Ga naar inhoud

Hydraulisch systeem


Joke en Gerrit
 Share

Recommended Posts

Of het zin heeft lijkt mij een persoonlijke afweging. Aan het systeem is een uitgave van enkele duizenden euro’s verbonden.

Wij redden ons al jaren met een paar blokken van een paar tientjes. Daar komen we in de meeste gevallen horizontaal mee te staan. En een beetje minder horizontaal vinden we ook prima.

Link naar reactie
Share on other sites

Joke en Gerrit , Als je zou willen en kan betalen gewoon doen , er zijn twee systemen hydraulisch en elektrisch , Hydraulisch is met slagen  veel, meer werk is met een pomp en kan lekkage veroorzaken , en bij  elektrische heb je alleen met bedrading te maken is schoon en lekt niet . In het NKC tijdschrift staan bedrijven , meest al de twee systemen .  

Link naar reactie
Share on other sites

Bij aanschaf van hydraulische poten is het belangrijk om te weten dat je niet altijd 100% recht staat. Is de ondergrond te scheef dan kunnen de uitschuif poten te kort zijn [ vooral in de bergen Frankrijk-Spanje-Portugal enz,] en kom je niet 100% vlak te staan. Aan onderhoud ben je bijna niets kwijt, ik koop een spuitflesje met silecone spray en spuit dit af en toe op de uitgeschoven poten. Het is ook makkelijk om 4 plankjes 25x25x3cm bij je te hebben daar de ondergrond niet altijd even hard is [strand] en dit vang je op met deze plankjes.

Wij hebben ruim 10 jaar ervaring met de EP hydraulische poten en zouden niet anders meer willen. De kosten zijn ca.5500 euro met afstand bediening en de inbouw/onderbouw duurt  ongeveer 1-2 dagen . Bij aanschaf naar een volgende camper kunnen de 4 poten voor CA.1000 euro overgezet worden. Houd wel rekening met verzwaring van UW camper. De 4 poten zijn beveiligd, door piep signaal als deze nog uitstaan bij het weg rijden.

Met elektrische poten heb ik geen ervaring maar volgens mij is de storingskans groter [ komt opspattende modder enz.in. veel succes met UW keuze

Link naar reactie
Share on other sites

Onze camper is voorzien  van het EP systeem.Dit hebben het laten plaatsen ondanks de hoge kosten  omdat mijn echtgenote  behoorlijk  last heeft van duizelingen. 

Dit is een uitkomst buiten  het gemak om de camper te stellen,niet meer op blokken te hoeven  rijden enz.

Wel houten plankjes zijn er nodig als je op een helend vlak staat de kans op het krom trekken van de poten.

Verder nogmaals niets dan lof voor EP

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...