Ga naar inhoud

techneut gezocht


campaan
 Share

Recommended Posts

Hallo techneut. Betreft Hymer Ayers Rock. Had problemen met watertoevoer, heel weinig water of helemaal niets. Is niet de waterpomp. Als oudje op de ouderwetse toer gegaan en hier en daar eens aan wat stekkerverbindingen 'geschud'. In (boiler)kastje onder de 2ps-zitting bij tafeltje een stekker gevonden, die invloed had. Maar het rare, de stekker met dikke rode / bruine draad eruit getrokken (losliggende stekker komt uit zwarte aansluiting onderaan in blauwe verbindingsdoos)  en nu geen last meer met geen water. Maar die stekker / draden zullen toch ergens voor dienen, maar ik kan niets vinden wat het nu niet meer doet. De Hymer dealer op afstand  weet het ook niet. Weet iemand waarvoor die stekker / draden zijn ?  Of moet ik wachten op rook  🙂  THX.

 

 

 

 

P1010437.JPG

Link naar reactie
Share on other sites

Stekker is van de voertuigaccu. Schaudt AD01 is een uitbreiding/schakelbox voor de CAN-bus. Zie handleiding. Zou beginnen met (belast) de accu spanning te meten, zou best een rotte accu kunnen zijn. Anders wellicht ergens een massa sluiting of een slecht contact.

adapter_8220371-2018-11-22_ad0x_ma_en.pdf

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, GeMa zei:

Stekker is van de voertuigaccu. Schaudt AD01 is een uitbreiding/schakelbox voor de CAN-bus. Zie handleiding. Zou beginnen met (belast) de accu spanning te meten, zou best een rotte accu kunnen zijn. Anders wellicht ergens een massa sluiting of een slecht contact.

adapter_8220371-2018-11-22_ad0x_ma_en.pdf 922 kB · 4 downloads

Hallo.  Met dank voor de technische uitleg! Voertuigaccu is gefabriceerd in 2016, dus dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn gezien de leeftijd. Ik ga verder speuren.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Interessant! Hoe is het verder verlopen? 

Zelf heb ik diverse vreemde storingen gehad tengevolge van de verbinding met de motor accu (vule 12V). Nadat ik de verbinding verbroken had (zekering eruit gehaald) waren de problemen weg. Sindsdien heb ik de verbinding eruit gelaten want mijn zonnepanelen leveren voldoende energie en ik heb de stroom van de motor niet nodig. 
Laat eens weten hoe het verder is gegaan.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

WAARSCHUWING !!!  BRANDGEVAAR door Schaudt relais!!!  Schaudt laat de onderdelen enkel op de printplaat slecht vastzitten met enkel dus kleine soldeerpuntjes.  Onderdelen / soldeerpunten zijn compleet gaan loslaten en in mijn geval eerst al  gaan vonken !!  Nu onderdelen geplakt op printplaat en daarna goed gesoldeerd. Firma Schaudt is op geen enkele wijze geïnteresseerd in het verbeteren van haar product : ARROGANTIE ten top.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...