Ga naar inhoud

Mechanische autoblokkade


Jlcvandijk
 Share

Recommended Posts

Ik heb een Knaus Boxstar 5,40 van 2020, handgeschakeld.

Volgens BearLock zijn zij de beste en geeft bijna elke verzekering korting op de premie.

Construct vindt dat onzin en zegt dat zij innovatiever bezig zijn.

Wat is waar? Is eventueel een gps track & tracé systeem aan te bevelen?

Wanneer geeft NKC korting op de premie?

Link naar reactie
Share on other sites

19 minuten geleden, Jlcvandijk zei:

Ik heb een Knaus Boxstar 5,40 van 2020, handgeschakeld.

Volgens BearLock zijn zij de beste en geeft bijna elke verzekering korting op de premie.

Construct vindt dat onzin en zegt dat zij innovatiever bezig zijn.

Wat is waar? Is eventueel een gps track & tracé systeem aan te bevelen?

Wanneer geeft NKC korting op de premie?

OP onze camper zit ook een Construct, of Bear Lock beter is weet ik niet.

Toen wij de camper kochten was Bear Lock tijdelijk niet leverbaar, voor mij is t dus lood om oud ijzer.

IK heb echter meer vertrouwen in Construct of Bear Lock dan in een of ander track en trace systeem.

Link naar reactie
Share on other sites

Construct en Bear Lock helpen te voorkomen dat de camper gestolen wordt. Dat doen track en tracé systemen niet. Eigenlijk heb ik nog nooit gehoord dat m.b.v. track en tracé een camper werd achterhaald. Dat zegt niet alles, ik heb ook nog nooit gehoord dat Construct en Bear Lock een diefstal heeft voorkomen. Maar die diefstal wordt wellicht voorkomen door de Bear Lock sticker op het raam. Wie zal het zeggen? Het inbrekersgilde is slim.

Overigens, met Bear Lock krijg ik korting op de verzekering.

Link naar reactie
Share on other sites

Zowel Bearlock als Construct worden door het vakkundige gilde binnen 10-15 minuten gesloopt. En bij de robot automaatbakken van Fiat rijd je er zelfs zo gewoon schakelend mee de trailer op. Ik heb hem daarom beveiligd met een OBD2-slotset van 80,- euro. Dat zie je niet zitten van buitenaf als je geen stickers plakt en is een volkomen verrassing voor de boeven als ze via de dongle de startblokkade willen opheffen. Dan blijft de camper dus gewoon staan met slechts een klein boorgaatje in het linker voorportier om dit avn het slot af te halen.
 

Link naar reactie
Share on other sites

9 minuten geleden, Kees_S zei:

Zowel Bearlock als Construct worden door het vakkundige gilde binnen 10-15 minuten gesloopt. En bij de robot automaatbakken van Fiat rijd je er zelfs zo gewoon schakelend mee de trailer op. Ik heb hem daarom beveiligd met een OBD2-slotset van 80,- euro. Dat zie je niet zitten van buitenaf als je geen stickers plakt en is een volkomen verrassing voor de boeven als ze via de dongle de startblokkade willen opheffen. Dan blijft de camper dus gewoon staan met slechts een klein boorgaatje in het linker voorportier om dit avn het slot af te halen.
 

En als je dan voor 25 euro een prick stop op de bestuurdersdeur monteert (mét sticker), prikken ze ook geen gaatje in je deur!

 

https://www.camperprotect.de/en/p/prickstop-driver-s-door-burglar-protection

aangepast door GeMa
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, Kees_S zei:

Zowel Bearlock als Construct worden door het vakkundige gilde binnen 10-15 minuten gesloopt. En bij de robot automaatbakken van Fiat rijd je er zelfs zo gewoon schakelend mee de trailer op. Ik heb hem daarom beveiligd met een OBD2-slotset van 80,- euro. Dat zie je niet zitten van buitenaf als je geen stickers plakt en is een volkomen verrassing voor de boeven als ze via de dongle de startblokkade willen opheffen. Dan blijft de camper dus gewoon staan met slechts een klein boorgaatje in het linker voorportier om dit avn het slot af te halen.
 

