Ga naar inhoud

Afval op Camperplaatsen en Campings


Cees Hameete
 Share

Recommended Posts

Na 1,5 jr camperen in NL is één van mijn grootste ergernissen het omgaan met afval op camperplaatsen en campings. En dan ook vooral door 50+ kampeerders. Veel eigenaren van CP’s en campings doen gelukkig hun best om duurzaamheid en hergebruik te bevorderen door afvalscheiding te regelen, maar met hun volgevreten-het-zal-mijn-tijd-wel-duren gedrag smijt het merendeel alles ongescheiden in de grijze ton/zak. Ik hoop dat meer NKC’ers beseffen dat ook hun kinderen en kleinkinderen een leefbare wereld willen hebben.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

8 uren geleden, Magic Ed. zei:


Leuk eerste bericht hier. Jij zit zeker ook in de groep azijnzeikers. Oprotten hier lijkt mij de beste oplossing. 

Het is ook geen leuke zaak. Maar misschien kun je reageren met argumenten waarom je het wel of niet met me eens bent. En de omgang met onze wereld is belangrijk genoeg om een mening wat irritant te laten zijn. En ik rot inderdaad op als de NKC alleen een club is die met oogkleppen op mooi weer wil spelen in een wereld waarin je bij zaken als milieuvervuiling echt niet de andere kant op kunt kijken.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Het smerige gedrag van campernezen heeft niets met leeftijd te maken en wel met alle leeftijden/rangen/standen/nationaliteiten.

Ongeacht leeftijd, 50+ of 50-, er zitten veel smeerlappen bij.

 

- Grijswater open zetten als je vertrekt

- Septictank legen in de bosjes

- Afwaswater legen in de bosjes

- Dubbel parkeren/ruimte nemen met b.v. luifel

- Plekken bezetten voor een ander (neem dan een camping)

- Vuil dumpen naast een prullenbak/vuilcontainer (er naast is wel meer ruimte)

- Hondenstront niet opruimen

- Honden niet aanlijnen waar dat wel verplicht is

- Heel vroeg vertrekken of heel laat aankomen om dan gratis te staan (denken waarschijnlijk dat ze het staangeld al hebben betaald met de aanschaf van de camper)

 

Maar ach, wij zijn ook niet perfect en maken wel eens een foutje. We genieten ervan en gaan er vanuit dat er meer goede, dan slechte zijn

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 11-5-2020 om 12:30, Magic Ed. zei:


Leuk eerste bericht hier. Jij zit zeker ook in de groep azijnzeikers. Oprotten hier lijkt mij de beste oplossing. 

Kijk, om onder andere dit soort grove reacties heeft dit forum een moderator nodig! Je hoeft het met niemand eens te zijn, maar je een beetje met fatsoen uitdrukken mag toch een minimale eis zijn? Mocht er toch nog iemand van de NKC zijn die hier modereert, dan graag deze reactie verwijderen!

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

21 uren geleden, Adriatik zei:

Kijk, om onder andere dit soort grove reacties heeft dit forum een moderator nodig! Je hoeft het met niemand eens te zijn, maar je een beetje met fatsoen uitdrukken mag toch een minimale eis zijn? Mocht er toch nog iemand van de NKC zijn die hier modereert, dan graag deze reactie verwijderen!

 

Of een moderator altijd de oplossing is, weet ik niet. Forums kunnen ook saai zijn omdat stevige discussies vermeden worden of weggecensureerd. Na een onbenullige actie kun je daar ook gewoon iemand op wijzen en antwoord geven of andere bakkeleiende leden weer op koers brengen. In mijn geval kaatste ik en kon ik de bal terug verwachten. En omdat ik gezapig gedrag wilde aankaarten, wat je meestal alleen verandert door eerst de boel op te schudden, heb ik geen beleefde en vriendelijke typeringen gebruikt. Dit kan ook alleen als aanstootgevend worden opgevat en niet in de context die je wilt aankaarten. Achteraf gezien had dat ook wel een tandje minder gekund, waar niet iedereen misschien woorden voor heeft en alleen spierballen. 

Link naar reactie
Share on other sites

Beste camperaars,  ik heb al heel wat rondgereisd en ik kan u verzekeren dat  Cees Hameete een punt heeft, een punt dat ook nog eens prachtig gecompleteerd wordt door Frans.  Ik heb mensen vaak op hun gedrag aangesproken maar hield daar natuurlijk niet altijd vrienden aan over.

Vooral als ik wat langer op 1 plek sta  (in de winter) ben ik zeer voorzichtig  en omslachtig om mensen met hun "foute" gedrag te confronteren. Soms weten of beseffen ze het ook niet eens en na daar op aangesproken te zijn verandert er soms iets in hun gedrag.  Het gaat om het toontje waarop men  ze aanspreekt. Maar mij is wel duidelijk, dat camperaars gewoon een dwarsdoorsnede van de maatschappij zijn en dat maakt het ook weer zo leuk en interessant . 

 

Groet Jelle , en ...........gedraag u  haha.

  • Like 2
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vooral door de 50+ kampeerders, natuurlijk. Ik kan u mededelen dat kampeerders over het algemeen en met name die reizen met puber kinderen er een klerezooi van maken cq nergens een boodschap aan hebben, deze boodschap hebben ze al helemaal niet in het buitenland. Als ik zie wat voor tokkies er op cp's en campings vertoeven dan schaam ik mij Nederlander te zijn. Ik houd mij daarom zo veel mogelijk afzijdig van de NL kentekenplaten. De Fransen en Spanjaarden kunnen er trouwens ook wat van.  

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Beste FJC48,  neem van mij aan dat onbeschoft gedrag niet een kwestie van Nationaliteit is. Het komt bij alle nationaliteiten voor. 

En dan kom ik hoofdzakelijk op camperplaatsen en in perioden waar kinderen naar school zijn. Ik vraag me dan wel eens af hoe deze vaders, moeders, opa's en oma's hun kinderen hebben opgevoed. Of zijn de eisen voor de kroost zwaarder dan de eisen die ze aan zich zelf stellen.

Maar nogmaals, camperaars zijn een dwarsdoorsnede van de maatschappij. Overigens vind ik het met Nederlanders nog wel meevallen. Ze zijn vaak wat afstandelijker naar elkaar. Fransen, Engelsen en  Zweden zoeken elkaar veel meer op. Die maken ook geen onderscheid of je nu een grote of kleine, oude of nieuwe camper heb. 

Maar al met al blijft het toch genieten als je met je camper onderweg bent ...!

Groet Jelle     

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...