Ga naar inhoud

Inbraak via het deurslot voorkomen


Paul-Eric
 Share

Recommended Posts

In Kampeerauto 2022/5 staat op pagina 77 een artikel over Solidfy; een stalen plaat om in de deur te plaatsen om het open'prikken' van de centrale portiervergrendeling te voorkomen. Een mooie oplossing voor niet al te veel geld. Maar wat een klus om dat te plaatsen.... Heeft iemand ervaring met een partij die dit betaald aanbiedt?

IMG_1199.JPG

Link naar reactie
Share on other sites

Deze "anti prick plate" bestaat al even, kost inderdaad weinig en neemt zeker wat tijd in beslag om te plaatsen. Op YouTube zijn filmpjes te vinden hoe dit in zijn werk gaat. Omdat de panelen van de portieren compleet uit elkaar moeten kiezen sommigen er voor om de binnenkant van de portieren gelijk te beplakken met dempingsmateriaal. Dit scheelt aanzienlijk in het rijgeluid, geeft betere akoestiek voor de speakers en houd voor een deel de koude buiten. 

 

Wie de anti prick plates eventueel tegen betaling kan plaatsen? Ik durf het niet te roepen maar ik zou de dealer eens benaderen, of zij het eventueel voor je kunnen doen. Overigens dacht ik ergens gelezen te hebben dat de nieuwere Ducato's af fabriek al anti prick plates o.i.d. zouden hebben waardoor dit niet meer nodig is.

 

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Je hebt de "prick stop" alleen aan de bestuurders zijde nodig. Je voorkomt hiermee dat er met een dunne lange schroevendraaier o.i.d. via de onderkant van de kunststofplaat van de deurgreep "geprikt" wordt om zodoende het stangetje van de centrale vergrendeling te manipuleren. Zag er ook een beetje tegenop, maar heb het van de week gedaan en achteraf viel het best mee. Als je de video's op YouTube goed bekeken hebt en een paar plastic spreaders gekocht heb, doe je het makkelijk in 1 tot 2 uur.

Link naar reactie
Share on other sites

48 minuten geleden, Camper-T zei:

Deze "anti prick plate" bestaat al even, kost inderdaad weinig en neemt zeker wat tijd in beslag om te plaatsen. Op YouTube zijn filmpjes te vinden hoe dit in zijn werk gaat. Omdat de panelen van de portieren compleet uit elkaar moeten kiezen sommigen er voor om de binnenkant van de portieren gelijk te beplakken met dempingsmateriaal. Dit scheelt aanzienlijk in het rijgeluid, geeft betere akoestiek voor de speakers en houd voor een deel de koude buiten. 

 

Wie de anti prick plates eventueel tegen betaling kan plaatsen? Ik durf het niet te roepen maar ik zou de dealer eens benaderen, of zij het eventueel voor je kunnen doen. Overigens dacht ik ergens gelezen te hebnen dat de nieuwere Ducato's af fabriek al anti prick plates o.i.d. zouden hebben waardoor dit niet meer nodig is.

 

Je hebt er maar één nodig (alleen voor de bestuurderszijde) en ik heb een 2020 Ducato en daar zit vanuit de fabriek niets van dien aard op. Één deurpaneel dus, 1-2 uur werk.

Link naar reactie
Share on other sites

8 minuten geleden, Paul-Eric zei:

Ik heb even navraag gedaan bij onze Ducato-garage. Zij kennen het en plaatsen voor een kleine € 100,- per deur die plaatjes. Daar ga ik niet voor lopen rommelen als doe-het-zelver. De werkplaats-afspraak is inmiddels ingepland.

Voor een vakman max. 1 uur werk, dan is euro 100 wel wat veel. En nogmaals, je hebt er maar één nodig, alleen voor de bestuurderszijde.

Link naar reactie
Share on other sites

@Borgerik Die hebben we er ook al opzitten. We willen zichtbaar maken dat wij serieuze maatregelen genomen hebben in de hoop dat ze ons dan overslaan. Natuurlijk is dat allemaal geen garantie, maar we vinden de kosten wel te overzien voor een stukje gemoedsrust.

Link naar reactie
Share on other sites

18 uren geleden, Borgerik zei:

Dan lukt het prikken niet, dus slaan ze een ruit in.

Investeer liever in een extra HEO slot waarvoor de uitsparing in de deur al aanwezig is in de deur.

www.dewitschijndel.nl/heosolution-heosafe-veiligheidsslot-fiat-ducato-vanaf-2006/

 

 

Met en anti prick plaat en Heosafe sloten kunnen ze inderdaad je raam nog inslaan, mij ook al eens overkomen met de bedrijfsbus.

Zijruiten van binnen laten beplakken met 3M inbraakwerend folie, 100% transparant en praktisch niet meer doorheen te slaan.

En geen paniek, van binnen uit sla je de ruit er nog wel makkelijk uit. En de brandweer heeft zware tools om de ruit er uit te trekken.

Niet op de camper zitten maar wie weet... Het is met veel van dit soort inbraakwerende materie toch grotendeels de gemoedsrust.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik vind het een hoop gedoe als je weet dat ze je kunststof ramen van het camper gedeelte zo inslaan en naar binnen kruipen. Het blijft een drama om dat k.t volk buiten te houden, ik heb er een alarm op dat schrikt iets af maar de getrainde deinzen nergens voor terug. 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...