10 tot 15 minuten is voor een dief veel te lang, dan laten ze m liever staan.

Link naar reactie
Share on other sites

Een Bearlock op de versnellingspook hoeft niet zozeer beter te zijn dan een variant van Construct. Beiden vallen onder dezelfde SCM/CCV klasse beveiliging als een modern elektrisch alarm dus geven optioneel soms korting op de premie, of zijn eerder verplicht om überhaupt een camperverzekering te krijgen.

 

Volgens zeggen is een Bearlock/Construct beveiliging op de versnellingspook met 10-15min te omzeilen door een kundige boef. Met dank aan al het accugereedschap van nu. Met een simpele accu-slijptol en de juiste kennis wordt de borgpen doorgeslepen en kan er weer geschakeld worden. Dan is het hopen op veel herrie en oplettende buren...

 

Dit geldt overigens ook voor de Bearlock OBD sloten, accu-gereedschap zijn werk laten doen en de startonderbreking kan daarna met de juiste apparatuur omzeilt worden. Het is daarom dat de wat meer technische onderlegde camperaars soms een dummy OBD connector plaatsen en de originele wegwerken uit het zicht. Dat lijkt ook een goede oplossing.

 

De Prickstop plus sticker op het bestuurdersslot ontneemt de boef zijn motivatie om het slot open te wippen met een dun schroevendraaiertje door een voorgeboord gaatje. Maar motiveer je een boef dan niet om de ruit in te slaan? Het hoekraampje voorin het portier is een populaire, maakt weinig geluid met inslaan en je bent zo alsnog binnen.

Dan kun je ook nog voor inbraakwerend folie aan de binnenzijde van de portierramen kiezen. Altijd veilig in te slaan van binnen uit maar van buiten kom je er niet doorheen. (En ja, de hulpdiensten zijn bekend met deze folies en hebben de middelen om door het raam te komen als hier noodzaak voor is.)

 

Met een GPS tracker worden weldegelijk campers teruggevonden, al is er helaas ook een deel wat niet teruggevonden wordt. Geen tracker is dan sowieso geen kans. Zelfs bij de meest dure auto's weet men de tracker te vinden en onschadelijk te maken, of er zou gebruik worden gemaakt van jammers die GPS signalen verstoren. Er worden ook campers gestolen die men eerst op een verlaten plek laat 'afkoelen'. Dit is om te controleren of er geen tracker in zit waardoor de politie deze vrij snel vind. Er zijn GPS trackers van nog geen €150,00 zonder abonnement dus voor die kosten zou ik het niet laten. Bouw er desnoods twee in om de boef misschien slim af te zijn.

 

 

Alle beveiligingen hebben twee grote doelen: 

1. Vertraging waardoor een flits-diefstal wordt ontmoedigd

2. De meest belangrijke: gemoedsrust voor de eigenaar

 

Wil je zo veel mogelijk en binnen je macht voorkomen dat je camper gestolen wordt, of dat er ingebroken wordt, gebruik dan je gezonde verstand als je de camper verlaat. Er zijn tal van voorbeelden te verzinnen waar overmacht speelt maar er zijn ook best wat voorbeelden hoe je kunt voorkomen dat jouw camper een lust voor de inbreker is. Investeer gerust in de inbraakvertragende materie maar leg bijv. ook alle waardevolle zaken uit het zicht.

 

 

 

aangepast door Camper-T
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Mensen, preventie helpt, maar garanties zijn er niet in het leven, shit happens. Dus, ieder voor zich, bepaal hoe ver je wilt gaan met het beveiligen van je camper, ik heb zelf het nodige gedaan, maar ben nu op het punt gekomen dat ik zoiets heb van het moet geen obsessie of bunker worden.

 

En ja, het begint met gedrag, breng jezelf (en je camper) niet in een kwetsbare situatie/omgeving, dat helpt al flink, neem al dan niet preventieve (mechanische of elektronische) maatregelen en eventueel aanvullende zaken zoals het kenteken graveren in de ramen (kost maar een tientje) en een tracker, waardoor opsporen ook makkelijker wordt, maar vooral, geniet van het camperen en de vrijheid.

  • Like 2
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...