Fred Verdonk Geplaatst: 14 oktober Share Geplaatst: 14 oktober Ik ben van plan onder mijn camperbus Fiat Ducato bj 2009 luchtvering te bouwen, moet hij dan opnieuw gekeurd worden door RDW?? Misschien nog tips welk merk, is altijd welkom Vriendelijke groet Fred Verdonk Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CaradoT135 Geplaatst: 15 oktober Share Geplaatst: 15 oktober Ik heb dezelfde plannen (hulpluchtveren) en ga dit nog voor het volgend camperseizoen doen. Ik ben het nog nergens tegengekomen dat je in Nederland voor een herkeuring moet. Mijn eerste keus zou vering van Goldschmitt zijn, die zijn in twee maten te krijgen een 6" en een 8" uitvoering. Dan is Linnepe ook een veel voorkomend merk en je hebt nog veel klonen, al dan niet van Chinese makelij. Je kan het zo duur maken als je zelf wil, met compressor of zonder, met 2 of 3 ballonnen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Camper-T Geplaatst: 15 oktober Share Geplaatst: 15 oktober Een camper met nieuwe hulpluchtvering opnieuw laten keuren wordt alleen gedaan als dit i.c.m. het verhogen van het toegestaan maximum gewicht gebeurd. Veel 3500kg campers moeten aanpassingen aan de vering laten doen om tot 3850-4250kg goedgekeurd te worden, vaak via WDT-Services + VB-AirSupport. Als je hulpluchtvering laat aanmeten kan het soms ook lonen om de bestaande voorveren en schokdempers mee te nemen, voor een beter rijcomfort. Bedrijven als Car Support zijn een veren specialist en zeker ook voor campers. Het geheel kan bijdragen aan een flink beter en vooral veilig rijgedrag. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 16 oktober Share Geplaatst: 16 oktober Inderdaad. Check eerst of het technisch kan en wat de winst in laadvermogen is. WDT heeft een website waar je dat kunt checken. Zelf ben ik gegaan voor hulpluchtvering achter van VB Airsupport. En veel beter wegligging én een hoger laadvermogen. Let wel op dat het om een al eerder gecertificeerde (RDW) set gaat, anders kan het een complex traject worden. Ik ben met WDT in zee gegaan, leveren alle certificaten erbij en verwijzen je naar een aangesloten bedrijf voor de inbouw. Keuren bij de RDW was daarna een formaliteit. Let op dat ook de banden en velgen het hogere gewicht aan moeten kunnen (met documentatie van de fabrikant)! 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CaradoT135 Geplaatst: 16 oktober Share Geplaatst: 16 oktober Misschien wil Fred, net als ik alleen wat ondersteuning voor de bladveren en geen wijziging in het laadvermogen. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Camper-T Geplaatst: 16 oktober Share Geplaatst: 16 oktober Dat denk ik ook, daarom mijn aanhef dat keuren alleen gebeurd in combinatie met het verhogen van het maximale toegestande gewicht. Als je alleen nieuwe of andere (lucht)vering laat monteren dan is dit dus niet keuringsplichtig maar deze moeten wel de APK doorkomen. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Fred Verdonk Geplaatst: 29 oktober Auteur Share Geplaatst: 29 oktober Het gaat me inderdaad alleen hulpveren zonder het laadvermogen te verhogen, ben nu aan het kijken waar ik de beste prijs/kwaliteit kan aankomen? Bedankt voor jullie reacties Gr Fred Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: 30 oktober Share Geplaatst: 30 oktober 21 uren geleden, Fred Verdonk zei: Het gaat me inderdaad alleen hulpveren zonder het laadvermogen te verhogen, ben nu aan het kijken waar ik de beste prijs/kwaliteit kan aankomen? Bedankt voor jullie reacties Gr Fred Dan informeer ook eens bij Jan Verbruggen in Kampen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.