Ga naar inhoud

Reservewiel Ducato ook klein model mogelijk?


Dick737
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik heb een Ducato (Knaus) van 2016 met zo een spuit- en pompsetje..maar dat vind ik maar niks eigenlijk.

Dus ik wil toch een reservewiel meenemen, het ophangmechanisme zit al onder de auto.

Maar die wielen en banden zijn zo immens groot😉 en ik vroeg mij af of er niet een iets gunstigere oplossing is.

Zijn er helemaal geen speciale wielen, soort van thuiskomer? Misschien een gekke vraag, maar als je een niet te zware camper

hebt zou dat toch kunnen?

SVP geen discussies over wel of niet wiel meenemen, daar zijn zoveel meningen over...dat weten we nu wel..ieder het zijne..😂

Ik heb 16 inch, 6j x 16, 5x118 naaf 71, dus niet het heavy chassis..

Ook ben ik geïnteresseerd als iemand een (normaal) wiel ter overname heeft, beetje in de buurt van de Zaanstreek.

Dank voor eventuele reacties en vr groet, Dick

bij ,s heerneberg slangenkuil.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Dick 737 , let wel op dat het noodwiel wel de juiste draag gewicht heeft , en dat de omtrek wel overeen komt met de aangedreven as . als je een kleiner wiel heeft met de voldoende draagkracht , dan deze plaatsen op de niet aangedreven as .

 

Stel , aangedreven as band wissel ,dan een band van de niet aangedreven as afhalen en plaatsen op de aangedreven as , de reserve op de niet aangedreven as .

 

Dit is om schade aan het differentieel te voorkomen .

 

Ps een klein stukje van c.a 500 -1000 m kan wel , maar wel langzaam .

Link naar reactie
Share on other sites

Helemaal met U eens Supreme. 👍Deze week heb ik een thuiskomer voor mijn Beetle 5c gescoord. Ik had er zo een rekenprogrammaatje op losgelaten om het procentuele verschil te bekijken. Dat is inderdaad opletten dat je b.v. niet lager dan -2% komt of niet groter  dan 1,5 %.

Inderdaad de waardes niet teveel overschrijden anders heb je kans dat het differentieel kapot koopt..

Ik heb onder mijn camper hydraulisch levelsysteem..en ik kan altijd het reservewiel achter zetten, door eventuele wissel. Gebruik wel daarnaast voor de zekerheid een krik. 

Maar ik ben ook wel benieuwd of er een reservewiel bestaat voor een camper, niet zo massaal, met voldoende draagkracht inderdaad, een soort thuiskomer.

Dat zou toch wel handig zijn, maar ik vrees dat ze er niet zijn.😐

Afijn, een leuk deel van de camperhobby is speuren naar leuke onderdelen, dus ik ga nog even zoeken.😄

 

aangepast door Dick737
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...