Ga naar inhoud

reflectie scherm Pioneer DA 230 DAB


catennekes
 Share

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Ik ben in het bezit van een Ducato Buscamper uit 2017.

Ik heb in het dashboard een Pioneer DA 230 DAB radio/navigatie/achteruitrijcamera laten monteren.

Ik heb veel last van lichtreflectie op het Pioneer-scherm waardoor scherm bij daglicht/zon bijna niet af te lezen is.

Ik ben op zoek naar een antireflectiescherm dat ik boven het scherm vast op het dashboard kan bevestigen ( zoals vast geïntegreerd dashboard-scherm boven km-teller en toerenteller.)

Ik heb al veel autopart bedrijven benaderd. ook heb ik gebeld met Ducato bedrijven en Pioneer bedrijven. ik heb geen geschikt product kunne vinden. 

heeft iemand voor mij (onhandige doe-het-zelver) 😉 een goede oplossing/suggestie?

 

 

 

Michel Wernars

m.wernars@fitbalance.nl

0A2827AB-B44B-4E8A-A3DE-C3B5C49F63AD.heic

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bij mij was scherm ook vaak zeer slecht afleesbaar. 
ik kwam er achter dat dit alleen optrad als ik de koplampen aanhad. 
Het blijkt dat de schermverlichting standaard op automatisch staat dwz zodra de verlichting wordt ingeschakeld, dimt het scherm waardoor je overdag erg slecht kunt aflezen. 
in het instelmenu de dimfunktie op manueel gezet (en in uitstand) en heb nu altijd heel goed afleesbaar scherm zonder dat extra afscherming nodig is

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Beste Frans,

 

Ik heb in het menu de instelling voor de dimmer veranderd.

Ik heb gekozen voor de instelling "manueel"

Alleen bij instelling kon ik niet kiezen voor de keuze "uit"

Er was een optie voor "dag" of "nacht".

Ik heb de dimmer instelling nu op "dag" ingesteld.

Hoop dat het scherm nu helder en goed afleesbaar blijft.

Ik ga het uitproberen bij helder/zonnig weer.

Dank voor je tip!

Heb jij ook een Pioneer DA 230 DAB?

Link naar reactie
Share on other sites

Ja ik heb ook de SPH-DA230DAB en je hebt gelijk, in de dagstand is de dimmer uitgeschakeld. Eventueel kun je nog een beetje spelen met de instellingen van de helderheid en het contrast. Ik kan morgen wel even kijken waar die van mij nu opstaan. 

Link naar reactie
Share on other sites

De instellingen bij mij zijn voor de bron:

helderheid -8

contrast +10

kleur 0

 

en voor het achteruitzicht:

helderheid +13

contrast+15

 

En zie nu pas dat je de achteruitrij camera apart kunt instellen. Moet ik nog maar even doen want vind deze nog niet optimaal. Succes

Link naar reactie
Share on other sites

  • 10 months later...

@FransvV @catennekes

Even een ander vraagje over de SPH-DA230DAB...

Ik ben volop de Camper aan het klaar maken om aan onze avonturen te beginnen.

 

Nu ben ik volop op zoek of het mogelijk is om tijdens het rijden een beeld te krijgen van de achteruitrijcamera?

kwestie van een beetje controle te hebben van wat er achter mij gebeurt.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar tot op heden is het mij niet gelukt...

Alvast bedankt,

Grt Chris 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 7 months later...

Hallo allemaal

Ben net zoals Cris naarstig op zoek of ik ook tijdens het rijden het camerabeeld achter op de camper op mijn Pioneer SPH-DA230DAB te zien kan krijgen.

Dit is tot op heden nog niet gelukt. Zou prettig zijn als ik de motor op de aanhanger af en toe in de gaten kan houden.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten Gert 

Link naar reactie
Share on other sites

In de gebruiksaanwijzing staat hoe je handmatig kunt wisselen tussen het normale beeld ( radio of navigatie) en de achteruitrij camera.  Dit doe je middels knop 3. En als ik me het goed herinner dan kunt je hem permanent of tijdelijk op de achteruitrijcamera zetten.

PS als versnelling in achteruit staat dan schakelde scherm natuurlijk vanzelf naar de achteruitrij camera.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...