Ga naar inhoud

eleckronische tolbadge


Noneck
 Share

Recommended Posts

Ik heb onlangs een tolbadge aangevraagd en inmiddels ontvangen, heb diverse filmpjes gezien. Plaatsing badge bij een personenauto en bij een intergraal camper allemaal duidelijk. Ik heb een camper met alkoof heeft dit nog invloed op de plaatsing van de badge ivm het aflezen hiervan? Maw: waar te plaatsen?

Link naar reactie
Share on other sites

Kees, FJC en Dr. Dream hartelijk dank voor jullie info helemaal duidelijk nu. Plak hem op de juiste plaats en hopelijk komt hij al snel van pas. Voor degene, die er belangstelling in hebben; ik had hem helemaal kosteloos. Had gelezen op het forum bij Mango bestellen voor ong.  19 euro. Ik naar de site van Mango was 23 euro en 10 euro verzendkosten, zag een aanbieding van Soleil 21 staan bij de homepage en dacht, dat je een korting kreeg dus aangeklikt. Moest ter controle van de juiste gegevens 1 euro overmaken. Na

ontvangst van de badge, nog steeds de kosten niets afgeschreven, berichtje gestuurd uiteraard. Wat bleek; helemaal gratis tot mijn verbazing!!

 

En mijn ervaring met Mango/ APPR-klantenservice is zeer positief. Snelle service.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...
Op 11-11-2022 om 16:27, Cor van der Wal zei:

Wie kan mij vertellen waar ik tolbadge voor zware camper >3500kg kan bestellen?

groet

Cor van der Wal

Indien de camper niet hoger is dan 3.00 meter (met 10% marge voor de dakopbouw units) kun je gewoon de tolbadge voor personenauto's gebruiken want dan rijd je in klasse 2 door de poortjes. Je neemt dan het beste de TopEurop Badge van Mango in Frankrijk.

Link naar reactie
Share on other sites

17 minuten geleden, Broers Joske zei:

Indien de camper niet hoger is dan 3.00 meter (met 10% marge voor de dakopbouw units) kun je gewoon de tolbadge voor personenauto's gebruiken want dan rijd je in klasse 2 door de poortjes. Je neemt dan het beste de TopEurop Badge van Mango in Frankrijk.

Ik overweeg ook een tolbadge aan te schaffen omdat ook Frankrijk steeds meer over gaat op een systeem waarbij enkel elektronische betaling mogelijk is. Op sommige plaatsen is dit al ingevoerd.

Mag ik een toelichting waarom ik dan het best zou kunnen kiezen voor Mango? Bip&go en Autotolbadge hanteren dezelfde tarieven.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 15-11-2022 om 09:47, Cor van der Wal zei:

Mijn camper is 3.50 meter hoog en ik heb van mijn vorige camper, die 2,90 hoog was en minder dan 3,5 ton woog, al een badge van Mango en heb hem in Italië tevergeefs geprobeerd.

 

 

 

Voor Italië moet je online in jouw account het juiste kenteken hebben staan. Dat kun je zelf veranderen.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 14-11-2022 om 15:00, Borgerik zei:

Ik overweeg ook een tolbadge aan te schaffen omdat ook Frankrijk steeds meer over gaat op een systeem waarbij enkel elektronische betaling mogelijk is. Op sommige plaatsen is dit al ingevoerd.

Mag ik een toelichting waarom ik dan het best zou kunnen kiezen voor Mango? Bip&go en Autotolbadge hanteren dezelfde tarieven.


Mango is volgens mij goedkoper in aanschaf (10,- euro inclusief verzenden naar NL) en in maandelijkse administratiekosten scheelt het ook een paar dubbeltjes. Bovendien altijd vier landen, P,F,E en I op 1 badge onder de naam TopEurop.

 

Link naar reactie
Share on other sites

23 uren geleden, Cor van der Wal zei:

Ik heb nu een 2e badge van Mango gekocht maar ook deze is niet goed want hij is maar tot 3,5 ton en het probleem is dat ze op e-mails niet reageren en telefonisch zijn ze moeilijk bereikbaar.

Shit dus!

 


Ja en indien jij niet hoger bent dan 3.30 meter kun je deze gewoon gebruiken in klasse 2.
Mango heeft geen badges voor voertuigen hoger dan 3.30 meter. Het gewicht speelt geen enkele rol.

 

aangepast door Broers Joske
Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, Cor van der Wal zei:

Beste mensen

Het is en blijft onmogelijk om een tolbadge te bestellen bij Mango voor voertuigen boven de 3,5 ton en hoger dan 3,5 meter.

Wij hebben tot in den treure geprobeerd en is ons na dagen lang niet gelukt.

Dus nu niet mailen dat het wel kan maar probeer het op hun site dit maar eens uit 

Beste Cor van der Wal.

De titel van dit item is Elektronische tolbadge.

Niet specifiek gericht op uw situatie met een camper > 3,5 ton en > 3,5 meter, maar op de tolbadge in het algemeen.

Mijn inbreng dat de tolbadge nu, i.v.m. black friday, gratis is, incl. een jaar vrij van administratiekosten in Frankrijk is een algemene melding en geen reactie op uw herhaalde opmerking dat dit bij Mango niet mogelijk is voor uw camper. Er is ook niemand in dit item die heeft beweerd dat dit bij Mango wel zou kunnen. Er is zelfs aangegeven door een ander forumlid dat dit niet mogelijk was, dus uw laatste reactie kan ik niet begrijpen.

