Ga naar inhoud

Oekraine


siem
 Share

Recommended Posts

7 uren geleden, van der Honing zei:

Goed bedoeld Geitenwollensok , maar was ga je met de mensen heen als je hier in Nederland bent aangekomen? Mogen ze van jouw woning gebruik maken of drop je ze bij de asielopvang?  Mijn idee:  Laat het aan de officiële instanties over. 

Voorstel om met campers Oekraïners in Polen ophalen. Zie ook het item na de

Link naar reactie
Share on other sites

Lange tenen Arnoob? Het was zeker niet zo bedoeld, maar wel om een impulsief en naïef idee in perspectief te zetten. Natuurlijk hoop ik dat alle vluchtelingen een veilige plek krijgen. Maar het kan een zaak van lange adem worden en daarom vind ik dat er van de overheid opvang geregeld moet worden. Voor maanden of nog langer gezinnen met kinderen in je huis opvangen is geen sinecure. Wat als er conflicten ontstaan? Zet je ze dan op straat? Krijg je dan hulp van instanties? Er moet voorkomen worden dat deze mensen na dit trauma wederom in de problemen komen. Oproepen is één ding, maar er zit geen doordacht plan achter, althans dat is niet geuit hier. Het komt op mij meer over als een schreeuw om  publiciteit. 

 

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, van der Honing zei:

Voor mij heeft Geitenwollensok geen negatieve lading, in tegendeel. Kijk maar eens in de Dikke van Dale.

Geitenwollensok staat voor  "wat wereldvreemde, non-conformistische sociale hervormer" ofwel "iemand die zich niet aanpast aan de geldende regels en opinies"

En dat noemt van der Honing niet negatief?????

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, van der Honing zei:

Voor mij heeft Geitenwollensok geen negatieve lading, in tegendeel. Kijk maar eens in de Dikke van Dale.

Ik heb niet de beschikking over de Dikke van Dale. Ik kan me voorstellen daar dat zoiets staat als ‘sok van geitenwol’. Maar dat betekent het in dit verband niet! Volgens de etymologiebank betekent het “personen die getuigen van een idealistische instelling die door menigeen als zweverig of onpraktisch wordt ervaren”. Dat is in dit verband een onfatsoenlijke opmerking!

Je reactie dat het voor jou geen negatieve lading heeft noem ik ‘duiken’, geen verantwoordelijkheid nemen voor wat je hebt gezegd. Dat betekent ook nog een lafhartige weglopen voor je verantwoordelijkheid. Zielig!

Link naar reactie
Share on other sites

Idealistische instelling, zweverig, onpraktisch, non comformistische sociale hervormer. Een hele hoop definities waar ik niet het negatieve van in zie. Maar als Siem zich na mijn uitleg alsnog beledigd  voelt en dat aangeeft zal ik uiteraard mijn excuses aanbieden. Ik ben overigens wel heel benieuwd of Siem reacties heeft gehad en of er al concrete plannen zijn gemaakt, of misschien ook wel zijn uitgevoerd? Wat ik ook nog wel even kwijt wil is dat hier een discussie wordt gevoerd over een uitdrukking in plaats van over het onderwerp zelf. Namelijk oorlog en vluchtelingen en hoe te helpen. En nee Adriatik van u verwacht ik geen excuses voor uw woordgebruik, want die is wél héél erg negatief en heeft een heel naar toontje. Maar dat ziet u natuurlijk ook anders. Ik hoop dat Siem nog wat van zich laat horen en wens u allen een vredige zondag. Ik hoop dat de discussie hier nu alleen nog gaat over het idee van Siem. 

 

  • Confused 1
Link naar reactie
Share on other sites

7 uren geleden, van der Honing zei:

En nee Adriatik van u verwacht ik geen excuses voor uw woordgebruik, want die is wél héél erg negatief en heeft een heel naar toontje. Maar dat ziet u natuurlijk ook anders.

 

Inderdaad, die excuses maak ik niet. Je probeert op allerlei manieren de verantwoordelijkheid voor je eigen woorden af te schuiven en naar anderen te wijzen. Neem eerst de verantwoordelijkheid voor je eigen woordgebruik door zonder voorbehoud je excuses te maken, voor je naar een ander wijst!

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Adriatik, bla bla bla, , u gedraagt zich als een dictatortje door mij voor te schrijven  wat ik zou moeten doen en hoe ik moet denken. Goed begrijpend lezen is ook een kwaliteit. U verzuipt in tunnelvisie en staat niet open voor andermans inzichten, standpunten of meningen en gaat niet in op de dingen waar het werkelijk om gaat. Heeft u zich al aangemeld bij Siem? 

  • Confused 1
  • Sad 2
Link naar reactie
Share on other sites

Mensen het is al oorlog, hoeft hier ook niet nog eens, nobel streven om deze actie te ondernemen maar in mijn ogen vrij kansloos, het geld wat het kost om dit uit te voeren  zou in mijn ogen beter gedoneerd kunnen worden aan instanties die direct betrokken zijn bij de opvang en het onderdak vinden voor deze mensen. Centraal geregeld zal het zeker beter en sneller gaan, zoals al te zien is komt er nu echt schot in met de opvang. Het blijft een diep trieste zaak dat door 1 stuk achterlijk mens (de geschiedenis herhaald zich dus echt) dit teweeg gebracht wordt.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...