Ga naar inhoud

Keramique coating


Jef

Recommended Posts

Coating beschermt tegen vuil, niet tegen krassen e.d.

Voor het reinigen van de buitenzijde is het wel gemakkelijker. 

Het is geen wondermiddel, maar kan mij voorstellen dat als je het zelf niet kan (lichamelijk, geen ruimte, geen zin), het wel een goede (dure) oplossing is

 

Zelf probeer ik het zolang mogelijk zelf te doen met wassen en in de wax te zetten.

aangepast door Frans
Link naar reactie
Share on other sites

Hebben het op onze "gewone" auto (standaard coating), bevalt goed, alleen afspoelen en hij glimt weer als nieuw. Soms is een flinke regenbui al genoeg.

 

Offerte gevraagd voor onze camper (7 meter), duurste optie met 6 jaar garantie en jaarlijkse controlebeurten, circa 1400 euro.

 

Wordt ie wel helemaal professioneel gecleanerd en waar nodig gepolijst, kunststof en ramen met een speciale coating en de rest in de keramische coating. Wordt "gebakken" (uitgehard) onder warmtelampen. Hele behandeling duurt een paar dagen.

 

Staan nog een beetje in dubio. Hoop geld, maar ook (uit ervaring) hoop gemak, zeker als je zo'n kolossaal ding met de hand moet cleaneren en in de was zetten.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 11 months later...

 Nu bijna een jaar verder. Ben superblij dat ik het heb laten doen. Het vuil vliegt er af met gewoon water.Daarna ziet de camper er weer uit als nieuw. Natte ruimte en stoelen en banken ook laten doen. Heel snel schoon.

kortom topervaring

Link naar reactie
Share on other sites

Op 10-11-2021 om 19:14, Jef zei:

Inmiddels heb ik opdracht gegeven en dezer dagen wordt onze camper volledig gecoat. Ook de natte ruimte en de stoelen en banken. Vrijdag halen we hem op en zijn benieuwd.

Ok dank. @GeMawat zijn jou ervaringen met polytop en heb je de camper uiteindelijk ook gedaan en zoja met welke laag en bevalt dat. Mvg

Link naar reactie
Share on other sites

Wammus,

 

Ik heb gekozen voor de ceramische coating met 6 jaar garantie (mits jaarlijks gecontroleerd). Daarnaast ramen en velgen apart laten doen.

 

Ervaringen met Polytop waren prima.

 

Pas eind van de zomer laten doen, dus nog weinig ervaring met schoonmaken. De enigste keer dat ik de camper afspoelde, vloog het vuil er af en glom ie weer als nieuw. Er wordt wel geadviseerd een niet agressieve shampoo te gebruiken, kreeg een fles daarvan mee.

Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, GeMa zei:

 De enigste keer dat ik de camper afspoelde, vloog het vuil er af en glom ie weer als nieuw. Er wordt wel geadviseerd een niet agressieve shampoo te gebruiken, kreeg een fles daarvan mee.

Als het vuil er af vliegt tijdens het afspoelen en daarna glimt als nieuw waarom zou je dan een shampoo gebruiken ?

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, FJC48 zei:

Als het vuil er af vliegt tijdens het afspoelen en daarna glimt als nieuw waarom zou je dan een shampoo gebruiken ?

Doe ik ook niet (en had ik ook niet geschreven), maar kreeg dat advies van Polytop, en wilde jullie dat niet onthouden. Mocht er later hardnekkige vervuiling zijn, dan is de (passende) shampoo daarvoor bedoeld.

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid