Ga naar inhoud

"Diesels in de ban, raken ze aan de straatstenen niet meer kwijt"


mvlgouda
 Share

Recommended Posts

Het zal bepaalde mensen waarschijnlijk tegen de borst stuiten dat iemand zijn 5 jaar oude camper heeft laten slopen, voor zijn of haar gemoedstoestand in een ideaalbeeld. Als zulke kapitaalvernietiging geen rol speelt had het bijvoorbeeld ook een idee geweest om kapitaal te investeren in een onderzoek hoe dieselcampers uit motivatie van dit ideaalbeeld elektrisch te kunnen maken. Wie weet was daar de medemens en het milieu meer mee geholpen dan alleen met het eigen stoepje schoonvegen.

 

Dat diesel er een keer uit zal moeten is een feit, maar het is ook een feit dat de mens ooit 'gedwongen' is om op fossiele brandstoffen te gaan rijden. Een milieuvriendelijk alternatief was er niet, of werd (bewust) niet onderzocht en/want zowel de olie-industrie als de accijnsheffende overheden spinde er flink garen bij. Iets met de Dollar...

Op dit moment elektrisch gaan rijden is leuk als je dit kunt betalen en de faciliteiten hebt om in je schone energie te voorzien. Dat de accu's van een elektrisch voertuig op langere termijn wellicht ook een grote milieuvervuiler gaan worden, of door de productie plus het delven van giftig lithium al zijn, laten we voor het gemak even achterwegen. Net als de wintermaanden waarbij het lastig is om met zonne-energie een elektrische auto op te laden en dit dus via een gas- of kolengestookte energiecentrale zal moeten.

 

Landen als Noorwegen die miljarden verdienen met het aan vervuilende landen verkopen van aardolie uit eigen bodem, om hier vervolgens subsidies voor elektrische voertuigen en oplaadsystemen voor eigen volk van te maken is ook een manier om eigen stoepje schoon te houden. En in de tussentijd blazen de duizenden vliegtuigen en vrachtschepen de atmosfeer vol met hun uitlaatgassen, want alle onderdelen voor de elektrificatie en elektrische auto's moeten wereldwijd ook naar hun afnemers gebracht.

Oh en de windmolens, die na 10-15 jaar hun subsidie verliezen, dan tegen verlies werken dus vervangen worden voor nieuwe windmolens met nieuwe subsidie. De oude gaan op de vervuilende vrachtschepen naar de lagelonenlanden om daar geheel milieu-onverantwoord tot schroot omgezet te worden, het schroot wat vervolgens met veel vervuiling weer omgezet wordt tot nieuwe windmolens. Ook een voorbeeld van een prima lokale circulaire economie, weer ten koste van zware vervuiling op andere plekken. Net zoals de vervuilende landen die na het Akkoord van Parijs gingen handelen in CO-certificaten waardoor vervuiling van een land op papier minder wordt, wat een farce...

 

Resumerend is wijzen naar een ander nooit de oplossing, want we kunnen allemaal iets bijdragen aan een schoner milieu. Maar het is niet vanzelfsprekend dat wij allemaal onze dieselcamper laten slopen terwijl de vervuilende lagelonenlanden en de door de overheid en economie gesteunde zware industrie zoveel mogelijk ontzien worden.

 

   

 

aangepast door Camper-T
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

20 uren geleden, Roelof zei:

Dan had je die Euro-5 camper beter aan iemand kunnen geven die nu in een Euro-0 rijdt en het zich niet kan veroorloven om Euro-hoger te rijden.

Dan was de Euro-0 uitgefaseerd en je bijdrage aan het milieu veel groter geweest.

Ik vindt het maar een patserige opmerking over dat slopen.

Idd patserig en ronduit arrogant, kijk mij eens deugen met mijn EV en toch gewoon een diesel rijden. Een echte groene rakker!

aangepast door HymerBoy
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Beetje raar dat je een euro5 laat slopen , wat zoveel energie heeft gekost om te bouwen, terwijl er door middel van filters dezelfde uitstoot berijkt kan worden als de uitstoot van een euro6, ik verwijs dit verhaal dan ook naar de broodje aap afdeling. Of dit of je moet hulp zoeken. Mijn mening. Groeten Cor.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 26-6-2023 om 21:26, Euro 6d zei:

. De 5 jaar oude camper met Euro5 motor heb ik laten slopen om een vervuiler minder te laten rijden. Dat is mijn bijdrage. Als iedereen doet wat binnen zijn vermogen licht kunnen we samen en volgende generaties nog fijn leven.

Mijn grootouders (aan vaderskant) hadden 16 kinderen, aan moederskant waren er 12.

Mijn ouders hadden 6 kinderen,mijn schoonouders hadden er ook 6.

Wij , mijn vrouw en ik hebben slechts één kind ( dat met haar partner samen twee kinderen heeft ,dat dan weer wel)

 

Dat is onze bijdrage aan een goede leefbare wereld.

 

Mijn camper is euro 5, en die word voorlopig niet gesloopt.

  • Like 2
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...