campaan Geplaatst: 11 juni 2021 Share Geplaatst: 11 juni 2021 Heeft iemand ervaring met / naam van een regensensor 12V (voor in een dakluik te plaatsen) om zo gewaarschuwd te worden als het dakluik open staat, het gaat regenen en ik slaap? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 12 juni 2021 Share Geplaatst: 12 juni 2021 Onder andere Maxxfan, Brink, Heki en Dometic hebben versies van hun dakluiken met een ingebouwde regensensor. Sommigen ook voor achteraf inbouw. Dus, om welk type dakluik gaat het? Dan de fabrikant benaderen of achteraf inbouw mogelijk is of dat desgewenst het hele dakluik vervangen moet worden. Wil je alleen een melding (op je smartphone of zo) ontvangen, dan wordt het denk ik zelf wat knutselen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
campaan Geplaatst: 12 juni 2021 Auteur Share Geplaatst: 12 juni 2021 9 uren geleden, GeMa zei: Onder andere Maxxfan, Brink, Heki en Dometic hebben versies van hun dakluiken met een ingebouwde regensensor. Sommigen ook voor achteraf inbouw. Dus, om welk type dakluik gaat het? Dan de fabrikant benaderen of achteraf inbouw mogelijk is of dat desgewenst het hele dakluik vervangen moet worden. Wil je alleen een melding (op je smartphone of zo) ontvangen, dan wordt het denk ik zelf wat knutselen. Mijn idee is gewoon een los apparaatje zoals Kemo M152 Regensensor Module 12 V/DC, maar dit apparaat heeft helaas slechte reviews / onbetrouwbaar. Dus een ander merk los apparaat wat ik zelf in dakluik kan plaatsen en simpel enkel lawaai moet gaan maken als er regen op valt, zodat ik wakker word voordat ik ga drijven. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 13 juni 2021 Share Geplaatst: 13 juni 2021 11 uren geleden, campaan zei: Mijn idee is gewoon een los apparaatje zoals Kemo M152 Regensensor Module 12 V/DC, maar dit apparaat heeft helaas slechte reviews / onbetrouwbaar. Dus een ander merk los apparaat wat ik zelf in dakluik kan plaatsen en simpel enkel lawaai moet gaan maken als er regen op valt, zodat ik wakker word voordat ik ga drijven. Brink heeft ook een losse unit voor inbouw achteraf. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.