Ga naar inhoud

Magazijnsysteem in garage Hymer inbouwen


Birdy2
 Share

Recommended Posts

In de garage van mijn Hymer wil ik een opbergsysteem monteren met uitschuifbare magazijnbakken.

In duitsland is een bedrijf die dat maakt (regalbau) , in nederland heb ik dat tot nu toe niet kunnen vinden.

Weet iemand ervaring met het zelf maken van zo'n systeem of weet je een bedrijf in nederland die dit voor mij kan maken.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Groot, zwaar en duur, maar wel wat we wilde hebben.  🤪

Zelf ontworpen en gemaakt. Het bedrijf wat de profielen heeft geleverd, heeft alles op maat gezaagd (kwestie van de maten doorgeven en gratis gezaagd) en de prijs was ook nog eens goed.  👍

De profielen en verbindingsdelen kunnen eventueel ook verzonden worden of worden opgehaald.

 

spacer.png

 

Garage leeg 

 

spacer.png

 

Basis frame

 

spacer.png

 

Dubbele bodem in de garage. Zo heb je meer vloeroppervlakte.

 

spacer.png

 

Vouwfietsen. Gootjes zijn van een uitbreidingsset voor een fietsendrager.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Boodschappenkar voor achter de fiets.

spacer.png

 

 

spacer.png

 

Voordeel van deze profielen vind ik, dat het gemakkelijk is aan te passen.
Van de vierkant profielen met kunststof verbindingen (hadden we in de vorig camper), vond ik dat er te veel moest worden gezaagd/bijgekocht worden om een aanpassing te doen.

Link naar reactie
Share on other sites

Schitterend, echt schitterend.

Ik neem aan dat je een C1 rijbewijs hebt en de camper geregistreerd staat is voor > 3500 kilo.

 

Die klemmen om de fietsen op hun plek te houden, waar heb je die gekocht? (liefst met link naar het product)

En waar zijn die profielen te koop?

 

 

aangepast door gebruikersnaam
aanvullende vraag
Link naar reactie
Share on other sites

Idd C1 rijbewijs en camper >3500kg

 

Aluxprofiel

Fiamma Bike-Block Pro D2 Red Ook verkrijgbaar in het zwart, maar dan is hij duurder

Fiamma Rail Quick C Onderste deel heb je niet nodig, alleen de 2 goten, eindstukken en bandje om vast te zetten

 

Voor het ontwerp heb ik Bosch Rexroth MTPro Light gebruikt. Het vergt misschien wel wat oefening, maar dan is het een handige tool.

Het is legaal gratis 😉

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 years later...

Bij de nieuwere Hymer campers is de bodem ongeveer 4 cm dik. Bij de verstevigingen (zie onderzijde garage) zijn ze wat dikker. Ik heb de fietsgeleiders vastgemaakt met holle wand pluggen. Met andere pluggen heb ik geëxperimenteerd en dat werkte niet.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...