Ga naar inhoud

Wamski

Members
  • Aantal items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

412 profielweergaven

Wamski's Achievements

0

Community reputatie

  1. Achteraf gezien was het wellicht beter geweest met Seabridge over zee te gaan. Het verschil in vervoerkosten had dan wellicht opgewogen tegen de problemen die ik heb ervaren. Overigens kunt u de verzekering prima rechtstreeks met verzekeraar in de USA afsluiten bij dezelfde verzekeraar als Seabridge. Dit scheelt aanzienlijk in de prijs. Ook ik heb wat schade gehad tijdens mijn rondreis. Deze werd, tijdens mijn reis, binnen veertien dagen afgehandeld.
  2. Het was uw idee mij thuis langs te komen, daarbij heeft u het erg druk, dus mag u de datum noemen. Overigens denk ik dat we het, zoals ook na ons gesprek in Ede, niet met elkaar eens zullen worden. Deze topic begint nu echt een soap te worden, mijn ervaringen met RobertWWS en uw tegenargumenten zijn voldoende uitgewisseld, het is aan de lezer om hieruit zijn eigen conclusies te trekken. Daar wil ik het verder bij laten.
  3. Ja maakt u maar een afspraak met mij, en breng vooral orginele facturen en mailberichten mee.
  4. Zie helaas dat betreffende emsiladressen niet verwijderd blijken te zijn. Mijn excuus.
  5. Nou Ed, er zijn ook andere tussenpersonen zoals Seabridge in Dusseldorf. Deze zijn ogenschijnlijk duurder maar als ik nu alle extra kosten en verschillen tussen offerte en facturen bij elkaar tel ben je net zo duur uit en waarschijnlij met aanzienlijk minder problemen. Het is fantastisch met je eigen camper daar te rijden maar ga dan minstens zes weken. Een huurcamper rijdt 1 op 3, mijn eigen camper 1 op 12, dat scheelt nogal als je een redelijke rondreis maakt. Mijn reis was 21.000 kilometer.
  6. Wat weer een verhaal, u bent degene die dit topic veroorzaakt heeft, u had beter gewoon op tijd uw facturen kunnen betalen. U wist dat ik op 2 mei in Baltimore zou ariveren en op 3 mei de camper zou afhalen. U heeft de openstaande factuur van Wallenius op 2 mei overgeboekt, drie weken te laat. Custom Service zit op het vliegveld en toen ik daar, na mijn vlucht, ging melden met het verkeerde document, was deze overboeking bij Wallenius nog niet binnen en gaf de camper dus niet vrij. Omdat ik geen Relaese and Delevery document had wilde Customs mij niet verder helpen. Na lang aandringen en het bewijs dat ik ruim op tijd de factuur van RobertWWS betaald had kreeg ik wat stempels op dat onjuiste document. De volgende dag, op het kantoor bij Wallenius, bleek dat er nog een factuur van $ 100.- betaald moest worden. Dit was gewoon het Penalty bedrag, wat volgt uit de leveringsvoorwaarden van Wallenius als de betalingstermijn overschreden is. Dit heeft mij vier uur wachten en $ 200.- gekost. Uw verhaal over verkeerde factureren is nieuw voor mij, laat staan dat u kosten voor uw rekening genomen hebt. Maar het is zoals steeds weer, verhalen die niet geverifieerd kunnen worden. Uw verhaal over duw en trekwerk veroorzaakt u zelf, u geeft tenminste toe dat de gang van zaken, zoals ik deze schets voor het verschepen, klopt. Daar hoort ook vertrouwen bij, dat er aanvankelijk wel was, maar snel verdween na de eerste perikelen in Zeebrugge. Ik behoor niet tot uw dankbare (?) klanten, integendeel. U heeft mij met het verkeerde document naar Baltimore laten vliegen, moet ik u dankbaar zijn dat ik vier uur heb staan te wachten nadat ik u getelefoneerd had dat er nog een rekening openstond en ik de camper niet meekreeg. Of dat de factuur voor de retourverscheping, € 300.- afweek van de prijsopgave, of ik door u onder druk gezet werd omdat u anders overwoog de verscheping naar Antwerpen te anuleren. Magic Ed, ik hoop niet dat je je camper ooit gaat verschepen naar Amerika of terug en dan meemaakt dat deze aan de ketting staat. Je bent dan geen "klager" maar gedupeerd.
