Ga naar inhoud

als solo mee met een nkc groepsreis


ineb

Recommended Posts

Vandaag zie ik dat er nieuwe groepsreizen gelanceerd worden. Ik dacht eens even kijken naar de prijzen. Kan iemand mij uitleggen waarom een solo tussen de 500 en 600 euro meer moet betalen dan 2 personen? Er is geen toeslag op de campings toch? Er is maar 1 plaats in de bus bezet ipv 2 Is dat het verschil? Omgerekend betaal ik voor 38 dagen 20 euro per dag extra omdat ik solo ben? Weet iemand de reden? Heeft iemand het bestuur hier al eens over bevraagd? Het lijkt me een goed punt voor een Algemene Vergadering.

Link naar reactie
Share on other sites

dat

10 uren geleden, Adriatik zei:

Dacht je echt dat de prijs van een reis alleen is gebaseerd op de kosten van overnachtingen? Wat denk je van de kosten van begeleiding, kantoorkosten enz.?

Overigens, welke Algemene Vergadering bedoel je? Die bestaan niet (meer). 

dat bedoel ik niet! Ik bedoel waarom een solo reis 600 euro duurder moet zijn Waaraan gaat dat extra's op? Kantoorkosten begeleiding enz is voor 2 personen ook verrekend! Maar waar gaat die extra 20 euro per dag aan op??? Ik kan me niets bedenken en vind dit dan ook discriminatie van solo s

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur geleden, ineb zei:

dat

dat bedoel ik niet! Ik bedoel waarom een solo reis 600 euro duurder moet zijn Waaraan gaat dat extra's op? Kantoorkosten begeleiding enz is voor 2 personen ook verrekend! Maar waar gaat die extra 20 euro per dag aan op??? Ik kan me niets bedenken en vind dit dan ook discriminatie van solo s

U heeft in principe gelijk. Je ziet dit verschijnsel overigens ook bij de reizen van ACSI en ANWB. En als je een eenpersoonskamer in een hotel wil boeken op een vliegreis ben je ook duurder uit. De calculaties worden gemaakt op basis van 2 personen. Als je navraag doet bij de verschillende organisaties hoe zij komen tot hun prijzen krijg je weinig inzicht, meestal alleen het antwoord dat de meeste reizen geboekt worden door een "koppel" en/of gezin. Het zou de NKC sieren als zij hier open in zouden zijn en uit zouden leggen hoe zij hun prijzen berekenen.

Link naar reactie
Share on other sites

4 minuten geleden, Borgerik zei:

U heeft in principe gelijk. Je ziet dit verschijnsel overigens ook bij de reizen van ACSI en ANWB. En als je een eenpersoonskamer in een hotel wil boeken op een vliegreis ben je ook duurder uit. De calculaties worden gemaakt op basis van 2 personen. Als je navraag doet bij de verschillende organisaties hoe zij komen tot hun prijzen krijg je weinig inzicht, meestal alleen het antwoord dat de meeste reizen geboekt worden door een "koppel" en/of gezin. Het zou de NKC sieren als zij hier open in zouden zijn en uit zouden leggen hoe zij hun prijzen berekenen.

lijkt me een interessante vraag voor een algemene vergadering. Ik heb mijn eigen camper dus ik hoef niet extra te betalen zoals in een hotel of hooguit voor 1 persoon extra op een camping maar dan nog is dat geen 20 euro. 

 

Link naar reactie
Share on other sites

8 minuten geleden, ineb zei:

lijkt me een interessante vraag voor een algemene vergadering. Ik heb mijn eigen camper dus ik hoef niet extra te betalen zoals in een hotel of hooguit voor 1 persoon extra op een camping maar dan nog is dat geen 20 euro. 

 

Zoals Adriatikal aan gaf bestaat er geen algemene vergadering bij de NKC. In de statuten staat aangegeven dat de vergadering van de ledenraad fungeert als algemene leden vergadering. Je kunt als lid deze vergadering wel bijwonen, maar ik kan in de stukken nergens vinden hoe en of je als lid agendapunten in kunt brengen. 

Link naar reactie
Share on other sites

12 minuten geleden, Borgerik zei:

Zoals Adriatikal aan gaf bestaat er geen algemene vergadering bij de NKC. In de statuten staat aangegeven dat de vergadering van de ledenraad fungeert als algemene leden vergadering. Je kunt als lid deze vergadering wel bijwonen, maar ik kan in de stukken nergens vinden hoe en of je als lid agendapunten in kunt brengen. 

als er van diverse kanten dit in de ledenraad komt dan lijkt t me dat er transparantie komt

 

Link naar reactie
Share on other sites

15 minuten geleden, Adriatik zei:

Sterker, er is bij de NKC een afdeling solo’s. Daar worden activiteiten (ook reizen) speciaal voor alleenstaande camperaars georganiseerd.

