Ga naar inhoud

POI's of routes importeren in Pioneer AVIC EVO1


GeMa
 Share

Recommended Posts

Een aantal merken (o.a. Knaus en Weinsberg) leveren in nieuwe campers de Pioneer AVIC EVO 1 in speciale "C" (camper) uitvoering.

 

Dat wil zeggen dat de navigatiesoftware de mogelijkheid biedt om de maten van de camper in te voeren, waardoor er bij het route plannen rekening mee gehouden wordt (lage bruggen, viaducten en/of smalle wegen). Ook zit er een aangepast POI-bestand in met onder andere veel campings en camperplaatsen in Europa.

 

Nou wil ik eigen POI's en routes (.gpx) importeren. Volgens diverse items op dit en andere fora moet dat kunnen via de Naviextras toolbox. Ik heb dat programma gedownload en het lukt me wel om hiermee de kaarten te updaten (m.b.v. USB stick geïnitieerd in het navigatieprogramma op de AVIC EVO 1), maar importeren van eigen data is geen optie.

 

Heb ook een poging gewaagd via de (iOS) app AVICSYNC, maar ook daar is het geen optie.

 

Daarna deze vraag uitgezet bij de dealer en de Pioneer importeur, maar daar (nog) geen antwoord van gekregen.

 

Wie o wie kan me helpen.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...
9 uren geleden, trailerad zei:

Misschien lukt het met MyRoute, daar werk ik altijd mee om mijn motorritten te maken. Ik heb hier al minsten 75 tochten in gemaakt.

Routelab – MyRoute-app Web

 

Misschien lukt het met MyRoute, daar werk ik altijd mee om mijn motorritten te maken. Ik heb hier al minsten 75 tochten in gemaakt.

Routelab – MyRoute-app Web

 

Thanks. Heb er naar gekeken, maar het probleem is niet zo zeer een route maken, maar die in de Pioneer te krijgen. Myroute heeft maar een beperkt aantal export opties (Garmin, TomTom, BMW etc.), maar Pioneer AVIC zit er niet bij. Je zou zeggen dat Pioneer toch ook kaarten gebruikt van één van de drie kaartenleveranciers, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Echter, het systeem is vrij gesloten en je kunt alleen met hun eigen import/export opties werken.

 

Link naar reactie
Share on other sites

16 uren geleden, CaradoT135 zei:

Daar is het volgens mij niet tot een oplossing gekomen. Het tonen van een screeny was volgens mij te veel van het goede.

Zoals eerder aangegeven, een screenshot geeft geen duidelijkheid, omdat het systeem eerst geupdate moet worden.

Link naar reactie
Share on other sites

Maar om de goede wil te tonen, hierbij de gewenste schermafbeelding.

 

Wat heb  ik tot nu toe bereikt:

- Naviextras toolkit gedownload, USB stick in de camper aangemaakt en gesynced met toolbox;

- Update kaarten gedownload, moet nog geinstalleerd worden (zie screenshot);

- Routes allemaal omgezet (MyRouteApp) naar GPX formaat;

- Handleidingen, internet, fora e.d. afgeschuimd naar info;

- Pioneer support benaderd (handleiding vermeldt niet of nauwelijks iets over import), (nog) geen antwoord gekregen.

 

Wat ga ik nog doen:

- Eerst update installeren;

- Daarna USB stick leegmaken en her initialiseren;

- Proberen  met de Naviextras toolbox mijn routes er op te krigen en te syncen met de Pioneer.

 

Wordt vervolgd.

Schermafbeelding 2021-01-01 om 09.04.23.png

Link naar reactie
Share on other sites

Quote

Maar om de goede wil te tonen, hierbij de gewenste schermafbeelding.

Dat heeft niets met goede wil te maken, ik probeer te begrijpen (en te helpen) waarom het mij wel lukt en een ander niet en omdat een plaatje meer zegt dan veel lappen tekst.

Dat plaatje van jou kan ik niet thuisbrengen, dat is een heel ander plaatje van de toolbox (TB1) dan ik en vele anderen zie, welke versie heb jij?

