Birdy2 Geplaatst: 26 september 2021 Share Geplaatst: 26 september 2021 In de garage van mijn Hymer wil ik een opbergsysteem monteren met uitschuifbare magazijnbakken. In duitsland is een bedrijf die dat maakt (regalbau) , in nederland heb ik dat tot nu toe niet kunnen vinden. Weet iemand ervaring met het zelf maken van zo'n systeem of weet je een bedrijf in nederland die dit voor mij kan maken. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jan59 Geplaatst: 6 oktober 2021 Share Geplaatst: 6 oktober 2021 Heb zelf ook een Hymer en in de garage een opbergsysteem ingebouwd van aluminium kokerprofielen en verbonden met blokjes. Rails gekocht en voor de legplanken L profielen gebruikt en voor de bodem spaanplaat. Gr Jan Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 6 oktober 2021 Share Geplaatst: 6 oktober 2021 Netjes gedaan! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 10 oktober 2021 Share Geplaatst: 10 oktober 2021 Groot, zwaar en duur, maar wel wat we wilde hebben. Zelf ontworpen en gemaakt. Het bedrijf wat de profielen heeft geleverd, heeft alles op maat gezaagd (kwestie van de maten doorgeven en gratis gezaagd) en de prijs was ook nog eens goed. De profielen en verbindingsdelen kunnen eventueel ook verzonden worden of worden opgehaald. Garage leeg Basis frame Dubbele bodem in de garage. Zo heb je meer vloeroppervlakte. Vouwfietsen. Gootjes zijn van een uitbreidingsset voor een fietsendrager. Boodschappenkar voor achter de fiets. Voordeel van deze profielen vind ik, dat het gemakkelijk is aan te passen. Van de vierkant profielen met kunststof verbindingen (hadden we in de vorig camper), vond ik dat er te veel moest worden gezaagd/bijgekocht worden om een aanpassing te doen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
gebruikersnaam Geplaatst: 10 oktober 2021 Share Geplaatst: 10 oktober 2021 (aangepast) Schitterend, echt schitterend. Ik neem aan dat je een C1 rijbewijs hebt en de camper geregistreerd staat is voor > 3500 kilo. Die klemmen om de fietsen op hun plek te houden, waar heb je die gekocht? (liefst met link naar het product) En waar zijn die profielen te koop? 10 oktober 2021 aangepast door gebruikersnaam aanvullende vraag Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 10 oktober 2021 Share Geplaatst: 10 oktober 2021 Idd C1 rijbewijs en camper >3500kg Aluxprofiel Fiamma Bike-Block Pro D2 Red Ook verkrijgbaar in het zwart, maar dan is hij duurder Fiamma Rail Quick C Onderste deel heb je niet nodig, alleen de 2 goten, eindstukken en bandje om vast te zetten Voor het ontwerp heb ik Bosch Rexroth MTPro Light gebruikt. Het vergt misschien wel wat oefening, maar dan is het een handige tool. Het is legaal gratis 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Wolo Geplaatst: 17 maart Share Geplaatst: 17 maart Wat is de beste manier om zo'n ladegeleidersysteem vast te maken aan de bodem van je (Hymer) garage? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jac225 Geplaatst: 17 maart Share Geplaatst: 17 maart Bij de nieuwere Hymer campers is de bodem ongeveer 4 cm dik. Bij de verstevigingen (zie onderzijde garage) zijn ze wat dikker. Ik heb de fietsgeleiders vastgemaakt met holle wand pluggen. Met andere pluggen heb ik geëxperimenteerd en dat werkte niet. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Borgerik Geplaatst: 17 maart Share Geplaatst: 17 maart Op de Camperexpo dit weekend in Houten stond het bedrijf Mees Outdoor uit Kamerik. Zij hadden ook opbergsystemen voor de garage van de camper. Misschien kunt u daar iets vinden. www.meesoutdoor.nl Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.