Ga naar inhoud

Scotland


Contessa01
 Share

Recommended Posts

Wij hebben een paar keer op de fiets door Schotland gereden. De voor ons ideale oversteek is dan vanuit IJmuiden naar Newcastle (inschepen in de middag, de volgende ochtend op tijd in Engeland). Het loont dan ook de moeite eerst westwaards te gaan langs de Hadrian wall mar de kustweg richting Edinburgh is ook de moeite waard. Voor ons was de Rough guide to Scotland  een fijne reisbegeleider.

Link naar reactie
Share on other sites

Wij wonen op 10 km van de ferry-terminal in IJmuiden. IJmuiden-Newcastle is voor ons dus het ideale begin van een vakantie in Schotland. Afgelopen september hebben we de North Coast 500 gereden. De route is erg mooi, maar misschien iets te lang voor twee weken. Augustus is het Britse vakantie seizoen, dus je moet wel rekening houden met drukte.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb afgelopen september ook deels de North coast 500 gereden, idd 2 weken is kort om de mooie plekken aan te doen, en die zijn er veel 🙂 Ik ging vanuit hoek van holland naar harwich (vond ijmuiden - new castle belachelijk duur met een camper) en vandaar richting schotland gereden, kan je ook mooi het engelse "lake district" aandoen, dat is ook prachtig, zeker een aanrader is "isle of skye" in schotland! 

succes met plannen.

Link naar reactie
Share on other sites

klopt maar daar heb ik een camper voor, je kan er een mooie road trip van maken. UK biedt zoveel moois dat ik die keuze zo bewust heb gemaakt. Als je idd minder tijd hebt is ijmuiden newcastle de beste optie. Ik schrok gewoon enorm van de prijs. 

Link naar reactie
Share on other sites

Harwich - isle of sky was 400km meer dan Newcastle - isle of skye en het verschil in kosten van overtocht was dusdanig meer dan de extra brandsof kosten dat ik die keuze zo gemaakt heb. Maar je moet wel de tijd hebben. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Wij zijn in april/mei 2017 ca 10 dagen in Schotland geweest. Een mooie tussenweg voor het overvaren is met P&O Ferries van Rotterdam naar Hull. Was voor ons de beste combinatie van prijs en kilometers. Als je lid bent van de NKC kun je ook korting krijgen op de overtochten.  

 

Vanuit Hull zijn we via Alnwick Castle (Harry Potterkasteel) naar Edinburgh gereden. Daarna via Stirling richting de Trossachs, Glencoe en Isle of Skye. Vandaaruit via Inverness richting de Cairngorm Mountains en toen weer terug naar Hull. Dit is wel heel erg in een notendop, hoor.

Ik vond het een geweldige reis. 10 dagen was kort, maar we hebben toch veel leuke dingen kunnen doen.  En we hadden bizar mooi weer, zeker voor Schotse begrippen. Ter inspiratie: https://eijkeltjesopreis.blogspot.com/2017/05/schotland-26-april-tm-6-mei-2017.html

 

Ik vind zelf de reisgidsen van Capitool altijd wel fijn ter voorbereiding, maar om eerlijk te zijn gebruik ik onderweg meestal Tripadvisor. 

aangepast door Luppy
Link naar reactie
Share on other sites

Op 10-3-2020 om 18:43, Christ Clarijs zei:

Kunnen jullie niet wat prijzen noemen van de overtochten dan hoef ik niet zo te google bij die maatschappijen

 

Ik begrijp dat het gemakkelijker is dat anderen voor je googelen, maar ik adviseer je toch dat zelf te doen! Kun je direct zelf de datum, maat camper, faciliteiten enz. invoeren.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...