Ga naar inhoud

Boefjes in Italie


Baflo Bill
 Share

Recommended Posts

Pas op boefjes in Italie!

 

Op 30 mei verlaten wij bij Livorno de Autopista op weg naar onze camping. Morgen de overtocht van Livorno naar Palermo. Na de tolpoorten gepasseerd te hebben komen we met onze camper op een provinciale weg. Ik nader een stoplicht bij wegwerkzaamheden. Ik sta als eerste in de rij en zie dat er aan een bruggetje wordt gewerkt en er een wegversmalling is. Ik zie net na de werkzaamheden rechst een kleine witte auto raar geparkeerd staan… Ik dacht aan een wegwerker die met geopende ramen gezellig de radio aan heeft staan. Het licht gaat op groen en ik rijd op. Met een extra grote boog om het witte autootje. Ineens een enorm lawaai…pats..pats..pats… ehhh? Ik zie dat de kleine witte auto achter in de rij aansluit. Vanuit mijn spiegels zie ik de auto een voor een de rij achterliggende auto’s inhalen. Heftig toeterend en met lichten knipperen haalt hij mij in. De achterramen zijn geblindeerd ik zie alleen de chauffeur heftig gebaren en schreeuwen dat ik moet stoppen. Je schrik je kapot. Meerdere keren probeert hij ons te laten stoppen. Vriendelijk zwaaiend rijd ik iedere keer door. Na 5 x zie ik, wat een geluk, dat de auto de aflag neemt en is verdwenen. De camper geparkeerd en even bijkomen van de schrik. Op de camping was echter geen receptiepersoneel onder de indruk van ons verhaal. S’avonds de politie geïnformeerd in een digitale aangifte. Geen reactie…

De volgende dag op weg naar de haven… toch wat gespannen…en ja hoor daar was hij weer de kleine auto.. en opnieuw pats….wellicht met een knikker en een katapult… Weer probeerde hij ons te laten stoppen…je schrikt je rot…en weer na 4x proberen ons te laten stoppen verdween hij…. Wat zou er zijn gebeurd als ik wel was gestopt?? Wie zaten er op de geblindeerde achterbank van deze auto?

 

Wie heeft meer informatie? Heb ik juist gehandeld? Wie zou er zijn gestopt en wat zou er zijn gebeurd?

De schade 1200 euro wordt gelukkig vergoed. Ik ga terug van trede 18 naar 14 en dien zelf 90 euro bij te leggen… Bah!

 

Optimistische groeten,

 

Ronald en Elly Benninga

Baflo aan Zee

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...