Ga naar inhoud

Trekhaak en fietsendrager te beschouwen als aanhanger?


Ipad frits dirckx
 Share

Recommended Posts

Gezien het steeds meer bezwaarlijke gewicht van de fietsen op de hoge drager, overweeg ik een fietslift drager aan te schaffen. Het gewicht en kosten spelen daarbij een rol. Maar nu hoorde ik van mogelijkheden van een trekhaak in combinatie met fietsendrager als oplossing voor mijn probleem. Deze trekhaakoplossing zou niet in het totale gewicht van de camper worden meegenomen. Fabeltje of realiteit?

Link naar reactie
Share on other sites

Alles wat vast zit aan/op de camper (dus ook de trekhaak) telt mee voor het (leeg) gewicht. De fietsdrager en eventueel fietsen zijn "lading" en komen daar bij voor het max. totaal gewicht. Als je al tegen de 3500 kg zit en dan een trekhaak monteert en daarop een fietsendrager met fietsen plaatst, ga je dus over het toegestane totaalgewicht.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

@Ipad frits dirckx misschien is het een idee om te vertellen welke camper je hebt. Zonder dat soort gegevens -zoals gewichten- wordt het lastig om zinnig advies te geven. Ook de overhang (de overhangende ruimte achter je achteras) is van belang en ook hoe hoog of hoe laag je trekhaak komt te zitten ten opzichte van het wegdek. Mocht je trekhaak wat laag hangen en komt je fietsendrager nogal ver van de achteras te zitten, dan heb je bijvoorbeeld kans dat je fietsendrager een verkeersdrempel raakt.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...