Ga naar inhoud

Puzzel! Fiat ducato oldtimer (bijna, 1985) heeft wat ouderdomskwaaltjes, beetje TLC nodig


Freek1980
 Share

Recommended Posts

Hai allemaal!

Wij hebben een 35 jaar oude Fiat Ducato bus gekocht, die is omgebouwd tot alkoofcamper.

We zijn gevallen voor de charme, de ruimte, en het gewicht van dit hoekige huisje-op-wielen.
We willen hem de komende tijd leren kennen en opknappen, zodat we er daarna met ons gezinnetje lekker mee op pad kunnen.
Afgelopen weekend eerste nachtjes, kinders bij ouders binnen, wij voor de deur. Machtig! Koud, maar zo fijn.

 

Maar net als elke oldtimer, hij heeft wel wat dingetjes:
- Motorisch loopt goed, maar heeft wel lichte diesellekkage
- remmen en koppeling goed, maar 3e versnelling moet een beetje met beleid
- Ruitenwisser (net een nieuwe motor, die er na een paar minuten werken weer mee ophield)
- Er zijn een paar dieseltanks extra onder gebouwd, nalopen hoe het nou precies zit.
- Ergens zit een lekstroom, want na een dag of 10 is de accu leeg, tenzij je de accu ontkoppelt, of aan de walstroom blijft staan.

En in het campergedeelte:
- gaskachel nakijken (waakvlam doet het, maar nog niet meer vermogen)
- Elektradingen: sommige lampjes geven  kortsluiting, nu afgekoppeld van controleunit
- pompje voor keukenkraan werkt, maar alleen op directe 12V, niet via de schakelaar.

Wij zijn zelf enthousiast om er meer over te weten te komen en uit te zoeken hoe de puzzel in elkaar zit, en we zoeken iemand met ervaring in de regio Rotterdam, die ons (eventueel tegen betaling) kan helpen om dit lieve campertje ook helemaal veilig in ere te herstellen, zodat we ook onze 2 kleine meisjes straks gewoon mee kunnen nemen.
Wie heeft de gouden tip?


Groet!

Freek

Link naar reactie
Share on other sites

Hé Freek en aanhang,

 

Wat een leuk en sympathiek bericht. Jouw bericht straalt plezier en positiviteit uit. En ja, een oldtimer ... je koopt ook de "ellende" 🤪 van de vorige eigenaar. Het is eigenlijk heel uitdagend om er iets moois van te maken. Neem de tijd ervoor. Helaas woon ik aan de andere zijde van NL. Maar in de omgeving van Rotterdam zullen best mensen met kennis van zaken je kunnen helpen met raad en daad. Begin eerst met de dingetjes die je zelf kunt oplossen. Van het één komt het ander en voor je het weet ga je de camper leren kennen als je broekzak. Succes 👋

 

Spike

Link naar reactie
Share on other sites

Beste Freek1980.

ik wil graag datgeen ik weet met je delen .

ik woon in Papendrecht en heb zelf ook veel aan mijn camper gedaan.

ik ben monteur geweest en het is ook mijn hobby.

als je wilt kun je mij een mailtje sturen en kunnen we zo mat elkaar contact hebben  

warme groet en God’s zegen RL Moermans

 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nogmaals Ik ben geen helderziende. Extra dieseltanks moeten onderling verbonden zijn (als communicerende vaten, zoals dat heet), want anders hebben extra dieseltanks niet zo veel zin. Zonder onderlinge verbinding moet je steeds bij een lege tank van de ene tank naar de andere overhevelen.

Als ze onderling verbonden zijn, heb je aan één vulopening genoeg.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...