Ga naar inhoud

Mobivetta Miller Toronto


HenkDH
 Share

Recommended Posts

Tijdens onze zoektocht naar een geschikte camper zijn wij o.a terechtgekomen bij een Mobivetta Miller Toronto. Mooie kilometer stand en 9 jaar oud. Past binnen ons budget, wat wij inmiddels al naar boven hebben moeten bijstellen. Ik kom alleen weinig tot geen berichten tegen van ervaringen met dit type campers. Zijn er hier mensen die wel ervaring hebben met dit type Mobivetta Miller Toronto. Ik heb al een tip van iemand gelezen over een bedrijf in Ede dat aankoopadvies kan geven. Maar gebruikers weten vaak samen meer.

Link naar reactie
Share on other sites

Gisteravond ook al gereageerd. Maar ik zie die reactie hier niet (meer). Miller is het B-merk van Mobilvetta. Een Italiaans merk. En die staan niet bepaald bekend om hun degelijkheid. Zeker niet wat dichtheid betreft. En de reserveonderdelenvoorziening is bij de meeste Italiaanse merken ook slecht geregeld, zeker als ze wat ouder zijn.

Ik denk dat je voor hetzelfde geld beter een Duitse camper kunt kopen die een paar jaar ouder is. Zeker als die ook nog eens een houtvrije opbouw heeft. Zoals bijv. de Frankia's vanaf bouwjaar 2000. Uiteindelijk zul je daarmee beter uit zijn. Dit betekent niet dat je een Duitse camper blindelings kunt kopen. Laten keuren is zeker aan te raden.

Het bedrijf in Ede is beslist betrouwbaar. Maar 3 jaar geleden toen wij onze huidige camper gekocht hebben en ik die daar wilde laten keuren was de wachttijd zolang dat dit geen optie was.

Als je een wat oudere camper op basis van Fiat Ducato koopt, houdt er dan rekening mee dat die vanaf modeljaar 2007 verzinkt zijn. Een niet onbelangrijk detail. 

 

Link naar reactie
Share on other sites

trigano
Opgericht 1935
Belangrijke data 1998 (IPO)
oprichters Edgard Trigano
Wettelijke status van anonieme samenleving
Voorraad Euronext  :  TRI  [ archief ]
Slogan Kamperen is Trigano (jaren '50/'60)
Constructeur van vrijheden
Het hoofdkantoor Parijs Frankrijk
Vlag van Frankrijk 
Richting Francois Marie Feuillet
Producten Caravans, campers, stacaravans, stacaravans, aanhangers, kampeeruitrusting, tuingereedschap
Dochterondernemingen
effectief 8.813 mensen (2018)
   
   

 

Geen Italiaans maar een Frans bedrijf.

Link naar reactie
Share on other sites

Volgens dit artikel niet: 

 

https://www.promobil.de/neuheiten/miller-toronto-teilintegrierter-40-000-euro/

 

Maar zo belangrijk is het ook niet. 

Belangrijker is dat het een budget-merk is. Persoonlijk zou ik het niet kopen. Zoals hier boven ook al aangehaald, lekkage in de opbouw is het grootste gevaar bij aanschaf van een gebruikte camper. En dat treedt doorgaans bij dit soort merken vaker op dan bij de bekende A-merken.

Link naar reactie
Share on other sites

Tja idd, de websites spreken elkaar allemaal tegen. Maar na wat zoeken kom je er wel achter, Uwe Gante de grote duitse handelaar laat ze in opdracht in italie bouwen bij SEA(onderdeel trigano), het adres van Miller campers is dus gewoon de handelaar/importeur Uwe Gante in Duitsland bij Kassel in de buurt, hier ontstaat dus de verwarring dat het een duitse bouwer is, hij besteed het gewoon uit aan SEA in italie, Uwe Gante staat dus ook als Miller op de grote camper beursen. 

 

Wat ik zo lees op internet hebben de oudere voor 2017 o.a. hout in de bodem, geen GFK/Polyester, dit is wel een dingetje om heel goed te checken. Als de bescherming weg is rot het heeeeel snel.

 

Je vind op de duitse website's wel wat reviews van Miller campers.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Uwe Gante is een grote speler op de Duitse campermarkt en zetelt in Wolfhagen. Ik denk dat dit de verwarring veroorzaakt. Maar ik weet niet beter dan dat Miller het B-merk is van Mobilvetta. Mobilvetta is van oorsprong een zelfstandige Italiaanse camperbouwer die later opgegaan is in het Italiaanse SEA-concern. SEA is op haar beurt weer onderdeel geworden van het Franse Trigano-concern.

 

Wat de houtvrije opbouw betreft, het gaat niet alleen om de GFK-buitenbeplating. Belangrijk is dat de gehele opbouwconstructie geen hout bevat. Dat het frame waarop de isolatie en beplating bevestigd is van aluminium of kunststof is en niet van hout. En dat de bodem ook van kunststof is.

De meeste campers krijgen vroeg of laat te maken met lekkage. Lekkage wordt doorgaans pas opgemerkt als het in een vergevorderd stadium is. Is er geen hout in de opbouw verwerkt dan is het een kwestie van het raam, (dak)luik of lekkende kitrand verwijderen, laten drogen en de zaak weer terug plaatsen.

Is er hout in de opbouw verwerkt, dan is de kans groot dat dit is aangetast door het vocht en vernieuwd moet worden. Dat zijn doorgaans reparaties die flink in de papieren lopen.

Een aantal merken bouwt al lang houtvrij. O.a. Frankia, Carthago en N&B. Hymer deels ook. Maar die hebben nog lang hout in de garagevloer gebruikt. De laatste jaren komen er steeds meer merken die houtvrij bouwen. Op internet zijn er wel overzichten van te vinden. Ik heb ze eventueel ook wel, mocht er iemand in geïnteresseerd zijn.

 

Bij sommige merken is de buitenkant van GFK, bij andere van aluminium. Beide heeft zijn voor- en nadelen. 

 

Aluminium is wat lichter en houdt beter zijn glans. Maar als het ouder wordt kan er aluminiumrot optreden.

GFK is sterker dan aluminium en is eenvoudiger, dus goedkoper repareren. Maar is wat zwaarder dan aluminium en wordt eerder dof van kleur.

 

Toen wij 8 jaar geleden onze 1e camper gekocht hebben had ik van dit soort zaken zelf ook geen notie. Wij hebben toen een Frankia van bouwjaar 2001 gekocht.  Waarvan ik nu zeg dat wij per ongeluk de goeie gekocht hebben. Die camper hebben we 3 jaar geleden ingeruild voor onze huidige camper, weer een Frankia. 

Onze vorige camper is nu 21 jaar oud. De huidige eigenaar is ook actief op dit forum heb ik gezien. Ik denk dat die camper zeker nog 10 jaar mee kan. De gemiddelde Miller zal die leeftijd niet halen ben ik bang.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik bedoelde met de bodem dat die gewoon constructief van hout is en er geen GFK omheen zit maar gewoon een andere bescherming(geen idee welke), als deze bescherming op is dan komt het hout vrij te liggen aan de weersomstandigheden en is het snel gedaan. Dit las ik op duitse camper forums en werd wel voor gewaarschuwd hier goed op te letten. Ik zou ook lekker voor een ouder A merk gaan. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...