  7. Om je camper te verschepen moet je gebruik maken van een agent of tussenpersoon, het is schijnbaar niet mogelijk dit rechtstreeks te doen. Het is op zih interessant om te weten onder welke voorwaarden de reder de camper verscheept. Op de factuur van b.v. Rederij Wallenius staan de leveringsvoorwaarden vermeld, o.a. dat de factuur uiterlijk 14 dagen voor aankomst in de haven van aflevering voldaan moet zijn. Dit houd in dat de camper op carrier meegaat zonder dat agent of tussenpersoon ook maar één cent betaald heeft. Er is dus geen enkele reden om grote bedragen ruim voor inscheping van de camper te betalen. Tevoren betaalde bedragen vallen niet onder een reisverzekering, en voor zover mij bekend is er ook geen garantiefonds, waar je bij in gebreke blijven van de tussenpersoon, op terug kan vallen. Zolang de camper niet op de carrier staat is de verscheping bij de reder kostenloos te anuleren. Zijn openstaande facturen van de reder bij aankomst in de haven niet voldaan dan gaat de camper aan de ketting tot deze voldaan zijn. De rederij geeft dan geen document vrij voor " Release and Delivery". De Douane of Custom Service geeft in dat geval de camper niet vrij voor import. Het verschepen van je dure camper is dus vooral ook een zaak van vertrouwen in de tussenpersoon waar je gebruik van maakt, en de vraag of deze voldoende liquide is.
  8. Beste FJC48. Beetje vreemde reactie, heb ook niet gesteld dat mijn volledige persoonsgegevens in het bericht van RobertWWS zijn vermeld maar dat hij mijn naam heeft genoemd. Vraag me trouwens af wat uw belang hierin is, het voegt inhoudelijk niets toe.
  9. In een reactie van Robert WWS is mijn naam genoemd, reden voor mij om hierop te reageren over mijn ervaringen met dit bedrijf. Weer het bekende verhaal van Robert WWS, honderden tevreden, en zelfs dankbare camperaars die door hem goed geholpen zouden zijn. Dan vooral beklemtonen dat hij 24 uur per dag bereikbaar is en alles doet voor zijn klanten, enzovoort, dat is ook wel nodig als je ergens staat en je camper niet meekrijgt. Een heel verhaal maar weinig inhoud. Het zou beter zijn als hij zijn zaken in orde zou hebben, zich houd aan de gemaakte prijsafspraken, de juiste instructies, documenten en adressen voor afhandeling en aflevering in haven van aankomst, zou meegeven en vooral zijn rekeningen op tijd zou betalen. Het begon bij aflevering van de camper in Zeebrugge waar ik me bij de reder Wallenius diende te melden. Hier was niets bekend en het document wat ik bij me had was niet het document dat ik zou moeten hebben. Telefoontje naar Robert WWS, affijn na een half uur was het geregeld, volgens Robert lag het aan de interne communicatie van Wallenius. Dan onderweg naar huis een telefoontje dat er een extra douanecontrole zou plaatsvinden. Kosten € 105.- voor mijn rekening. Nooit over gesproken volgens offerte zou alles gedekt zijn. Niet dus. Bij aankomst in Baltomore bleek de "Custom Service", die het document voor invoer moet afstempelen, op een totaal ander adres te zitten als door Robert WWS aan mij doorgegeven. Dat werd zoeken en vragen maar uiteindelijk was ik er nog net voor sluitingstijd. Ook daar de de verkeerde documenten, ik had een "Release en Delivery" document bij me moeten hebben. Dat had ik niet omdat schijnbaar de rekening van de reder Wallenius door Robert WWS nog niet was betaald en Wallenius dit document niet wilde afgegeven. Customs Service kon mij hierin niet verder helpen. Gelukkig had ik een copie van mijn betaling aan Robert WWS bij me waardoor ik de dame van Customs, die misschien wel een beetje medelijden met me had, zover kreeg dat ze de benodigde stempels op een vervoersdocument wilde zetten. Na een mailcontact over deze gang van zaken met Robert WWS en de vraag hoe nu verder te handelen zou ik nu direct naar het Walleniuskantoor in de haven kunnen gaan op het door hem opgegeven adres. De volgende morgen in de taxi naar het opgegeven adres, maar dit was niet te vinden. Na een paar uur rondrijden zoeken en vragen kwamen we er achter dat het kantoor van Wallenius zich op een afgsloten haventerrein bevond waar je alleen met een "Escort" kon