Ga naar inhoud

Vochtplek campervloer


WimB
 Share

Recommended Posts

Het water komt niet uit de binnenkant van de camper. Ben 2 mnd met de camper weggeweest de vochtplek in de campervloer is droog gebleven. Gisteren hele veel dag veel regen op de camper gehad vanmorgen was de vochtplek flink nat. Hemelwater dus. Inwateren zou kunnen bij de aanhechtings punten van de achterlichten en de bumper, capillaire werking?

Hoe repareert een carrosserie bouwer een aangetaste vloer? 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo Wim, ik heb nu ook last van zachte plekken in de garage vloer,  links en rechts achter in de hoeken, bij de achterlichten kan het bij mij niet binnenkomen omdat deze niet aan de camper zijn gemonteerd, ik ben ook benieuwd hoe ik dit kan (of laat) repareren

Link naar reactie
Share on other sites

De bodem van een camper moet uiteraard tegen opspattend water kunnen. Het ontbreken van spatlappen kan dus nooit de reden zijn. Wat wél kan is dat, wanneer de bodem eenmaal is beschadigd, de bodem sneller kan gaan rotten wanneer deze vaker nat wordt. Dat kan het geval zijn bij het ontbreken van spatlappen.

Link naar reactie
Share on other sites

20 uren geleden, FJC48 zei:

Als dat zo is dan hebben wij hier te maken met een 'droog weer camper', niet mee rijden in de regen. Ik geloof er niets van, dan zou een splinternieuwe camper daar ook last van moeten hebben en als dat zo is is het een constructiefout van de bouwer.

hallo allen 

beste als jij dit denkt dan zit je er naast want wat gebeurd er als het water achter onder de vloer tegen bodem en bumper slaat doe een gok

dus voor iedereen spatlap is een must kun je ook elders lezen op camperform of zoek maar door 

Link naar reactie
Share on other sites

50 minuten geleden, mikeanber zei:

hallo allen 

beste als jij dit denkt dan zit je er naast want wat gebeurd er als het water achter onder de vloer tegen bodem en bumper slaat doe een gok

dus voor iedereen spatlap is een must kun je ook elders lezen op camperform of zoek maar door 

Als spatlappen de enige oplossing zouden  zijn en het ontbreken er van de oorzaak dan vraag ik mij af waarom de fabrikanten die er niet standaard onder monteren. Op het grote aanschaf bedrag kosten die peanuts en men voorkomt een hoop ellende. Naar mijn mening kan het alleen maar een fabricage fout zijn in welke vorm dan ook.  Overigens zie ik heel weinig campers met spatlappen achter. Ik heb onlangs mijn 19 jaar !!! Oude camper verkocht en daarop een vochtigheid meting laten doen. Kurkdroog op alle fronten en ik heb zeker niet alleen met mooi weer gereden. Neemt niet weg dat spatlappen nuttig kunnen zijn. Waar koop je tegen woordig zoiets?

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...