Marlou van Dijk Geplaatst: 14 mei 2021 Share Geplaatst: 14 mei 2021 Ik heb een oude hymer b554 uit 1989. Hier zit een truma boiler in. Soms doet hij het wel en soms gaat na een korte tijd de rode storingsled aan. Gaskraan staat open. Warm waterkraan open geeft water dus boiler is vol. Bij aanzetten hoor ik hem tikken dus wil onsteken. Lijkt of er geen gas bij komt. Boiler zit weggewerkt onder in kast is moeilijk bij te komen. Iemand een idee wat ik nog kan controleren. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Glm Geplaatst: 16 mei 2021 Share Geplaatst: 16 mei 2021 Wat ik zou controleren is de slang waar hij de warmte of rook uitblaast als die gescheurd is krijg je dezelfde klachten. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 17 mei 2021 Share Geplaatst: 17 mei 2021 Een keertje (laten) schoonmaken. Brander vervuilt of thermokoppel defect. Ook slangen en afvoer checken kan geen kwaad. Gebruik je misschien LPG? Geeft wat meer roet en vervuiling. Truma adviseert tegenwoordig om geen LPG te gebruiken. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Arie Geplaatst: 17 mei 2021 Share Geplaatst: 17 mei 2021 kijk eens op de site van https://www.zwiebelfam.nl/verwarming-werkt-niet/ Misschien lees je daar een overeenstemmend probleem MET oplossing. Wat je ook doet, niet lukraak maar onderdelen vervangen en denken, het zal wel dit of dat zijn. Arie Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Robert ter Horst Geplaatst: 27 mei 2021 Share Geplaatst: 27 mei 2021 Geeft de kachel problemen bij het draaien op de huishoud accu? Als de huishoudaccu wat minder goed is daalt de spanning bij gebruik. Dit kan problemen geven met het gebruik. Te testen door de kachel aan te zetten terwijl je met je camper ingeplugd bent op 230V. succes, groetjes, Robert Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Dijk Geplaatst: 11 juni 2021 Share Geplaatst: 11 juni 2021 Bij mij sloeg de boiler iedere 2e dag op rood; bleek verstopte condenswaterafvoer te zijn. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jan Soetens Geplaatst: 15 juni 2021 Share Geplaatst: 15 juni 2021 Klinkt voor mij als een bekend probleem. Bij mij was het branderblok kapot. Probleem is dan, waar vond je nog iemand die dat oude spul kan repareren of een goede diagnose kan stellen? Nou ik heb hem gevonden in Munchengladbach, niet eens zo heel ver Duitsland in. Kijk eens op www.camping-eicker.de voor informatie. Succes Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.