komen. Ook deze instructie en het adres voor het afhalen van de camper, in de haven, waren onjuist, buiten dat hij de verkeerde adressen doorgaf was er ook geen instructie om gebruik te maken van de verplichte " Escort Service". Schijnbaar was hij er niet van op de hoogte dat je zonder deze escort service het haventerrein van Baltimore niet opkomt. Maar uiteindelijk sta je dan na uren zoeken, met escort, in het kantoortje van Wallenius en hoor je dat de openstaande factuur betaald is maar dat je de camper niet meekrijgt omdat er nog een rekening van $ 100,- openstaat. Vervolgens sta je dan ruim vier uur te wachten tot het bedrag door Robert WWS is overgeboekt terwijl intussen de kosten van de Escort Service, a $ 50,- per uur, gewoon doorlopen. Uiteraard heb ik Robert WWS hierover om een verklaring gevraagd, maar de uitleg hierover werd me eigenlijk niet helder, een warrig verhaal waar ik niets mee kon. Inmiddels had ik copieën ontvangen van de betalingen door Robert WWS aan Wallenius en werd me duidelijk dat op de dag van mijn aankomst in Baltimore de factuur van de reder pas was overgemaakt, terwijl de camper al een week in de haven stond. Ik ben tussendoor terug geweest in Nederland en ben in die tijd in Ede geweest om tekst en uitleg te vragen. Echt antwoorden kreeg ik niet er werd omheen gedraaid. Ook is er gesproken dat ik veel extra kosten heb gemaakt en de factuur van de retourverscheping behoorlijk hoger was als op de prijsopgave. Ik heb om compensatie gevraagd maar daar werd verder niet op gereageerd. Ook over het prijs verschil van de retourverscheping kon hij geen verklaring geven, later krreg ik een mail waarin hij met de uitleg kwam dat de vervoerder de prijs zou hebben verhoogd. Ik heb tijdens het gesprek ook aangegeven dat als er bij de retourverscheping problemen zouden voorkomen ik mijn ervaringen in de publiciteit zou brengen, en dat ik op zijn minst zou verwachten dat er excuus gemaakt zou worden. Het koste veel moeite maar uiteindelijk maakte hij zijn excuus over de gang van zaken. Erg overtuigend was het allemaal echter niet. Toch heb ik ervoor gekozen om door Robert WWS ook het retourvervoer te laten regelen er vanuit gaande dat na dit gesprek dit zonder problemen zou verlopen. Maar al snel ontstond er discussie over de forse aanbetaling van 50% die ook nog eens direct betaald zou moeten worden, zijn verklaring hiervoor was dat de Maritime regels in de USA dat zouden eisen en hij verplicht was het volledige bedrag na bevestiging van de verscheping direct te betalen aan de reder ALC. Verder werd van mij verwacht dat ik voor afvaart contact zou opnemen met Custom Service of de door de agent ingeleverde documenten, betreffende export van de camper naar Europa, in orde waren. Ook hierover weer de nodige discussie, is dat nou juist niet het werk van Robert WWS. Uiteindelijk kreeg ik bericht dat het document in orde was en gelijk de vraag of ik het restant bedrag wilde overmaken. Dat was ruim voor de aflevering van de camper en de afspraak dat ik dit restant vijf dagen voor afvaart zou betalen. Ik mailde dat ik me aan de gemaakte afspraak wilde houden hierbij refererend aan de perikelen in Baltimore. In een antwoordmail vroeg Robert WWS zich af of hij deze verscheping misschien niet zou moeten anuleren en dat hij hierover contact zou opnemen met de Agent "Elena". Robert WWS was er van op de hoogte dat ik tien dagen later zou ik terugvliegen, de tijd om iets anders te regelen zou te kort zijn, daarbij had ik er geen vertrouwen in dat ik het door mij betaalde bedrag ooit terug zou krijgen. Ik voelde me dus behoorlijk voor het blok gezet, en mijn enige zorg was de camper weer terug in Europa te krijgen, dus betaal je dan maar. Met het Escort Bureau de camper afgeleverd, drie weken later bericht dat de camper op weg was naar Antwerpen en vervolgens tot begin october afwachten of bij aankomst alle rekeningen wel betaald waren en de camper werd vrijgegeven. In mijn geval was dat zo maar inmiddels is duidelijk dat ik geluk heb gehad. Ik heb een fantastische reis gehad maar niet dankzij Robert WWS. Overigens ben ik het er mee eens dat deze discussie in een andere rubriek thuishoort zodat camperaars die het plan hebben hun camper te verschepen hier makkelijker kennis van kunnen nemen.
