Ga naar inhoud

Van Brandweerauto naar expeditievoertuig!


Holländer
 Share

Recommended Posts

Beste mede-NKC'ers,

 

Ik ben al een tijdje bezig om onze oude brandweerauto (een Magirus Deutz uit 1980) om te bouwen tot expeditievoertuig.

Zodra die klaar is wil ik met mijn vrouw en 3 kleine kinderen met deze camper door Europa reizen.

Alle voorbereidingen, de bouw zelf en straks de reis worden nauwkeurig bijgehouden op onze website; www.metvijfopreis.nl.

 

Neem gerust eens een kijkje! Ik zal proberen zo veel mogelijk highlights ook hier op het forum te plaatsen.

Veel leesplezier!

aangepast door Holländer
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Wauw, wat een prachtig project Jan! Ziet er geweldig uit. Benieuwd naar jullie ervaringen. 🙂

 

(Ja, je zou zeggen: camperaars, dat zijn de zonnetjes in huis. Maar nee hoor, er zítten een paar zuurpruimen op dit Forum... 😞 )

 

Welkom, join the club!

aangepast door Bombus
Link naar reactie
Share on other sites

Ik vind het een leuke site, al heeft het niet zo zeer mijn interesse. Maar dat laatste is de schuld van mijn beide linkerhanden.


Overigens mag iedereen ervan vinden wat hij wil, en dat ook hier delen. Diegene die het niks vinden een zuurpruim noemen vind ik dan weer een zure opmerking. Maar sommigen staan wel érg snel klaar om een ander ‘zuur’ te noemen.

Link naar reactie
Share on other sites

Voor alle "zuurpruimen" op dit forum (no offence, niet beledigend bedoeld), ik wil jullie graag nogmaals uitnodigen op mijn site om te zien of de verbeteringen ook daadwerkelijk verbeteringen zijn.

Ik heb namelijk, na meerdere opmerkingen over dat de site wel wat levendiger kan, de site een andere invulling gegeven.

De overzichtspagina is nu ook een inhoudsopgave (met links naar elke post) en geeft met foto's ook een project overzicht.

 

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden! https://www.metvijfopreis.nl

Link naar reactie
Share on other sites

@Tralerad, goed om te horen, bedankt voor de feedback!

 

Even een vraagje waar jullie wellicht een antwoord op hebben; Wij gaan dus straks reizen met 3 kleintjes (oudste 5 jongste 1 jaar). Dan hebben we veel wasgoed (kleren, beddengoed, etc.) Hoe doen jullie dat als je op reis bent? 
Houdt er rekening mee dat wij niet heel veel op camings zullen staan. Hebben jullie zelf iets aan boord, wordt er gewassen in de wasbak? Tips & Trick meer dan welkom!

Link naar reactie
Share on other sites

Indrukwekkende hoeveelheid (denk-)werk bij selectie, ombouw enzovoorts. Sterkte met de rest, ik blijf wel doorlezen, ik ben blij dat onze bus kant en klaar is afgeleverd.

 

Voor wat betreft het doen van de was (ik spreek wel voor mezelf!): als we trekken kan alles best wel een beetje langer mee..

Maar als er toch gewassen moet worden: kleine wasjes tussendoor gaan een een ortliebteil (de grootste) en zo nu en dan zoeken we een camping met was/droogvoorzieningen of we gaan langs een wasserette terwijl we ons elders bezighouden.

Link naar reactie
Share on other sites

Dit is mijn site, vandaar de naam trailerad 😉    www.ads-motortrailers.nl. Het is maar een hobby van mij. Ik vind het leuk als motorrijders een aanhanger huren om dan lekker over motoren te buurten. Ik rij zelf al vanaf 1979 motor. In oktober, november en december zijn we voor de eerste keer naar Portugal en Spanje geweest met de camper. Dan gaat de motor ook mee in een dichte aanhanger, die niet in de verhuur gaat. 

 

2113288884_20211110_122429(2).thumb.jpg.8f2a3ce17c0e21ac12c8f34749d22519.jpg

 


 

aangepast door trailerad
Link naar reactie
Share on other sites

21 uren geleden, Holländer zei:

@Tralerad, goed om te horen, bedankt voor de feedback!

 

Even een vraagje waar jullie wellicht een antwoord op hebben; Wij gaan dus straks reizen met 3 kleintjes (oudste 5 jongste 1 jaar). Dan hebben we veel wasgoed (kleren, beddengoed, etc.) Hoe doen jullie dat als je op reis bent? 
Houdt er rekening mee dat wij niet heel veel op camings zullen staan. Hebben jullie zelf iets aan boord, wordt er gewassen in de wasbak? Tips & Trick meer dan welkom!

hallo allen

wij doen het met handwasje in de week zeten spoelen uit wringen en op hangen

Link naar reactie
Share on other sites

Een update over het project, ondertussen zit er een tussenwand in de grote cabine, waardoor we zitplekken creëren voor de 3 kinderen (een soort achterbank) en een opberghok aan de achterkant van de cabine. Hierdoor wordt het isoleren van de cabine ook eenvoudiger. Isoleren overigens vooral vanwege geluid, niet zo zeer temperatuur.
 
spacer.png
spacer.png
spacer.png
 
Daarnaast ben ik op zoek naar een andere set velgen met offroad banden. Ik heb een testvelg van een MAN geprobeerd, ziet er goed uit!
Nu alleen nog op zoek naar een bedrijf die van de rechte boutgaten conische boutgaten kan maken (een zoekrand voor boutcentrering in plaats van naafcentrering).
Iemand goede ideeën? De brandweerauto kan deze velgen met banden in ieder geval goed hebben!
 
spacer.png
spacer.png
 
Voor alle foto's en het verhaal eromheen kun je natuurlijk de blog lezen op www.metvijfopreis.nl.
aangepast door Holländer
Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Het is weer tijd voor een update!

We hebben nu namelijk een geisoleerde scheidingswand/achterbank mét gordels:

1-1.jpg

Er is een caravan als woonruimte aangeschaft:

33-1.jpg

En het hulpframe is helemaal kaal, klaar om opgebouwd te worden!

file-188-1024x768.jpeg

Ook hebben we een snelle torsietest gedaan:
https://youtu.be/HMdq8F75NRI

Daarnaast is er uiteraard een hoop uitzoekwerk gedaan en blijven we plannen.
Voor het hele met alle foto's kun je terrecht op de website, www.metvijfopreis.nl

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

We zijn weer een stukje verder! We hebben nu een dakrek en op 2 plafondplaten na is de cabine helemaal klaar!

19.jpg

 

15.jpg

 

We zijn lekker bezig met het hulpframe verlengen:

20.jpg

 

Verder hebben we ruzie gekregen met de handhaving van de gemeente en hebben we nog een torsietest gedaan:

 

Voor alle verhalen en foto's verwijs ik jullie door naar de website: www.metvijfopreis.nl!

Alle reacties zijn welkom!

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...