoonlijk te mailen zodat we "in privacy" verdere stappen kunnen bespreken.

Ik wil hiermee de discussie/posting sluiten.

Link naar reactie
Share on other sites

Ook ik had bekledingsproblemen met mijn nog geen drie jaar oude Carthago camper. Omdat ik goede ervaringen had met het servicecentrum van Carthago ben ik op terugweg vanuit Hongarije naar het Cathago service-centrum in Aulendorf gegaan. En heb ze geconfronteerd met mijn bekledingsprobleem . Er is een medewerker komen kijken en die constateerde op nog andere, door ons nog niet opgemerkte plekken met dezelfde problemen. De bekleding moet totaal vervangen worden zei hij en dat moest geregeld worden via de dealer. Dat hebben we gelijk gedaan. Na een paar weken kreeg ik het bericht dat ik de camper bij de dealer kon plaatsen opdat hij de stoelen en kussens kon demonteren en opsturen naar Carthago in Duitsland. De stoelen en kussens zijn na drie en halve maand teruggekomen en weer gemonteerd. De camper ziet nu weer netjes uit en buiten heel wat ergernissen over afgesproken levertijden en een slechte verstandhouding met de dealer tot gevolg heeft het ons niets gekost. Dit is zoals het hoort bij gebreken, kosteloos vervangen, tenslotte is de aanschaf van een nieuwe camper een aardige rib uit het lijf.
Ook is het zo dat de problemen van loslatende top laag ook bij sportschoenen voor doen wat resulteert in een beperktere garantie termijn. Temperatuur en UVstralinging en niet in gebruik zijn waardoor de soepelheid verloren gaat schijnen hieraan debet te zijn. Dat was trouwens ook de reactie van de medewerker van het Carthago sevicecentrum, er is een oude niet goed opgeslagen rol bekledingstof gebruikt. 
Buiten het vervangen van de kleding zijn al drie maal de deurtjes in de toilet/doucheruimte vervangen omdat hier water in op trok. Ook een bekend probleem bij het servicecentrum.

Toch is het wel een lekkere wagen maar met mijn vier voorgaande occasions heb ik minder problemen gehad dan nu bij een gloednieuwe Carthago.

Link naar reactie
Share on other sites

Ook onze Carthago Malibu, nieuw geleverd in februari 2017, vertoont op enkele stoeldelen het besproken effect. Een mail aan 'premium-dealer' Stijkel leverde (na herinnering) de bekende reactie op: eerst 'ik weet van niks', later vage verwijzing naar de 4-jaars 'coulance' van Carthago.

Wij gaan toch maar zelf met een stoffeerder aan de slag.

Maar als er gezamenlijke actie komt doen we mee. Verwacht van de NKC niks, na de tijdrovende Ford actie begint men er niet meer aan.

Link naar reactie
Share on other sites

3 minuten geleden, Overmaat zei:

Ook onze Carthago Malibu, nieuw geleverd in februari 2017, vertoont op enkele stoeldelen het besproken effect. Een mail aan 'premium-dealer' Stijkel leverde (na herinnering) de bekende reactie op: eerst 'ik weet van niks', later vage verwijzing naar de 4-jaars 'coulance' van Carthago.

Wij gaan toch maar zelf met een stoffeerder aan de slag.

Maar als er gezamenlijke actie komt doen we mee. Verwacht van de NKC niks, na de tijdrovende Ford actie begint men er niet meer aan.


Ik zou dan toch eens een email sturen aan de fabriek in Duitsland met een duidelijk zichtbare c.c. aan de NKC. Dat helpt vaak wonderbaarlijk goed.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...