  10. Dit jaar heb ik mijn camper laten verschepen naar de USA voor een rondreis door Canada, Alaska en het noorden van de USA. Het rijden met mijn eigen camper door dit prachtige land was zeer bijzonder en echt aan te raden. In de voorbereiding las ik in diverse reisverslagen van camperaars dat er positief geoordeeld werd over het bedrijf Robert WWS uit Ede. Naar aanleiding van deze ervaringen, en het positieve telefonische contact, heb ik dit bedrijf ingeschakeld om de camper naar Baltimore, te laten vervoeren. Maar helaas zijn mijn ervaringen niet zo positief. Verkeerde documenten bij aanleveringen in Zeebrugge, onjuiste instructie om de camper af te halen in Baltimore, verkeerde douanedocument, camper geblokkeerd omdat de rekening van de rederij niet betaald was, een factuur die afwijkt van de offerte. Zou zelf met Customs in de USA moeten bellen of de papieren voor vertrek in Baltimore in orde waren enzovoort. Uiteraard heb ik de heer van Straten hierover aangesproken, maar echte antwoorden heb ik nooit gekregen. Het klopt dat hij in deze situaties altijd snel reageert om de zaak recht te zetten maar het is bijzonder vervelend dat deze situaties ontstaan. Bij het afhalen van de camper in Baltimore heb ik bijna vier uur staat te wachten, a raison van 50.- dollar per uur van de begeleidende escort, omdat er een rekening niet betaald is en je de camper niet meekrijgt. De heer van Straten beweert dat een en ander hem niet te verwijten valt en aan de rederij of anderen daarvan de oorzaak zijn en hij honderden campers verscheept zonder enig probleem. Ten bewijze stuurt hij mij namen, data en bestemmingen van reizigers die zonder enig probleem door hem verscheept zijn zonder vermelding van verdere gegevens. Ik vraag me dat af, want navragen kan ik dit niet, ben ik dan de enige pechvogel of zijn er meer camperaars met dit soort ervaringen?
  11. Dit jaar heb ik mijn camper laten verschepen naar de USA voor een rondreis door Canada, Alaska en het noorden van de USA. Het rijden met mijn eigen camper door dit prachtige land was zeer bijzonder en echt aan te raden. In de voorbereiding las ik in diverse reisverslagen van camperaars dat er positief geoordeeld werd over het bedrijf Robert WWS uit Ede. Naar aanleiding van deze ervaringen, en het positieve telefonische contact, heb ik dit bedrijf ingeschakeld om de camper naar Baltimore, te laten vervoeren. Maar helaas zijn mijn ervaringen niet zo positief. Verkeerde documenten, onjuiste instructie om de camper af te halen in Baltimore, verkeerde douanedocument, camper geblokkeerd omdat de rekening van de rederij niet betaald was, en factuur die afwijkt van de offerte. Uiteraard heb ik de heer van Straten hierover aangesproken, maar echte antwoorden heb ik nooit gekregen. Het klopt dat hij in deze situaties altijd snel reageert om de zaak recht te zetten maar het is bijzonder vervelend dat deze situaties ontstaan en je bijvoorbeeld in Baltimore bijna vier uur staat te wachten, a raison van 50.- dollar per uur van de begeleidende escort, omdat er een rekening niet betaald is en je de camper niet meekrijgt. De heer van Staten beweert dat een en ander uitzonderingen zijn en ik schijnbaar de einige pechvogel ben. Om dit te bevestigen stuurt namen en bestemmingen van klanten die door hem zonder problemen vervoert zijn wat door mij verder niet na te gaan is. Wel vragen om betaling van de restantfactuur ruim voor aanlevering van de camper voor verscheping. Nu ik het stuk van de heer Lodewick heb gelezen heb ik nog geluk gehad dat ik mijn camper, bij aankomst in Antwerpen begin oktober, wel meekreeg. Zou me twee keer bedenken voor met dit bedrijf de zee over te gaan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...