Ga naar inhoud

Wegenbelasting buitenland


cor nkc forum
 Share

Recommended Posts

Het mag niet want je kenteken verliest (tijdelijk) zijn geldigheid ook in het buitenland maar of er op gecontroleerd wordt geen idee. Ook geen idee hoe je verzekering hier mee omgaat, repatrieren doen ze dacht ik alleen met een geldig kenteken, dus goed uitzoeken voor je het doet. Bij een ongeval zal je verder wel aardig in de problemen kunnen komen denk ik zo, ik zou het zelf niet proberen.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Heel duidelijk. Met mijn vorige  camper van 2003 schorste ik de camper een paar keer per jaar. Dat kostte zo'n 25,00 en loont dan al snel. Met mijn huidige Camper van 2017 is het duurder om te schorsen. Ik meen iets meer dan € 70,00 en loont het ook minder snel. Met een beetje puzzelen en rekenen kun je toch sparen.

Dat geldt ook voor de verzekering. Die kun je bij langere stilstand bijvoorbeeld van volledig casco naar Plus zetten. Scheelt ook weer een paar duiten.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik zou er nooit aan beginnen. Wanneer je in het buitenland staat met het voornemen er een tijdlang te blijven staan, kan er zomaar iets gebeuren waardoor je spijt krijgt. Je moet door onvoorziene omstandigheden plotseling naar huis. Of je moet met spoed naar een arts waar je niet even naar toe loopt of fietst o.i.d. Wanneer je op dat soort dingen moet bezuinigen zou ik de camper van de hand doen.

Link naar reactie
Share on other sites

21 uren geleden, cor nkc forum zei:

Wat denken jullie hiervan, gezien de hoge kosten van levensonderhoud momenteel :

Als je langere tijd in het buitenland verblijft, wat zou je letten van de camper voor de wegenbelasting te schorsen zolang je in het buitenland verblijft ?

 

Groet

Cor

Wat niet in de vraag staat, ga je voor langere tijd met of zonder camper naar het buitenland? In het eerste geval mag je niet met de camper op de openbare weg, buitenland wordt niet als uitzondering genoemd.  

 

Quote

 

Schorsen

Als u besluit uw kampeerauto voor langere tijd niet te gebruiken, dan kunt u deze voor 1, 2 of 3 jaar schorsen. Tijdens de schorsing mag uw kampeerauto niet op de openbare weg staan of rijden. U hoeft in die periode geen motorrijtuigenbelasting te betalen. Ook hoeft uw kampeerauto dan niet verzekerd en APK-goedgekeurd te zijn. U kunt de schorsing verlengen als u langer niet van uw kampeerauto gebruik wilt maken. En de schorsing kunt u uiteraard ook bij ons stopzetten.

 

 

Ga je zonder camper naar het buitenland loont het schorsen als je ± 1 maand of langer schorst.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...