Ga naar inhoud

Thule wandcassette luifel 5200 4.00 x 2.50 antraciet.


luifel
 Share

Recommended Posts

Het was ons voornemen om onze Hymer camper vanuit de stalling in Bleiswijk naar de dealer in Delft te rijden alwaar de volgende dag een APK-keuring zou plaatsvinden. Op de camper hebben wij 4 mnd. geleden bij de zelfde dealer de oude luifel van 3.50 mtr. laten vervangen door een nieuwe Thule 5200 / Antraciet van 4.00 x 2.50 mtr. Nog maar net onderweg op de N 209, we waren juist het 2e stoplicht gepasseerd, hoorde ik een krakend geluid en zag tot mijn verbijstering dat de gehele cassette-luifel op het wegdek achter de camper was beland. Gelukkig had mijn vrouw voldoende afstand in acht genomen en kon op tijd de luxe auto tot stilstand brengen. Nadere inspectie leerde ons dat de 4 parkers waarmee de wandluifel was vastgezet finaal waren afgebroken. Dit had vele malen erger kunnen aflopen..., wat te denken als je zo'n cassette luifel (30/35 kg.) op je motorkap krijgt of erger nog..., door de voorruit heen. 

 

Zijn er camperaars die onze ervaring delen of zoiets ooit gehoord hebben?

 

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

13 uren geleden, luifel zei:

Het was ons voornemen om onze Hymer camper vanuit de stalling in Bleiswijk naar de dealer in Delft te rijden alwaar de volgende dag een APK-keuring zou plaatsvinden. Op de camper hebben wij 4 mnd. geleden bij de zelfde dealer de oude luifel van 3.50 mtr. laten vervangen door een nieuwe Thule 5200 / Antraciet van 4.00 x 2.50 mtr. Nog maar net onderweg op de N 209, we waren juist het 2e stoplicht gepasseerd, hoorde ik een krakend geluid en zag tot mijn verbijstering dat de gehele cassette-luifel op het wegdek achter de camper was beland. Gelukkig had mijn vrouw voldoende afstand in acht genomen en kon op tijd de luxe auto tot stilstand brengen. Nadere inspectie leerde ons dat de 4 parkers waarmee de wandluifel was vastgezet finaal waren afgebroken. Dit had vele malen erger kunnen aflopen..., wat te denken als je zo'n cassette luifel (30/35 kg.) op je motorkap krijgt of erger nog..., door de voorruit heen. 

 

Zijn er camperaars die onze ervaring delen of zoiets ooit gehoord hebben?

 

Gelukkig nog niet! Wellicht heeft de dealer goedkope parkers gebruikt of zat ie onder spanning gemonteerd. Als voormalig boter monteer ik alles met RVS, ook dus de parkers, schroeven e.d.

Link naar reactie
Share on other sites

De parkers zitten er vanzelfsprekend alleen in om 'm niet te laten verschuiven in de wandhouder, die er ook nog steeds op zit. Normaal zijn het er 3 en in dit geval 4 stuks omdat we eerst een luifel van 3.50 en nu één van 4.00 meter hebben en de garage er een klein stukje wandrail bij heeft geplaatst. Wij denken zelf dat een enorme windstoot de hele cassette eruit gedrukt heeft; we reden 60 km per uur en dan met een windstoot van 100km per uur op de kop....Iets anders kunnen wij niet bedenken...

Link naar reactie
Share on other sites

10 uren geleden, Jelle zei:

Vast gezet met parkers? Is dat een nieuwe methode? Daar zou ik wel foto's van willen zien.

Dat is blijkbaar volgens voorschrift van Thule. 3 parkers zou voldoende moeten zijn... Op de foto zie je een afgebroken parker.

20210313_121459_resized.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

10 uren geleden, GeMa zei:

Gelukkig nog niet! Wellicht heeft de dealer goedkope parkers gebruikt of zat ie onder spanning gemonteerd. Als voormalig boter monteer ik alles met RVS, ook dus de parkers, schroeven e.d.

Beste GeMa, wat is een boter? Is dat een afkorting van bouw-technische..... of....?

Link naar reactie
Share on other sites

Op 15-3-2021 om 08:35, GeMa zei:

Parkers van pisbakkenstaal.

Iemand vertelde ons weer dat rvs natuurlijk prima is tegen het roesten, maar niet per definitie sterker is dan een 'gewone' parker...

Wij hebben zelf altijd klassieke zeilschepen gehad en zijn dol op rvs 😉 en... op de zaken goed vastzetten.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...