Jelle Geplaatst: 25 maart 2020 Share Geplaatst: 25 maart 2020 Hallo beste camperaars, mijn combi boiler/verwarming geeft een probleem. De boiler werkt prima en verwarmt het water desgevraagd op 40 of 60 graden. De verwarming geeft echter het rode lampje signaal en werkt dus niet. Het rode lampje gaat branden als ik de draaischijf bijvoorbeeld van stand 3 naar 5 of hoger zet. Ook bij 3 of lager komt er geen warme lucht uit de roosters. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heel veel dank voor uw reactie(s). Jelle Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 25 maart 2020 Share Geplaatst: 25 maart 2020 Jelle zet even uit een wat voor verwarming u nu heeft , zo als u het schrijft heeft u een water verwarmingssysteem en en er kom geen warme lucht uit de roosters , dan kan je deken aan een luchtverwarming ,. De draaischijf dat zal wel de thermostaat zijn van het interieur . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jelle Geplaatst: 26 maart 2020 Auteur Share Geplaatst: 26 maart 2020 Hallo Supreme, allereerst dank dat u reageert. Het betreft een Trumatic verwarming waarbij je kunt kiezen of je de verwarming met of zonder water in de boiler kunt laten werken. Zonder water wordt zomerstand gestand. Met de draaischijf bedoelde ik inderdaad de thermostaat. De warmte zou inderdaad via een slangen- en roosterstelsel de camper in geblazen moeten worden. Groetjes Jelle Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jelle Geplaatst: 26 maart 2020 Auteur Share Geplaatst: 26 maart 2020 Hieronder een afbeelding van het schakelpaneel. Stand op C boiler werkt. Stand D en E werkt niet. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 26 maart 2020 Share Geplaatst: 26 maart 2020 Jelle , u vergeet even het type te melden , ik heb op internet ge Google en vond de Truma C. 4 of 6 met de zelfde thermostaat er bij . voer de tekst in op Google Verwarming/boiler werkt niet - camper tools ( site ) , ga dit eens lezen . Verder kunt u het volgende even doen , als u verwarming wel hebben zal er een ventilator moeten draaien om de warme lucht in de camper te blazen , en als u niets hoort zit daar het probleem , hoort u hem wel draaien ligt er dan geen luchtslag los . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jelle Geplaatst: 26 maart 2020 Auteur Share Geplaatst: 26 maart 2020 Dank u wel voor de tips Supreme. . Ben net terug van Spanje en de camper staat nu op stalling. Ik zal tzt laten weten wat het euvel is geweest. Groetjes Jelle Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 27 maart 2020 Share Geplaatst: 27 maart 2020 Succes . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Robert ter Horst Geplaatst: 16 november 2020 Share Geplaatst: 16 november 2020 Jelle, als je de kachel gebruikt, "loopt" ie dan op de huishoudaccu of heb je je camper aangesloten op 230Volt? Afgelopen weekend kwam ik hier achter toen ik mijn Truma kachel testte. Na een tijd goed gedraaid te hebben viel ie uit als de kachel wou optoeren naar de hoogste stand. Mijn huishoudaccu is niet meer de jongste - te lage spanning na enige belasting - toen ik mijn camperbus op 230V aansloot werkte ie prima. (en nu maar eens een nieuwe huishoudaccu gaan kopen ) met vriendelijke groet, Robert Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jelle Geplaatst: 28 november 2020 Auteur Share Geplaatst: 28 november 2020 Hallo Robert, beetje laat, maar de camper stond op 220volt en de huishoudaccu is nieuw. Ben niet naar Spanje dus camper staat op stal. Zal pas later er naar kijken. Dank voor de reactie, Groet Jelle 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
John Kamphuis Geplaatst: 31 januari 2023 Share Geplaatst: 31 januari 2023 Hallo Jelle, Ik sta in Portugal, heb net mijn gasfles vervangen en mijn kachel doet het niet, de boiler wel ! Dit is vreemd , heb jij een oplossing voor jouw probleem gevonden? Groet, John Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Huib Geplaatst: 25 maart 2023 Share Geplaatst: 25 maart 2023 Op 31-1-2023 om 13:33, John Kamphuis zei: Op 31-1-2023 om 13:33, John Kamphuis zei: Ik heb langzamerhand wel genoeg van die problemen met de Truma combi . Ook in onze camper wordt het water verwarmd, maar de kachel doet raar: reageert totaal niet op de thermostaat en slaat voortdurend aan en uit. Is er, voor zover iemand weet, een betrouwbaar alternatief? Webasto heeft helaas geen combi-apparaat meer in de collectie. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Wimpie Geplaatst: 7 april 2023 Share Geplaatst: 7 april 2023 Bij het opstarten van boiler gaat telkens rode lampje branden na een tik dat hij wil opstarten. Wat kn oorzaak zijn? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CaradoT135 Geplaatst: 8 april 2023 Share Geplaatst: 8 april 2023 Gaskraan dicht? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.