Ga naar inhoud

Inklapbare handremhendel


Spike56
 Share

Recommended Posts

Mijn camper (op basis van Ducato type X250) beschikt over een HPC levelsysteem. Voorwaarde voor gebruik is dat de handrem veiligheidshalve aangetrokken moet worden maar dan wordt de bestuurderstoel v.w.b. de mogelijkheid tot draaien geblokkeerd. Nu had ik ergens eens gelezen of gehoord dat een aanpassing op de remhendel mogelijk is, dat je hem a.h.w. kan ontkoppelen van het gedeelte wat de kabel aantrekt. Heb al gezocht via Google en op dit forum maar niks kunnen vinden. Heeft iemand misschien een tip?

Link naar reactie
Share on other sites

Dat is vreemd. Wij hebben 10 jaar een camper gehad op basis van de X250. Nog nooit last gehad dat de stoel niet kon draaien met aangetrokken handrem.

Misschien dat je de handrem af (kan) laten stellen, zodat hij niet zo hoog komt.

Dan zit de handgreep wel lager en daar is wel een oplossing voor.

 

Zoiets als dit of deze

De laatste is omklapbaar, zodat de stoel toch kan draaien.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb een E&P levelsysteem en daarbij moet de handrem ook aangetrokken zijn.

Had in eerste instantie ook het probleem dat de bestuurdersstoel niet gedraaid kon worden, maar ontdekte later dat de stoel wel kan draaien als je de stoel eerst helemaal naar voren zet. Ik kan dan niet in de stoel blijven zitten omdat ik klem kom tussen stoel en stuur, maar even opstaan, stoel naar voren en dan de stoelvergrendeling eraf halen. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...