Ga naar inhoud

Wel of niet tunen


Shelma
 Share

Recommended Posts

Ik heb een afspraak staan om mijn 130 pk Fiat Ducato te laten tunen. Nu komen er berichten naar mij toe dat het niet veel verschil zal maken en dat de tuning het onderweg af kan laten weten en dan (met regelmaat) bijgesteld moet worden. Wie heeft daar ervaring mee??

Link naar reactie
Share on other sites

Wanneer je bij een gerenommeerd bedrijf je motor laat tunen zijn de verhalen over ‘ bijstellen’ onzin. Je moet je wel afvragen met welk doel je de motor laat tunen. Er wordt veel kletskoek over geschreven (zuiniger, sneller enz.). Maar wanneer je extra trekkracht wilt, helpt tunen echt.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Bijstellen is kletskoek want er wordt gewoon software in de ECU geschreven, let wel op als je auto bij fiat in onderhoud is dat ze niet een update van de motorsoftware draaien tijdens een onderhudsbeurt want dan wordt de tuning software weer overschreven en heb je weer 130 pk als vanouds. 

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, HymerBoy zei:

Bijstellen is kletskoek want er wordt gewoon software in de ECU geschreven, let wel op als je auto bij fiat in onderhoud is dat ze niet een update van de motorsoftware draaien tijdens een onderhudsbeurt want dan wordt de tuning software weer overschreven en heb je weer 130 pk als vanouds. 


En dan mag je gratis bij het tuning bedrijf daar weer de nieuwste upgrade overheen zetten.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...