Ga naar inhoud

Verwarming werkt niet, boiler wel?


Jelle
 Share

Recommended Posts

Hallo beste camperaars,  mijn combi boiler/verwarming geeft een probleem. De boiler werkt prima en verwarmt het water desgevraagd op 40 of 60 graden. De verwarming geeft echter het rode lampje signaal en werkt dus niet. Het rode lampje gaat branden als ik de draaischijf bijvoorbeeld van stand 3 naar 5 of hoger zet. Ook bij 3 of lager komt er geen warme lucht uit de roosters. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heel veel dank voor uw reactie(s). Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

Jelle zet even uit een wat voor verwarming u nu heeft , zo als u het schrijft heeft u een water verwarmingssysteem  en en er kom geen warme lucht uit de roosters , dan kan je deken aan een luchtverwarming ,. De draaischijf dat zal wel de thermostaat zijn van het interieur .  

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Supreme, allereerst dank dat u reageert. Het betreft een Trumatic verwarming waarbij je kunt kiezen of je de verwarming  met of zonder water in de boiler kunt laten werken. Zonder water wordt zomerstand gestand. Met de draaischijf bedoelde ik inderdaad de thermostaat. De warmte zou inderdaad via een slangen-  en roosterstelsel de camper in geblazen moeten worden.  Groetjes Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

Jelle , u vergeet even het type te melden ,  ik heb op internet ge Google en vond de Truma C. 4 of 6 met de zelfde thermostaat er bij .  voer de tekst in op Google  Verwarming/boiler werkt niet - camper tools ( site ) , ga dit eens lezen .

 

Verder kunt u het volgende even doen , als u verwarming wel hebben zal er een ventilator moeten draaien om de warme lucht in de camper te blazen , en als u niets hoort zit daar het probleem , hoort u hem wel draaien ligt er dan geen luchtslag los . 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 7 months later...

Jelle, als je de kachel gebruikt, "loopt" ie dan op de huishoudaccu of heb je je camper aangesloten op 230Volt?

Afgelopen weekend kwam ik hier achter toen ik mijn Truma kachel testte. Na een tijd goed gedraaid te hebben viel ie uit als de kachel wou optoeren naar de hoogste stand.

Mijn huishoudaccu is niet meer de jongste - te lage spanning na enige belasting - toen ik mijn camperbus op 230V aansloot werkte ie prima.

(en nu maar eens een nieuwe huishoudaccu gaan kopen 🙂 ) 

 

met vriendelijke groet, Robert 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
  • 1 month later...
Op 31-1-2023 om 13:33, John Kamphuis zei:

 

 

Op 31-1-2023 om 13:33, John Kamphuis zei:

Ik heb langzamerhand wel genoeg van die problemen met de Truma combi . Ook in onze camper wordt het water verwarmd, maar de kachel doet raar: reageert totaal niet op de thermostaat en slaat voortdurend aan en uit. 

Is er, voor zover iemand weet, een betrouwbaar alternatief?

Webasto heeft helaas geen combi-apparaat meer in de collectie. 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...