Ga naar inhoud

Reis naar Spanje


Jernor
 Share

Recommended Posts

Na 2, 5 maand onze reis naar het zuiden uitgesteld te hebben zijn we 18 maart 2021 maar Spanje vertrokken. Met pcr uitslag, de gewenste documenten voor België en Frankrijk op zak zijn we op pad gegaan. Bij Mons de Franse grens gepasseerd waar een controle was echter we zijn niet gecontroleerd. In Frankrijk en Spanje geen beperkingen ondervonden. Vanaf 26 maart tot 9 april zijn door de semana Santa alle regio's in Spanje gesloten. Mogelijk worden de regio grenzen dan meer bewaakt om massale verplaatsingen van de Spanjaarden te voorkomen. We houden ons verder streng aan de covid maatregelen om covid besmetting te voorkomen of te verspreiden. Bij elke verplaatsing buitenshuis dient mondkapje gedragen worden.

Natuurlijk krijgen jullie geen garantie van ons dat jullie reis ook goed verloopt 😉

We gaan van onze camper en Spanje genieten.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Met alle respect Jernor, maar u hebt de belangrijkste Covid maatregel al overtreden, namelijk die van "niet noodzakelijk reizen".

 

Ik begrijp dat U er op uit wilt, ikzelf zit ook al vanaf september vorig jaar te popelen om te gaan en nu met smart te wachten op mijn prikje,  maar ik houd me wel aan de maatregelen en blijf thuis. Dat is solidariteit met en empathie naar andere mensen. Je er niet aan houden is egoïsme. Dat is respect hebben voor je landgenoten, maar ook voor Belgen,  Fransen, Spanjaarden en alle andere landen waar doorheen gereisd wordt. 

Ik moet er niet aan denken in het buitenland met covid besmet te worden en dan een ziekenhuisbed in te nemen van een Spanjaard of Fransman, terwijl de situatie daar nijpend is.  Maar U denkt natuurlijk dat gebeurt mij niet. Ik hoop het echt van Harte voor u.

U gaat van uw camper en Spanje genieten ? Onder deze omstandigheden?  

  • Like 1
  • Confused 1
Link naar reactie
Share on other sites

Helemaal eens! Net als de vele tienduizenden andere camperaars sta ook ik te popelen om te vertrekken. Helaas, het wordt ons om heel goede redenen afgeraden. En dan uit eigen belang tóch te vertrekken en er aan toe te voegen dat je niet gepakt bent? Ik ben blij dat de meesten wél hun eigen verantwoordelijkheid nemen.
Overigens heb je een groot probleem wanneer je corona krijgt en gerepatrieerd moet worden. Dan krijg je een erg stevige rekening. Ik moet moeite doen om het je niet te ‘gunnen’.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Misschien egoïstisch om naar Spanje te rijzen of te verblijven

Kan jullie wel vertellen dat in Andalusia de incidents erg laag zijn terwijl de restaurants open zijn en er ook een avond klok is niet meer dan 4 personen aan een tafel zit. Hier word heel gedisciplineerd mee omgegaan. En de buiten lucht werkt natuurlijk ook positief mee. Kan de Nederlandse regering nog wat van leren. 

Link naar reactie
Share on other sites

@Flair live In Israël is ook alles open maar dat betekend niet dat je daar naar toe moet gaan. De NL regering kan idd wat leren van het vaccinatiebeleid in Israël.

Het dringende advies is om niet noodzakelijke reizen achterwege te laten, maar ja, een advies is geen verbod dus als goede Nederlander trekken wij ons daar geen reet van aan, de goede die zich daar aan houden niet te na gesproken.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Covid is overal of je nu in Nederland ,Frankrijk of Spanje reist Geisoleerd in je camper ben je nogal een verspreidingsgevaar ! ik ruik afgunst en gebrek aan avontuurlijkheid dit gemengd met een dosis overheidsgeklungel ! Geniet van het leven en doe wat je wilt, en dan ieder voor zich met een respect voor de ander. Daarom zit je niet in een hotel of overvolle camping. Adios

  • Sad 2
Link naar reactie
Share on other sites

Ik ruik dommigheid en egoïsme. Juist door mensen die zich niet aan de regels houden blijft Covid langer onder ons dan nodig.

Ben blij dat het vaccineren steeds beter gaat en resultaat heeft en nu maar hopen dat de bereidheid voor vaccinatie hoog is.

 

Groet Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...