Ga een andere organisatie zoeken waar u wel een badge kunt bestellen voor uw camper en stop met uw opmerkingen in dit item dat u geen badge kunt krijgen voor uw camper bij Mango.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Beste Cor van der Wal,

Ter aanvulling op mijn vorige post onder dit item.

Ik begrijp dat u uw badge van Mango niet kunt/wil gebruiken. Hieronder eer tekst die terug te vinden is op de site van Mango (vertaald door Google)

https://voyage.aprr.fr/aide-contact/mon-badge-et-mes-factures/mon-compte-mango-mobilites/comment-resilier-ma-formule

Om uw elektronische tolaanbieding te annuleren, hoeft u alleen uw badge(s) terug te sturen. Hiervoor 3 oplossingen:

ga naar een klantenzone,

log in op uw Mango mobilités online klantenzone, sectie "Mijn badges" > "Acties" > "Mijn badge annuleren", en volg de instructies,

Stuur het samen met uw schriftelijke annuleringsverzoek terug naar het adres in de koptekst van uw factuur.

Als u een van de badges (verloren of gestolen badge) niet kunt retourneren, kunt u rechtstreeks een verklaring afleggen opuw Mango mobilités-klantenzone, onder "Mijn badges" > "Acties".

De niet-retourkosten worden de volgende maand aangerekend, vooreen bedrag van 30 €, in overeenstemming met de algemene verkoopsvoorwaarden.

Link naar reactie
Share on other sites

15 uren geleden, Borgerik zei:

Beste Cor van der Wal,

Ter aanvulling op mijn vorige post onder dit item.

Ik begrijp dat u uw badge van Mango niet kunt/wil gebruiken. Hieronder eer tekst die terug te vinden is op de site van Mango (vertaald door Google)

https://voyage.aprr.fr/aide-contact/mon-badge-et-mes-factures/mon-compte-mango-mobilites/comment-resilier-ma-formule

Om uw elektronische tolaanbieding te annuleren, hoeft u alleen uw badge(s) terug te sturen. Hiervoor 3 oplossingen:

ga naar een klantenzone,

log in op uw Mango mobilités online klantenzone, sectie "Mijn badges" > "Acties" > "Mijn badge annuleren", en volg de instructies,

Stuur het samen met uw schriftelijke annuleringsverzoek terug naar het adres in de koptekst van uw factuur.

Als u een van de badges (verloren of gestolen badge) niet kunt retourneren, kunt u rechtstreeks een verklaring afleggen opuw Mango mobilités-klantenzone, onder "Mijn badges" > "Acties".

De niet-retourkosten worden de volgende maand aangerekend, vooreen bedrag van 30 €, in overeenstemming met de algemene verkoopsvoorwaarden.


Hij @Cor van der Walbestelt verkeerd. Hij moet kiezen voor een voertuig tot 3500 kg indien dit niet hoger is dan 3.30 meter. Is het wel hoger dan gaat het inderdaad niet hier bij Mango, maar moet hij naar organisaties die badges uitgeven voor de transporteurs zoals deze hier (KIES: Laufzeit: Langzeit Schwere Fahrzeuge). Dan krijg je 

Maut in Frankreich: TIS-PL Box Langzeitnutzung TIS-PL: Schwere Fahrzeuge > 3,5t oder > 3m Höhe oder >; 2 Achsen
Aktivierungspauschale pro Mautbox 5,00€ einmalig
Bereitstellungsgebühr der Mautbox pro Jahr 35,00€
Servicegebühr auf erfasste Mautgebühren (Brutto-Mautumsatz) 7%
 

aangepast door Broers Joske
Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...
Op 17-11-2022 om 10:44, Broers Joske zei:


Ja en indien jij niet hoger bent dan 3.30 meter kun je deze gewoon gebruiken in klasse 2.
Mango heeft geen badges voor voertuigen hoger dan 3.30 meter. Het gewicht speelt geen enkele rol.

 

Beste ik ga van de zomer naar frankrijk. Voor de 1e keer met een alkoof van 3,30 meter. Zou de badge werken met deze hoogte? Of wordt dit kaartje trekken voor categorie 3 prijs?

Link naar reactie
Share on other sites

Op 18-11-2022 om 09:45, Broers Joske zei:


Hij @Cor van der Walbestelt verkeerd. Hij moet kiezen voor een voertuig tot 3500 kg indien dit niet hoger is dan 3.30 meter. Is het wel hoger dan gaat het inderdaad niet hier bij Mango, maar moet hij naar organisaties die badges uitgeven voor de transporteurs zoals deze hier (KIES: Laufzeit: Langzeit Schwere Fahrzeuge). Dan krijg je 

Maut in Frankreich: TIS-PL Box Langzeitnutzung TIS-PL: Schwere Fahrzeuge > 3,5t oder > 3m Höhe oder >; 2 Achsen
Aktivierungspauschale pro Mautbox 5,00€ einmalig
Bereitstellungsgebühr der Mautbox pro Jahr 35,00€
Servicegebühr auf erfasste Mautgebühren (Brutto-Mautumsatz) 7%
 

Kijk hier heb je wat aan. Top!

Inmiddels had ik een contract bij DKV Mobility afgesloten maar dat kon alleen als het via mijn bedrijf gaat, dus niet voor particulieren.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...