Ga naar inhoud

verzekerd in rood gebied?


Aaf
 Share

Recommended Posts

Heel graag willen wij naar de Spaanse Pyreneeën. Maar Spanje staat nu op rood. Als onze camper gestolen wordt, of we hebben NIET Corona gerelateerde problemen, zijn we dan verzekerd? Klinkt misschien als een domme vraag maar hier in de binnenstad voel ik vaak onveilig als het om Corona gaat. Ondanks onze vaccinaties. In de Spaanse pyreneeen zal ik minder gevaar lopen lijkt me. 

Link naar reactie
Share on other sites

Het is sowieso zeer onverstandig om naar een rood gebied te reizen, ongeacht je gevoel. En dat nog los van de problemen die je kunt krijgen met je ziektekostenverzekering wanneer je in een rood gebied in het ziekenhuis terecht komt. Gebruik je verstand, reis niet naar een rood gebied! Het is echt niet voor niets rood!

Link naar reactie
Share on other sites

Om op de vraag van TS terug te komen: of je verzekerd bent in een door Nederland rood aangemerkt land is per verzekering en per verzekeraar anders.

De enige manier om hier achter te komen is door dit aan de verzekeraar(s) zelf te vragen, te meer omdat dit soort regels meeveranderen met het virus.

 

Wat Adriatik aangeeft zie ik zeker als een advies om te overwegen, al zijn er inmiddels behoorlijk wat campers uit de EU en Engeland in Spanje gezien.

Met de anno juli 2021 oplopende besmettingen van de Corona Delta variant bestaat de kans op herhaling van 2020: Iedereen abrupt weer huiswaards.

 

Link naar reactie
Share on other sites

In ieder geval keren reisverzekeringen en sommige ziektekostenverzekeraars niet uit, ook al is de claim niet corona gerelateerd. Ik denk dat jouw camper zelf wel verzekerd is, maar zou voor alle zekerheid de verzekering even bellen of de polis checken.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb gisteren met de NKC gechat omdat ik daar net een 365 dagen reisverzekering heb afgesloten. Aanleiding was het TV programma van Max (Vakantieman) waarin werd verteld dat een echtpaar in Parijs van een fietstas werd bestolen waarin paspoort etc. zat. Volgens hen keerde de verzekering niet uit omdat Frankrijk op dat moment code Oranje had. 

De dame van NKC verzekeringen verwees me aanvankelijk naar de polis, maar dat was me te onduidelijk. Na enig aandringen appte ze:" Bij ons is het op dit moment zo dat alle corona gerelateerde zaken uitgesloten zijn en dit (diefstal fietstas) lijkt mij daar niet mee te maken dus dat zou bij ons verzekerd zijn". 

In 1e instantie lijkt dit duidelijk en positief. Echter bij nader inzien wordt ook hier een voorbehoud gemaakt of vinger aan de pols gehouden.  Er wordt namelijk gezegd   " Op dit moment "   en  "lijkt mij"  en "zou bij ons verzekerd zijn".  Dat is geen stellig antwoord en heeft nogal wat open eindjes.  "Op dit moment" betekent dat het zomaar kan veranderen,  en ook in de rest van het antwoord zit geen duidelijke bevestiging. 

Mijn advies: neem van te voren contact op met uw verzekeraar en laat e.e.a. schriftelijk bevestigen.

 

Groet Jelle

 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik denk dat het verstandiger is om schriftelijk via de e-mail om een bevesting te vragen:

 

Ben ik in Frankrijk ondanks status oranje of rood verzekerd met mijn verzekering(en) x en y? JA/NEE

Zo ja, welke zaken zijn wel en welke zaken zijn niet gedekt in een oranje of rood gebeid? Opsomming.

Hierop mag geen wollig antwoord komen, dit moet men daar al lang duidelijk vast hebben gesteld.

 

Ik kan mij voorstellen dat Corona gerelateerde zaken als kosten door besmetting en eventuele repatriëring niet gedekt zijn in een oranje of rood gebied.

Maar als jij een aanrijding hebt, of slachtoffer bent van diefstal dan staat dit 100% los van Corona.

Het lijkt mij daarom verstandig om dit schriftelijk bevestigd te krijgen en niet dat je straks het idee hebt dat Corona wordt misbruikt tegen het uitkeren.

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...