Ipad frits dirckx Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 Gezien het steeds meer bezwaarlijke gewicht van de fietsen op de hoge drager, overweeg ik een fietslift drager aan te schaffen. Het gewicht en kosten spelen daarbij een rol. Maar nu hoorde ik van mogelijkheden van een trekhaak in combinatie met fietsendrager als oplossing voor mijn probleem. Deze trekhaakoplossing zou niet in het totale gewicht van de camper worden meegenomen. Fabeltje of realiteit? Quote
GeMa Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 Alles wat vast zit aan/op de camper (dus ook de trekhaak) telt mee voor het (leeg) gewicht. De fietsdrager en eventueel fietsen zijn "lading" en komen daar bij voor het max. totaal gewicht. Als je al tegen de 3500 kg zit en dan een trekhaak monteert en daarop een fietsendrager met fietsen plaatst, ga je dus over het toegestane totaalgewicht. Quote
Wim Corduwener Geplaatst: 25 juli 2021 Geplaatst: 25 juli 2021 @Ipad frits dirckx misschien is het een idee om te vertellen welke camper je hebt. Zonder dat soort gegevens -zoals gewichten- wordt het lastig om zinnig advies te geven. Ook de overhang (de overhangende ruimte achter je achteras) is van belang en ook hoe hoog of hoe laag je trekhaak komt te zitten ten opzichte van het wegdek. Mocht je trekhaak wat laag hangen en komt je fietsendrager nogal ver van de achteras te zitten, dan heb je bijvoorbeeld kans dat je fietsendrager een verkeersdrempel raakt. Quote
mikeanber Geplaatst: 27 juli 2021 Geplaatst: 27 juli 2021 hallo allen de vraag was simpel het antwoord ook wordt er bij op geteld en verder wat overhang of wat dan ook doet niet terzaken dus blijf bij de vraag seling Quote
Dethleffs 7,5 Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 hallo allen, ik heb vernomen van een vrachtauto chauffeur die op internationale routes rijdt en zelf ook een camper met trekhaak en fietsen bezit, dat in het buitenland de fietsendrager met fietsen op de trekhaak daar wel gezien wordt als aanhangwagen gewicht Staat zoiets misschien in het Europese verkeers reglement? Quote
Magic Ed. Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 Nee, dat staat nergens. Ze wegen gewoon de totale camper en de beide assen afzonderlijk steeds met de trekhaak en de fietsen er op zoals ze je staande houde voor de gwichtscontrole. Zelfs je vriendin mag je niet snel lozen. Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.