Ga naar inhoud

ervaring in vervanging en werking van normale accubatterij door lithium batterijen in camper fiat ducato 250


ons2ehuis

Recommended Posts

Heeft iemand al ervaring met het vervangen van gewone standaard accuu in lithium accuu?

Heb al verschillende bedrijven die deze verkopen alsmede ook camperbedrijven met werkplaats dit gevraagd doch er is geen eenduidig antwoord hierin te verkrijgen.

Krijg te horen van omzetten 1 op 1 geen probleem en bij een ander moet je er heel veel trucs ervoor uithalen of allerlei materialen er tussen te moet zetten.

Dus als iemand een antwoord weet hoor ik het graag.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Startaccu of huishoudaccu? Over het vervangen van de laatste staan er verschillende topics op dit forum en nog veel meer op het camperforum. Even zoeken bij elektronica.

Combi start-/huishoudaccu kan ook. Zie http://www.solidpower.nl . Ik heb hier geen ervaring mee, maar anderen wel: https://www.nkcforum.nl/topic/111-accu-lithium-boordaccu/?tab=comments#comment-740

 

aangepast door Busje
Link naar reactie
Share on other sites

Dat je te horen krijgt dat het omzetten 1 op 1 geen probleem zal zijn, is een halve waarheid. Dus een hele leugen! Voor de verkopende partij is het geen probleem. Voor de koper, zal nog het e.e.a. aan huiswerk moeten doen en antwoord vinden op de vraag: hoe laadt ik de accu op (diverse methodieken), kan dat zomaar (nee) enz. Ook voor de grootte zal je zelf een antwoord dienen te vinden.
Zoals busje al schrijft, ga naar camperforum.nl en daar vind je mensen die wel deze ervaringen hebben. Zowel met kant en klare accu's als zelf opgebouwde systemen.

 

Arie

Link naar reactie
Share on other sites