Ga naar inhoud

Camperroute met navigatie


Richard1310
 Share

Recommended Posts

wij kunnen de camperroutes alleen in pdf downloaden. Dus geen navigatie. Dat kon 2 jaar geleden wel. Dan zag je op de route een blauwe stip waar de camper zich bevindt. Reuze handig. Is er een mogelijkheid om de camperroute op de oude manier -geen pdf- te downloaden?

Richard&Fayet volgen nu de camperroute: Noorwegen diepe dalen hoge bergen. 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik denk deze: Noorwegen diepe dalen hoge bergen. Dat is een camperroute, te koop voor leden van de NKC, een beschrijving voor deelnemers aan een tocht die oorspronkelijk onder begeleiding plaats vond. Volgens de tekst zou de route ook in Campercontact zichtbaar moeten zijn maar dat is niet het geval.

Misschien kan Richard beter even direct contact opnemen met de ledenservice van de NKC (en daarna hier voor een terugkoppeling zorgen).

 

Arno

aangepast door arnoob
Typo
Link naar reactie
Share on other sites

Heb ook via de NKC website een route (Camperroute Frankrijk - Wilde kust, woest verleden) gekocht. Kreeg eerst niets en na klagen uiteindelijk via de email het PDF toegestuurd. Niets in Campercontact en vraagtekens als ik daar over klaag. Kortom, het gaat lang niet altijd even soepel en professioneel bij de KCK.

 

Dit is wat de website er van zegt:

 

Wij zijn hard aan het werk om ‘routes’ terug te krijgen. In welke vorm deze terug zullen komen is nog niet helemaal duidelijk. In de tussentijd kun je nog altijd camperroutes kopen in PDF vorm via de webshop van de NKC. Dit zal niet veranderen.

 

Een pdf van de door jou voor lancering aangekochte NKC Camperroute blijft beschikbaar via de app en vind je terug via Menu > Mijn profiel. Nieuw aangeschafte NKC Camperroutes zullen hier niet meer worden weergegeven.

 

In de nieuwe app hoef je er dus niet meer op te rekenen dat recent gekocht routes daarin terecht komen.

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik begrijp dat de NKC routes in de nieuwe NKC app dus alleen in PDF te verkrijgen zijn. We rijden in Noorwegen met de route “Diepe dalen hoge bergen”.  Wat een uitgezoek om de route te vinden op de kaart en in Google Maps.    Met de oude versie van de NKC app hebben we de NKC routes Normandië en Bretagne gevolgd en over de Pyreneeën.  Geweldig dat je de blauwe stip op de NKC route kaart in de app ziet. De blauwe stip is onze camper.  Je ziet direct als je een foute afslag neemt. Geef mij maar weer de oude NKC app 

Jammer dat de vrijwilligers van NKC hier niets aan willen doen. 
 

 

 


 

Link naar reactie
Share on other sites

12 minuten geleden, arnoob zei:

Ik heb contact gehad met de NKC. De routes zijn inderdaad niet meer als .gpx beschikbaar. De PDF-bestanden zijn eventueel wel als zodanig beschikbaar voor de app (misschien handig als backup ...)

 

Arno

Hoe dan? Ik kreeg m'n (gekochte) route als PDF via de mail. Kan nergens vinden hoe ik die dan in de app moet koppelen/opslaan.

Link naar reactie
Share on other sites

6 uren geleden, Richard1310 zei:

Downloaden NKC routes. 
 

ga naar profiel

Daar staan mijn gekochte routes 

Niet dus bij mij. Heb recent (2-3 maanden geleden) deze route "Camperroute Frankrijk - Wilde kust, woest verleden" gekocht en via de mail toegezonden gekregen.

 

IMG_2286.jpeg

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb een bericht gestuurd naar info@nkc.nl :

Tot mijn spijt zie ik de route niet terug in mijn Campercontact.

en een dag later ontving ik een retourbericht:

Ik heb de Camperroute toegevoegd aan uw Campercontact app. Nu kunt u de pdf op elk apparaat downloaden.
 
Prima service toch?
Arno
Link naar reactie
Share on other sites

De NKC routes tonen een kaart bij elke dagtrip. Wij rijden nu in Noorwegen de hoge bergen diepe dalen route. De kaart geeft een globaal lijn van de route. Er worden geen plaatsen langs de route aangegeven en de wegen. Wij hebben aan deze dagkaart geen houvast. We moeten navigeren aan de hand van de routebeschrijving. Dat lukt ons enkele keren niet. Er zijn ingewikkelde routes.  

Een gedetailleerde dagkaart is onontbeerlijk. 
 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

Onlangs heb ik de camperroute 'Denemarken van stad tot strand' aangeschaft binnen de app campercontact. Vee mooie tips en ook wordt per dag de af te leggen route op kaart aangegeven. Ik mis echter (klein puntje) de mogelijkheid om de dagetappes via een navigatieapp op mijn telefoon te rijden (via bijvoorbeeld TomTomGo of via Amigo of Googe Maps), precies zoals het kaartje van een dagetappe aangeeft over de aangeduide wegen.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...