Ga naar inhoud

permanent in camper wonen


kennismaking
 Share

Recommended Posts

Hallo camperaars. Ik overweeg om huis en haard te verkopen en permanent in mijn camper te verblijven. Ik ben 71 jaar, man met vrouwelijke partner en woon in Noord-Brabant. Mijn partner zal niet permanent bij me zijn. Wie heeft daar ervaring mee en kan en wil me tips geven? Graag zou ik van gedachten willen wisselen met ervaringsdeskundigen.

Alvast bedankt voor de aandacht en vriendelijke groet.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Als je allebei nog gezond genoeg bent en permanent leven in de camper is echt een droom, waarom niet zou ik zeggen. Het leven is maar kort en je moet nu leven.

Je zult een postadres aan moeten houden maar misschien kun je dit combineren met een simpel huurhuisje of iets, waarop je terug kunt vallen voor als dit nodig is.

Wellicht wil je sowieso iets achter de hand hebben, ook voor als het even minder gaat, of als de dag daar is dat het misschien niet meer lukt. Dan kun je altijd terug.

 

Ervaring heb ik zelf niet maar ik weet wel dat er enkele vloggers op YouTube zijn te vinden die permanent in de camper woonen. Zoals bijv. de Endless On Wheels.

Zij en mogelijk meerdere camper-vloggers, hebben ook en website waarop je veel kunt lezen en ze staan vast open voor contact of advies.   

Daarnaast zijn er ongetwijfeld Facebook groepen van permanente camperaars. Zo maar wat ideeen, mocht je binnen dit forum niet voldoende reacties/info krijgen.

 

Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, kennismaking zei:

Hallo camperaars. Ik overweeg om huis en haard te verkopen en permanent in mijn camper te verblijven. Ik ben 71 jaar, man met vrouwelijke partner en woon in Noord-Brabant. Mijn partner zal niet permanent bij me zijn. Wie heeft daar ervaring mee en kan en wil me tips geven? Graag zou ik van gedachten willen wisselen met ervaringsdeskundigen.

Alvast bedankt voor de aandacht en vriendelijke groet.

Beste,  op zich een heel begrijpelijke wens. Alles valt en staat met gezondheid en die kan helaas van de een op de andere dag omslaan. Wij hebben dat bij heel veel camperaars gezien. Die zaten in de leeftijdsklasse 70 tot 85. 

En als de gezondheid plots omslaat en er is geen thuishonk dan geeft dat extra stress. Dit is niet om  uw mooie plan te dwarsbomen maar om u er bewust van te maken dat uw situatie zoals die nu is niet eeuwig hoeft te zijn en dat als dat moment er is u een vangnet hebt .

Wij zijn zelf 7 a 8 maanden onderweg maar houden ons appartement aan, vooral omdat mijn vrouw dat wil. Er moet toch 1 de verstandigste zijn.

 

Link naar reactie
Share on other sites

18 uren geleden, kennismaking zei:

Hallo camperaars. Ik overweeg om huis en haard te verkopen en permanent in mijn camper te verblijven. Ik ben 71 jaar, man met vrouwelijke partner en woon in Noord-Brabant. Mijn partner zal niet permanent bij me zijn. Wie heeft daar ervaring mee en kan en wil me tips geven? Graag zou ik van gedachten willen wisselen met ervaringsdeskundigen.

Alvast bedankt voor de aandacht en vriendelijke groet.

Zoek op de NKC homepage naar " permanent wonen". Je vindt daar veel informatie.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dank voor jullie reacties. Ik ben bepaald geen Facebooker, en utubber en vlogger. Ben benieuwd naar de met name wat ouderen, 65+, en hun ervaringen. Wij houden vast aan een eigen stek, Pied a terre, maar is dat reëel? Je hebt woongemeenschappen van mensen die elkaar steunen ingeval van nood. Zou zoiets ook bestaan bij een groep die permanent huis en haard verlaten hebben? Tijd voor een vereniging, of bestaat die al? Groeten, graag reacties

Link naar reactie
Share on other sites

Ik denk niet dat er een eenduidig of optimaal antwoord is op je vraag. Of misschien is het niet eens een vraag-antwoord maar meer het aftasten van onzekerheden op basis van ervaring van anderen. De grootste onzekerheid blijft echter gezondheid. Je hebt daar slechts indirect een beetje invloed op, maar de echte gezondheidsissues die jouw 'avontuur' kunnen bedreigen, daar heb je geen invloed op. Dus volgens mij moet jouw onderzoeksvraag zijn "heb ik een back-up als het niet meer gaat (permanent wonen in de camper)?". En wat die back-up ook is, vroeg of laat zal je erop terug moeten vallen. We gaan immers niet allemaal op ons 93e vanuit een relatieve gezondheid vredig dood in onze slaap. 

Link naar reactie
Share on other sites

Dank Robbert. Zijn wij niet allemaal te veel gewend of verwend met zekerheden? Hoe deden en doen nomaden dat? Hoe doen en deden dat rondreizende volkeren? Zijn er een soort rondreizende leefgemeenschappen, vergelijkbaar met nu bestaande leefvormen in een groep, die elkaar ondersteunen en bijstaan?

Gewoon op een camping staan. Een aantal maanden per jaar europa ontdekken en dus en route. 

Bedenk eens wat je bespaart als je geen vaste lasten meer hebt, geen hypotheek, gas, water, licht, opstal, woz, verzekeringen, alleen je camper met de lasten en je vrijheid. Weg van de regelzucht, en ga zo maar door.

Wat zou ik graag met gelijkgestemden daar eens een uitvoerig en zeer uitgebreid over willen praten.

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 8 months later...

Dit is het 4 de jaar dat wij in onze camper wonen.  Ons huis verhuren we via een makelaar. Het adres van onze zoon is ons postadres. Ons ritme is 6/7 maanden rondtrekken in het buitenland en dan in de NL in de buurt van onze zoon ivm oppas.  De SVB vraagt af en toe waar we zijn.  In het laatste gesprek hebben we nog eens onze situatie uitgelegd. Ze overleggen wat ze ermee aan moeten. We wachten hun standpunt af. Tot nu toe hebben we onze AOW ontvangen. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...