Ga naar inhoud

Geen huishoudstroom op 12 volt


Pyure Jos
 Share

Recommended Posts

L.s. Wij hebben een Bürstner a625. Sinds een paar dagen brand het groene controlelampje in het display niet meer als ik de motor uitzet of niet aan de laadpaal sta. Het 12volt huishoud circuit werkt dan niet. De accu is okay (koelkast werkt). Ik heb alle zekeringen gecheckt. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Met vriendelijke groet Jos van Rens

Link naar reactie
Share on other sites

Wat is de relatie met de koelkast die werkt en een accu die oké is. Als je geen compressor koelkast hebt is het zeer onwaarschijnlijk dat de koelkast iets doet als je niet aan de paal staat en zonder lopende motor.

Een absorptie koelkast werkt alleen op 12 volt bij een lopende motor. Zou de koelkast op 12 volt werken met niet draaiende motor is de accu binnen de kortste keren leeg.

Ik zou eerst maar eens de HH accu (laten) testen.

Link naar reactie
Share on other sites

Wat CaradoT125 schrijft; de koelkast is geen bewijs en draait af fabriek al helemaal niet op de huishoudaccu, die schiet op gas, of op 230V als je aan de walstroom staat.

 

Ik zou bij het begin beginnen en eerst de huishoudaccu even meten, of laten testen. Is de huishoudaccu in orde, dan de hoofdzekering controleren of deze nog in orde is, dit is meestal een groter model auto steekzekering van ca. 50A die ergens tussen een hoofdkabel in de buurt van de huishoudaccu [+] pool te vinden moet zijn.

Is deze hoofdzekering gemeten in orde dan vervolg je de zoektocht naar het EBL en controleer alle zekeringen. Al gok ik dat als alle 12V in de camper het niet meer doet zonder walstroom, dat het probleem toch eerder rondom de accu of hoofdzekering zal zitten.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...