Ga naar inhoud

Aanduiding camperplaats


Jos Clemens
 Share

Recommended Posts

Er komen gelukkig steeds meer camperplaatsen bij. Als ik naar de prijzen kijk valt mij op dat er bij veel camperplaatsen prijzen gevraagd worden die een drie sterren camping niet zouden misstaan. Is het een idee om camperplaatsen tot 15 euro all in camperplaats te noemen en camperplaatsen die daar boven zitten de naam campercamping te geven. Hierdoor wordt het voor de camperaars makkelijker om te zoeken.

  • Like 2
Link naar reactie
Share on other sites

  • 8 months later...

Er moet wel iets gebeuren. Camperplaats met de minimale voorzieningen: water tanken, lozen grijs water en toilet. Wil je douchen, toilet of kindervermaak: camping. Campinghouder blij, rustzoekers (camperaaars) blij. Deze zomer meegemaakt op een camperplaats, rondslingerende kinderfietsen, voetballen, badminton tussen de campers.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik begrijp het hele probleem niet. Je kunt op de diverse apps (Campercontact, Park4Night) snel zien welke voorzieningen er zijn. Je kunt er ook op filteren. 

1 uur terug, Plezeerig geplaar zei:

Camperplaats met de minimale voorzieningen: water tanken, lozen grijs water en toilet. Wil je douchen, toilet of kindervermaak: camping

En hoe maak je dan het verschil tussen een camping waar ook tenten en caravans staan en campings waar alleen campers mogen staan? Van dit soort dingen schiet het niet op. Tevoren goed kijken welke voorzieningen er zijn en hoe de reviews eruit zien helpt een stuk beter!

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Het verschil tussen camperplaats en camping vervaagd in Nederland enorm.

 

De betekenis van camperplaats is: een eenvoudige plek om te overnachten, eventueel tegen een kleine vergoeding

 

Tegenwoordig zie je meer en meer camperplaatsen met sanitair, dat je dagen mag staan, reserveren, prijzig, vertrektijd......

In mijn ogen zijn dit geen camperplaatsen meer 

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Die zogenaamde camperplaatsen zijn heel vaak gewoon parkeerterreinen al dan niet betaald, stond laatst in Bentheim(D) onder het kasteel op een cp, is een parkeerplaats, parkeergeld betalen via de automaat, omdat het grenst aan een park is er een openbaar toilet(giga smerig) wat na 20:00 wordt afgesloten, niet mijn kopje thee. 

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, Trudie67 zei:

De betekenis van camperplaats is: een eenvoudige plek om te overnachten, eventueel tegen een kleine vergoeding

 

 

 

Oh, is dat zo? Nooit geweten! En ik geloof het simpelweg ook niet.  Wat mij betreft is een camperplaats een plaats waar je wel een camper mag neerzetten, maar geen tent e.d.. Maar ook dát is maar (mijn eigen) beeld. Camperplaatsen zijn er in soorten en maten. Van een simpele plek op een parkeerplaats (die krijgen dan weer slechte beoordelingen in de sfeer van ‘Deze plek hoort niet op Campercontact want dit is geen camperplaats maar een parkeerplaats’) tot een luxe terrein met dito voorzieningen. De discussie over gebruikte termen en hun definitie wordt oeverloos. Filter in de Campercontact, of welke app je ook maar gebruikt, op voorzieningen en het ‘probleem’ is over.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...