Ga naar inhoud

Dieselverwarming


Jelle
 Share

Recommended Posts

Hallo beste camperaars.  Heeft iemand van u ervaring met het gebruik van dieselverwarming?  specifiek met het inbouwen er van, maar ook met het gebruik. Voldoet de verwarming?  ruik je diesel als ie aanstaat ?  Wat is de beste plek om in te bouwen?  etc.

 

Ben benieuwd naar uw reacties,

 

Met vr. Groet Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

Jelle , moet je niet wat meer gegevens vermelden , wat voor camper , de indeling en waar zit de brandstoftank . Ga er van uit dat elke verbranding te ruiken is , maar gas is heet schoonst . 

Veder zou er bij de kachel wel een inbouw vereiste zijn voor een goede werking , neem in ieder geval niet een te kleine ( diesel / lucht )kachel .

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb deze zomer een dieselheater in mijn Niesmann Bischoff ingebouwd als extra verwarming.

De Alde centrale verwarming is ruim voldoende maar in de winter is diesel bijvullen makkelijker dan de gastank bijvullen.

ik heb hem tussen de dubbele bodem ingebouwd en de diesel klikpomp buiten onder de camper, die maakt het meeste lawaai en hoor je nu niet meer.

Tijdens het opstarten kan je hem iets ruiken, dit is afhankelijk waar ook de uitlaat zit.

Verder makkelijk in te bouwen en makkelijk in gebruik. Ik zeg aanrader.

Link naar reactie
Share on other sites

ik heb ook een Chinese diesel verwarming werkt perfect 

ik heb hem onder de camper  gemonteerd en voor het geluid en trillingen

tegen te gaan er een omkasting omheen gedaan, die met trillingdempers is opgehangen.

de omkasting voorzien van een filter voor de aan zuig lucht

zo komt er geen vuil in de warme lucht de de camper ingaat.

de diesel komt uit de tank van de camper hiervoor op het pomphuis een aansluiting gemaakt.

Betreft een Burstner ducato 244.

Belang rijk is om de uitlaat van de kachel zover mogelijk van de aanzuig lucht te monteren om stank te voorkomen.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Beste Jelle en anderen,

Zie dat het draadje niet echt heel recent is, maar toch nog even het volgende.

Ik ben in het bezit van een Land Rover Defender camper, waar ik een Planar kachel heb ingebouwd.

Planar is een degelijk Russisch merk en wordt volgens mij in Canada geassembleerd.

Zit eigenlijk tussen de dure Webasto en de Chinees in qua prijs, maar de kwaliteit neigt naar Webasto.

Absoluut geen stank en heel weinig geluid, door speciale demper.

Inbouw is niet echt een hele zware klus, maar is natuurlijk afhankelijk van wel of niet wat technisch kunnen.

Op internet is omtrent dit merk echt veel te vinden.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...