Ga naar inhoud

Reizen met de camper naar buitenland. Moet je dan steeds testen?


Revalk
 Share

Recommended Posts

Wij hebben het voornemen om straks in de zomervakantie met de camper naar een geel ( hopelijk groen) land te gaan en daar doorheen te trekken. Nu is mijn vraag.
Heb je alleen bij binnenkomst land een pcr test nodig ( kinderen nog niet volledig gevaccineerd) of moet je bij elke verplaatsing in het zelfde land  een nieuwe pcr test hebben. 
 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
4 uren geleden, Adriatik zei:

De datum van geldigheid verschijnt wanneer je de QR-code uitprint. Het is ook logisch. Wanneer je negatief bent getest kan die QR-code moeilijk de rest van het jaar geldig zijn.

Je schrijft nog steeds niet waar dat staat van die één dag geldigheid.

Link naar reactie
Share on other sites

In verband met de privacy maakt het corona-paspoort geen onderscheid tussen mensen die een negatieve getest zijn, en degenen die gevaccineerd zijn. Je paspoort is dus geen bewijs dat je twee keer geprikt bent, maar een bewijs dat je (waarschijnlijk) niet besmettelijk bent! Daarom is het paspoort beperkt houdbaar.

Link naar reactie
Share on other sites

Bijna 30 minuten contact gehad met de helpdesk 0800-1421 met de vraag hoe dat zit met de geldigheidsdatum op mijn Internationaal vaccinatiebewijs, toen was het een tijdje stil, ze snappen zelf niet waarom die er op staat, zou niet moeten zijn. Er werd mij verzocht een mail te sturen met een foto van mijn vaccinatiebewijs om dit te checken. Krijg zo snel mogelijk antwoord. Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Share on other sites

Of het zo is afgesproken. Ik krijg een mail van de coronahelpdesk dat er waarschijnlijk een foutje in het systeem zat toe ik de papieren versie van het Internationaal bewijs heb geprint. Opnieuw aanmaken was het advies. Gedaan en nu staat er een geldigheidsdatum tot 21-07-2022, dus alles weer helder. Het Coronatoegangsbewijs voor Nederland is geldig tot 30-05-2022.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...