Ga naar inhoud

Fiets mee op camperreis?


MART2018
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Mijn/onze ervaring is anders, wanneer je langs de kustlijn gaat zijn de wegen smal en vaak heuvelachtig om daar te fietsen vonden we niet prettig en mogelijk ook gevaarlijk de Noren zijn ook niet gewend aan fietsers op het platteland. In de omgeving van de steden is dat anders maar voor mij weegt dat niet op tegen de extra last van de fietsen . In mijn ogen is Noorwegen geen fiets land. Lekker rondsjouwen en een hengel mee dan kan het niet meer stuk.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb in het voorjaar een rondreis gemaakt via Zweden en Finland naar de Noordkaap en terug vis Vestralen, Lofoten en verder zuidwaards langs de Noorse kust. Ik had mijn fiets bij me en heb er veel gebruik van gemaakt. Totaal zo'n 800 km gefietst. In het noorden zie je heel veel fietsers die op de fiets naar de Noordkaap gaan. 

Buiten de steden moet je geen fietspaden verwachten, maar mijn ervaring is dat men in Scandinavië over het algemeen rustig rijdt en zeker wel rekening houdt met fietsers op de weg. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...