 

Quote

- Naviextras toolkit gedownload, USB stick in de camper aangemaakt en gesynced met toolbox;

 

Heb je ook een Back-upp gemaakt?(TB2) Alleen met een USB stick met de gegevens (of met de gemaakte back-upp) van mijn navigatie,kan ik de onderste knop met Extra's gebruiken(TB3) en kan ik mijn POI's op mijn USB stick zetten(TB4).

Waarom heb jij niet hetzelfde scherm als ik, welke versie heb jij?

 

TB1.JPG

TB2.JPG

TB3.JPG

TB4.JPG

Link naar reactie
Share on other sites

Hé, ik ben nieuw in deze materie en stel iedere hulp op prijs. We hebben een nieuwe camper gekocht en daarin zit een (nieuwe) Pioneer AVIC EVO1 (camper versie) vanuit de fabriek.

 

Zoals vermeld in de (op dit punt erg summiere) handleiding heb ik een USB stick "aangemaakt" in de camper via de optie "synctools".

 

Daarna op zowel de MAC (mac os 11.1) als op de Windows (Win10) laptop Naviextras toolbox geïnstalleerd.

 

Versie 5.3 op de MAC en ook versie 5.3 op Windows.

 

De toolbox gestart en de USB stick "er in gedaan".

 

Eerst de code ingevoerd die ik van Pioneer gekregen heb om 3 jaar lang gratis kaart updates te mogen ontvangen, daarna de eerste update gedownload.

 

Tot hier gekomen (zie ook de schermafbeelding), omdat de camper nu in de (overdekte) winterstalling staat en je daar niet mag "klussen".

 

In de tussentijd verder gegaan op Internet met research en zo hier (en ook op andere fora) terechtgekomen.

 

Neem aan dat ik straks, als de update is geinstalleerd, ook toegang krijg tot de andere schermen van de toolbox (nu is dat niet mogelijk) en dan kan doen wat jij voorstelt.

 

Kan dus nu ook geen back-up maken, zou een nieuwe USB stick kunnen aanmaken en dan eerst dat doen als dat beter is. Neem aan dat je dan eerst een back-up maakt van de content van de Pioneer (via synctools?) en daarna die opslaat m.b.v. de toolbox?

 

Zie op de laatste 2 schermen dat je via de "extra's" optie POI's kan importeren in KML formaat. Hoe zit dat met routes (dat is namelijk wat ik wil doen), begreep dat je hier het GPX formaat moet gebruiken, klopt dat? En gaat dat via diezelfde optie?

 

Vast bedankt.

Link naar reactie
Share on other sites

11 uren geleden, GeMa zei:

Zie op de laatste 2 schermen dat je via de "extra's" optie POI's kan importeren in KML formaat. Hoe zit dat met routes (dat is namelijk wat ik wil doen), begreep dat je hier het GPX formaat moet gebruiken, klopt dat? En gaat dat via diezelfde optie?

Dat zal vast en zeker zo zijn.

 

Wat ik niet begrijp hoe jij aan versie 5.3 komt, als ik op het grote WWW zoek kan ik die nergens vinden. Op de site van Naviextras kan ik alleen 3.18.5.77515 vinden en die gebruik ik ook.

 

 

TB5.JPG

Link naar reactie
Share on other sites

12 uren geleden, CaradoT135 zei:

Dat zal vast en zeker zo zijn.

 

Wat ik niet begrijp hoe jij aan versie 5.3 komt, als ik op het grote WWW zoek kan ik die nergens vinden. Op de site van Naviextras kan ik alleen 3.18.5.77515 vinden en die gebruik ik ook.

 

 

TB5.JPG

 

MAC? Gedownload via link op support Pioneer.

 

Als ik in de toolbox op de streepjes (menu) klik, schuift er een scherm van links naar rechts en linksonder staat dan Toolbox 5.3

 

Maar als ik naar "over" ga krijg ik deze "Version .2002146709"

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...

Nieuwste versie Naviextras gedownload (Windows versie). Updaten én POI's importeren gaat nu wel goed. Heb het hele bestand (compleet, KML formaat) van campercontact geïmporteerd. Wel nog een puntje van aandacht is het importeren van routes. Kan dus alleen in KML, gedaan, maar het blijven losse POI's en geen route zoals de Pioneer ze gebruikt.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...