Ga naar inhoud

Ervaring met TPMS-bandenspanningscontrole systeem


Peter-en-Marij
 Share

Recommended Posts

ik overweeg om een TPMS-bandenspanningscontrole systeem aan te schaffen voor mijn camper.

Ik heb echter geen idee welke sensors geschikt zijn voor mijn camper.

Is er iemand die ervaring heeft met een bepaald merk sensoren en waar deze te koop zijn.

Ali heeft er heel veel maar ik weet niet of er geschikte tussen zitten voor camperbanden.

Iemand ervaring??

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 29-10-2021 om 18:13, Peter-en-Marij zei:

ik overweeg om een TPMS-bandenspanningscontrole systeem aan te schaffen voor mijn camper.

Ik heb echter geen idee welke sensors geschikt zijn voor mijn camper.

Is er iemand die ervaring heeft met een bepaald merk sensoren en waar deze te koop zijn.

Ali heeft er heel veel maar ik weet niet of er geschikte tussen zitten voor camperbanden.

Iemand ervaring??

 

Ik gebruik de TireMoni TM-240 in 2017 gekocht bij Conrad. Wellicht ook  verkrijgbaar bij anderen. Ik ben er erg tevreden over. Het vraagt wat gewenning en een paar ritjes om de minimum en maximum op de juiste waarde in te stellen. Door temperatuurwisseling van de banden kan de druk nogal fluctueren.

Het heeft me al een potentiele klapband bespaard doordat ik nu tijdig gewaarschuwd werd voor een langzaam leeg lopende band. Door druk en temperatuur in de gaten te houden kon ik op een veilige manier naar een parkeerplaats om band te wisselen. Daarbij kon ik de sensor  van de lekke band naar het reservewiel verplaatsen.

 

Doordat de sensor is geplaatst op het ventiel is de temperatuur aanduiding niet nauwkeurig (de druk wel). Ik gebruik de temperatuur als trend waarneming (bv of er een trend is naar een warmere temperatuur) 

Link naar reactie
Share on other sites

31 minuten geleden, Peter-en-Marij zei:

Pierre,

Ik heb nog een vraag over het uitlijnen van de wielen nadat de censors gemonteerd zijn. Heb jij daar ervaring mee?

Ik zag op een YouTube filmpje dat het noodzakelijk is om na montage de wielen uit te lijnen.

Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met de uitlijning. De sensoren zijn gemonteerd na uitlijning

Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, Peter-en-Marij zei:

Pierre,

Ik heb nog een vraag over het uitlijnen van de wielen nadat de censors gemonteerd zijn. Heb jij daar ervaring mee?

Ik zag op een YouTube filmpje dat het noodzakelijk is om na montage de wielen uit te lijnen.

Zie respons van GreDon. Ik heb ook geen probleem met de balancering van de wielen. Sensors gemonteerd na balancering

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...