Ga naar inhoud

Lekkage in camper cabine Fiat ducato '93


sonny91be
 Share

Recommended Posts

Hoi iederen,

 

Ik heb dit weekend mijn 1ste camper gekocht een FIAT ducato alkoof uit 1993.
Nadat ik vandaag de camper grondig reinigde met een waterslang en wat zeep merkte ik dat er binnenin de cabine een lek is ontstaan.

 

1. Kan iemand me vertellen hoe je de cabinebekleding verwijderd - voornamelijk de bovenzijde om zo het lek te traceren voor een fiat ducato '93 ?

 

2. Als we aannemen dat het lek ontstaat tussen het dak van de wagencabine en de alkoofcamper zelf, kan ik deze sealant dan bijwerken? Moet ik hiervoor de oude eerst verwijderen of mag ik hierover nog een nieuwe laag kitten en hoe doe ik dit het best?

 

3. Nog een andere handige tip om lekkages op te sporen in een camper?

 

Ik ben technisch onderlegd, maar vind niet meteen info terug over de camper dus wil vooraleer ik start niet meer schade aanrichten dan noodzakelijk.

foto 1 link:
https://ibb.co/LSZW8yR

foto 2 link:
https://ibb.co/NpyMyyv

Dank voor alle hulp !!

 

Sonny

 

 

20211004_184608.jpg

20211004_184651.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

23 uren geleden, Kees_S zei:

Met een vochtmeter kun je de plaats en de ernst van de lekkage opsporen. Een geschikte meter voor campers verkopen ze hier.

Een vochtmeter bij een camper van 23jaar oud lijkt me denk ik niet zo handig, ik kan natuurlijk fout zijn. Ik weet namelijk waar het duidelijk lekt, ik vind alleen de ingang van de lekkage nog niet. Het is een oude camper dus die zal wel meer spleetjes hebben. Het is volgens mij de hoek bij de raam (zie foto); je ziet dat die gekit is of anders is het de dichting erbovenop (alkoof en cabine dak).

 

Zekerheid heb ik nog niet het heeft net 2 dagen lekker geregend, daar lekt hij niet van. Het is enkel bij het wassen het geval. Ik zal wellicht proberen nogmaals plaatselijk iets nat te maken en dan kijken als het de dakstoffering gedemonteerd is.

 

Ik hou jullie op de hoogte 🙂

Link naar reactie
Share on other sites

Op 6-10-2021 om 12:21, FJC48 zei:

Dan is het zeer waarschijnlijk de aansluiting van de alkoof op de cabine.

Ja ik ga dit weekend testen met lokaal natmaken of het hierdoor komt.

 

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik durf niet meteen de oude kit te verwijderen en te vervangen met een nieuwe rand. Bang dat het nadien nog erger kan gaan lekken !

Link naar reactie
Share on other sites

Toch denk ik dat dat de beste oplossing is. De kit ziet er niet meer helemaal lekker uit. Wanneer je de huidige lekkage hebt opgelost zou er wel eens snel een nieuwe kunnen volgen. Wanneer je het zelf niet aandurft kun je het laten doen. Kost wel een paar centen, maar laten dooretteren is duurder!

Link naar reactie
Share on other sites

  • 7 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...