Mijn vrouw en ik mogen niet mee met de solo’s, maar ik zal me niet beklagen over discriminatie!

nee zou ik ook niet doen als je voor 600 euro met 2 personen een georganiseerde reis krijgt!

 

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, ineb zei:

nee zou ik ook niet doen als je voor 600 euro met 2 personen een georganiseerde reis krijgt!

 

Ik begrijp uw opmerking dat duo's voor € 600 met 2 personen een georganiseerde reis krijgen beste Ineb. De genoemde prijzen bij de reizen zijn per persoon. Als ik de reis naar haar Portugal nerm betaald een duo totaal € 3390 en een solo €2335. Dat is een verschil van € 1055

Nogmaals, ik ben het met u eens dat het prijsverschil niet inzichtelijk is, maar u moet wel de goede vergelijking maken.

Link naar reactie
Share on other sites

5 minuten geleden, van der Honing zei:

Ineb gaat uit van € 3390,00 voor een koppel, is € 1695,00 per persoon. Voor een alleenstaande is het verschil dan 2335,00 -

€ 1695,00 = € 640,00.

Klopt, daar begon Ineb dit forumonderwerp mee. Waarom betaalt een solo € 600 meer dan de afzonderlijke leden van een duo. Maar een duo krijgt geen georganiseerde reis voor € 600. Daar reageerde ik op.

Link naar reactie
Share on other sites

Je ziet bij alle aanbieders van georganiseerde reizen het zelfde patroon terug. Ik heb er ook wel eens naar gekeken. Maar als ik dan analiseer wat ik terug krijg voor het te betalen bedrag dan kom ik steeds weer tot de conclusie dat een groot deel daarvan opgaat aan het organiseren ervan. Personele en administratieve kosten dus. De materiele  kosten  (camping, lunches, diners, excursies etc. ) zijn slechts een deel van het bedrag dat je voor de reis betaalt. In welke verhouding dat tot elkaar staat verschilt, maar is voor mij steeds aanleidng om zelf mijn reis uit te stippelen. Dat was ook mijn  voorstel richting Ineb. Orienteer je aan de aangeboden reizen en bepaal aan de hand daarvan je eigen reis,  al dan niet met andere solo's of duo's.  Bij een georganiseerde reis betaal je extra voor het gemak (alles is voor je uitgestippeld en geregeld)  en je reist samen met anderen en dat geeft een goed (veilig) gevoel. Groet Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

20 uren geleden, Borgerik zei:

Zoals Adriatikal aan gaf bestaat er geen algemene vergadering bij de NKC. In de statuten staat aangegeven dat de vergadering van de ledenraad fungeert als algemene leden vergadering. Je kunt als lid deze vergadering wel bijwonen, maar ik kan in de stukken nergens vinden hoe en of je als lid agendapunten in kunt brengen. 


Je kunt als NKC-lid een mail sturen naar office@nkc.nl met de aankondiging van jouw agendapunt en aanwezigheid bij de eerstvolgende vergadering van de ledenraad op maandag 11 april. 

Link naar reactie
Share on other sites

6 minuten geleden, Broers Joske zei:


Je kunt als NKC-lid een mail sturen naar office@nkc.nl met de aankondiging van jouw agendapunt en aanwezigheid bij de eerstvolgende vergadering van de ledenraad op maandag 11 april. 

Op de site van de NKC staan de volgende data aangegeven voor de vergaderingen van de ledenraad:

Vergaderdata ledenraad 2022

  • Ledenraad 1: zaterdag 19 maart
  • Ledenraad 2: zaterdag 11 juni
  • Ledenraad 3: zaterdag 29 oktober
  • Ledenraad 4: zaterdag 10 december

Leden kunnen een vergadering van de ledenraad bijwonen. Aanmelden kan middels het sturen van een e-mail met daarin naam en lidnummer naar office@nkc.nl.

 

Ik lees nergens, ook niet in de statuten, dat je als lid agendapunten aan kunt dragen.

 

Link naar reactie
Share on other sites

3 minuten geleden, ineb zei:

Waarschijnlijk staan de spelregels voor een agendapunt in het huishoudelijk reglement. Ik zal het er eens op naslaan.  dank voor de tip 

Nee, ook in het huishoudelijk reglement is niets geregeld over het inbrengen van agendapunten door leden.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik denk niet dat het inbrengen van deze kwestie zin heeft. Het organiseren van reizen is gewoon een verdienmodel. Wij denken nog te veel dat de NKC een "clubje" is, maar het is inmiddels uitgegroeid tot een "bedrijf", vergelijk het met de ANWB. Er zitten fulltime mensen en die moeten betaald en gehuisvest worden. Het "" amateurisme " is er lang van af. Neemt niet weg dat je het altijd kunt proberen, maar heb geen al te hoge verwachtingen.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid