Ga naar inhoud

Slechte ervaring camper garage Broos Hoogerheide


JohnS
 Share

Recommended Posts

Nadat ik met mijn camper gestrand was door een elektronische storing is hij, met tussen komst van NKC verzekering, naar camper garage Broos in Hoogerheide gebracht. Hier heeft hij 8 dagen gestaan zonder dat er iets aan gedaan werd men kon ook geen datum noemen wanneer hij ingepland was. In die tussen tijd is mijn reserve sleutel van d e camper door de garage kwijt gemaakt. Deze laten ze op het contact slot zitten met de deuren open?  Toevallig kwam ik er achter dat zij op de negende dag met vakantie gingen zonder mij te verwittigen. Ik heb toen hals over kop mijn camper door een ander bedrijf weglaten halen, die plant de camper in om te repareren. Helaas door deze ervaring en de nonchalante naar mij toe zal ik hier niet meer terug gaan.

 

Ik heb heb fiat Ducato  uit 2000 met een 1.9 motor.  Wilde niet meer starten , niets deed het meer en de controle lampjes op het dashboard branden steeds verschillen. Startmotor draaide niet rond. Hoor wel een klikje rechts achter dashboard of onder motor kap. Wie heeft er ook wel eens zo een probleem gehad. 

Link naar reactie
Share on other sites

14 minuten geleden, HymerBoy zei:

niet gewoon een slechte accu? Niet met startkabels geprobeerd?

Nee accu is doorgemeten. iedere keer als je de contact sleutel omdraait gaan er andere controle lampjes branden en uiteindelijk blijft de olie lamp zwak branden. Start motor doet niets alleen klik rechts onder dashboard of daar in de buurt, Crash knop gedrukt geen reactie.  Maandag gaat elektromonteur er mee aan de gang.

aangepast door JohnS
Link naar reactie
Share on other sites

Jelle , wij gaan er NU van uit dat je accu goed is . jouw probleem zal wel een slechte verbinding zijn in de bedrading en lijk op een massa storing .

 

 Ga als volgt te werk maak de accuklemmen aan binnen zijde schoon , eerst de minklem los maken dan de plusklem los reinigen pool reinigen en weer vast daar ne de min klem het zelfde . kijk dan waar de minkabel  is aan gesloten is op b.v motorblok of de carrosserie deze ook los maken en reinigen en vast maken .

Ga dan een kijken bij de dikke kabel van de die op de startmotor zit en daar kan ook een wat dunnere kabel bij zitten monteert maak dat ook die aansluiting schoon . Er kan ook nog een massakabel tussen de motor en de carrosserie zitten maak deze ook schoon . het ook mogelijk dat er ergens een multie stekker zit waar de hoofdstroom overheen gaat naar o.a zekeringskast contactslot enz .

 

Jelle ik heb natuurlijk geen schema om aan te wijzen hoe de bedrading is aangelegd , maar u camper is van 2000 dus 20 jaar en dan kunnen deze storingen voorkomen .

 

Succes 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...