Ga naar inhoud

Met eigen camper naar de VS? Niet met Robert WWS!


LeonL
 Share

Recommended Posts

Het was uw idee mij thuis langs te komen, daarbij heeft u het erg druk, dus mag u de datum noemen. Overigens denk ik dat we het, zoals ook na ons gesprek in Ede, niet met elkaar eens zullen worden.

 

Deze topic begint nu echt een soap te worden, mijn ervaringen met RobertWWS en uw tegenargumenten zijn voldoende uitgewisseld, het is aan de lezer om hieruit zijn eigen conclusies te trekken. Daar wil ik het verder bij laten.

Link naar reactie
Share on other sites

met zulk een insteek zullen we er zeker nooit uitkomen. Had alle zaken, als grootboek, etc. al uitgedraaid, maar voila!
Schrikbarend echter hiermee te moeten ontdekken dat ik u - zoals steeds en ook naar ieder ander - maximaal gediend te hebben op heen- én terugreis en voor slechts een totale marge van Euro 633,-- deze bagger over me heen te krijgen. Verkoop totaal: 4.834,50/Totale inkoop: Euro 4.200,78 (incl. geselecteerde fysieke inspectie douane België belast 1-op-1) 

Ondanks uw aantijgingen en onsympathieke manier van communiceren, wens ik me niet/nooit te verlagen tot gelijke niveau. Dus inderdaad het hier verder maar bij laten.

Ervaar gelukkig steeds wel fijne en dankbare reacties, dus wens u - en de uwen - het allerbeste voor de toekomst. Hoop dat u de komende tijd de rust weer kunt herpakken - is namelijk ongezond.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Goedemiddag heer Wamski,

Was 't eigenlijk in het geheel niet meer van plan, maar op basis van ontvangen informatie wil ik toch uw aantijgingen verder bevechten op basis van zojuist verkregen (vertrouwelijke) informatie:

Waar wij eerst de opdracht d.d. 11.01.2019 van u kregen voor transport - nadat u afwijkende betalingscondities had afgedwongen - van uw camper naar Baltimore onder contract of affreightment no.: 201965860 heeft u inzake inklaring én de escort reeds vooraf via een andere reiziger (één van onze goede klanten) op 31.12.2018 & 02.01.2019 contact gezocht, en bent u volledig geïnformeerd door deze reizigers, zelfs met complete routebeschrijving, etc. - let wel: u bent met een andere rederij gegaan dan deze heer destijds, dus mogelijk andere terminals in België & USA - echter volledige gegevens stonden in contract of affreightment d.d. 11.01.2019

Verder voor afhalen van uw camper d.d. 03.05.2020 heeft u op 22.04.2020 van ons de arrival notice gekregen met o.a. de informatie:
DISCHARGE LOCATION:
Mid Atlantic Terminal
2700 Broening Hgwy,
Bldg 602A Baltimore,
MD 21224
In e-mail bericht 26.04.2019 aangegeven:
Voor contactgegevens van de agent, zie bijgesloten arrival notice.


Op 23.04.2019 hebben wij u nog moeten herinneren aan openstaande en onbetaalde kosten van uw geselecteerde douane inspectie op terminal Zeebrugge.
Deze kosten 1-op-1 aan u doorbelast ten tijd van de aangekondigde inspectie in Zeebrugge.
 

Uw reactie zal wellicht wederom in de trend van "soap" zijn, maar belangrijker is dat aantijgingen correct en juist zijn en niet worden gevoed door een (onbegrijpelijk) persoonlijke aversie en destructieve wens. In voorgaande bericht typeerde ik dat: uw persoonlijke, rancuneuze & kinderlijk stampvoetende gedrag

Wens nog steeds u - en de uwen - het allerbeste voor de toekomst. 
 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 11 months later...

Voor mensen die hun camper willen verschepen. Wij doen altijd met Seabridge zaken. De verscheping werd goed geregeld naar Montevideo Zuid Amerika.  3 jaar later terug verscheept vanuit Colombia waar de wagen beschadigd werd. De schade werd later keurig door de  bij hen afgesloten verzekering betaald en herstelt. Een goed alternatief voor verscheping.

aangepast door Jan Adriaan
Link naar reactie
Share on other sites

Achteraf gezien was het wellicht beter geweest met Seabridge over zee te gaan. Het verschil in vervoerkosten had dan wellicht opgewogen tegen de problemen die ik heb ervaren.

 

Overigens kunt u de verzekering prima rechtstreeks met verzekeraar in de USA afsluiten bij dezelfde verzekeraar als Seabridge. Dit scheelt aanzienlijk in de prijs. Ook ik heb wat schade gehad tijdens mijn rondreis. Deze werd, tijdens mijn reis, binnen veertien dagen afgehandeld.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Met enige verbazing voorgaande al wat oudere berichten gelezen. Voelde mij toch geroepen om een positive ervaring weer te geven. Ik denk dat eenieder die reizen met de eigen camper door Amerika maakt er goed aan doet zich te realiseren dat avontuur zich niet altijd regisseren laat. Maar is dat ook niet wat het leuk en interessant maakt? Bij het verschepen zijn zoveel partijen betrokken die allemaal eigen verantwoordelijkheden (en documenten ) hebben en vaak met elkaar maar soms langs elkaar werken. Wij hebben onze camper in december 2018 laten verschepen naar Jacksonville, Florida, door Robert Shipping en kregen met een vertraagd schip en een shut down van de Amerikaanse overheid te maken. Met een huurauto hebben wij toen vast maar een stukje Florida verkent. Na aankomst schip moesten we om de camper snel vrij te krijgen een extra bedrag aan de Amerikaanse Shhipping agent betalen, wat keurig is terugbetaald door Robert Shipping. Helaas niet opgemerkte schade aan het dakluik maar dat viel onder de noemer avontuur zullen we maar zeggen. Route gereden van Jacksonville naar zuiden van California en dan met het vroege voorjaar mee omhoog naar Alaska. Terug door Canada met meerdere uitstapjes naar de USA en eind augustus 2019 vanuit Halifax  teruggevaren. Wederom prima geregeld door Robert Shipping. Seabridge is idd ook een optie: je betaald meer en krijgt daar wellicht iets meer informatie voor. Indertijd was onze overweging dat Seabridge wel een “eigen” iemand in Halifax en Baltimore had, maar niet in andere havens en daar ook weinig over kon vertellen. Daarmee was de keus voor het goedkopere Robert Shipping snel gemaakt. En geen moment spijt van gehad. Prima service en altijd antwoord op mijn vele vragen. Als het zou kunnen zou ik zo weer bij ze boeken.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 years later...

Wij kozen voor Robert WWS omdat we Nederlanders zijn die de kampeerbus naar Zuid-Amerika wilde laten verschepen voor een lange reis.

We  hadden eerder  een minder positieve ervaring met Seabridge.

We hebben het contact met Robert goed onderhouden, bellen, emaillen en Whatsapp. We konden steeds opnieuw onze vragen stellen om het verloop zelf goed  te kunnen volgen en kregen altijd antwoord zodat we het proces en papierenwerk goed begrepen.

Nu is alles in orde, de kampeerbus is onderweg en wij volgen.

 

aangepast door Anna
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...