Jelle Geplaatst: 6 november 2020 Share Geplaatst: 6 november 2020 Hallo beste camperaars. Heeft iemand van u ervaring met het gebruik van dieselverwarming? specifiek met het inbouwen er van, maar ook met het gebruik. Voldoet de verwarming? ruik je diesel als ie aanstaat ? Wat is de beste plek om in te bouwen? etc. Ben benieuwd naar uw reacties, Met vr. Groet Jelle Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 6 november 2020 Share Geplaatst: 6 november 2020 Jelle , moet je niet wat meer gegevens vermelden , wat voor camper , de indeling en waar zit de brandstoftank . Ga er van uit dat elke verbranding te ruiken is , maar gas is heet schoonst . Veder zou er bij de kachel wel een inbouw vereiste zijn voor een goede werking , neem in ieder geval niet een te kleine ( diesel / lucht )kachel . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Arthur Eelsing Geplaatst: 9 december 2020 Share Geplaatst: 9 december 2020 Ik heb deze zomer een dieselheater in mijn Niesmann Bischoff ingebouwd als extra verwarming. De Alde centrale verwarming is ruim voldoende maar in de winter is diesel bijvullen makkelijker dan de gastank bijvullen. ik heb hem tussen de dubbele bodem ingebouwd en de diesel klikpomp buiten onder de camper, die maakt het meeste lawaai en hoor je nu niet meer. Tijdens het opstarten kan je hem iets ruiken, dit is afhankelijk waar ook de uitlaat zit. Verder makkelijk in te bouwen en makkelijk in gebruik. Ik zeg aanrader. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jelle Geplaatst: 11 december 2020 Auteur Share Geplaatst: 11 december 2020 Hallo Arthur, voor welk merk heeft u gekozen en heeft u het zelf ingebouwd of laten doen? Tapt u rechtstreeks uit de tank van uw camper of heeft u een los tankje er bij gezet? Groet Jelle Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Arthur Eelsing Geplaatst: 11 december 2020 Share Geplaatst: 11 december 2020 Dag Jelle, ik heb een Chinees gekocht en zelf ingebouwd. De diesel haal ik uit een aparte tank dit was voor mij het makkelijker met inbouwen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jelle Geplaatst: 11 december 2020 Auteur Share Geplaatst: 11 december 2020 Dank voor de reactie en toelichting Arthur. Groet Jelle Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
advertentie Geplaatst: 12 december 2020 Share Geplaatst: 12 december 2020 ik heb ook een Chinese diesel verwarming werkt perfect ik heb hem onder de camper gemonteerd en voor het geluid en trillingen tegen te gaan er een omkasting omheen gedaan, die met trillingdempers is opgehangen. de omkasting voorzien van een filter voor de aan zuig lucht zo komt er geen vuil in de warme lucht de de camper ingaat. de diesel komt uit de tank van de camper hiervoor op het pomphuis een aansluiting gemaakt. Betreft een Burstner ducato 244. Belang rijk is om de uitlaat van de kachel zover mogelijk van de aanzuig lucht te monteren om stank te voorkomen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ford Ranger Geplaatst: 28 januari 2021 Share Geplaatst: 28 januari 2021 Die Chinese kachels zijn echt niet verkeerd . Kijk bv naar You tube filmpjes. Onze zoon heeft er een in zijn camper zitten en die gaat er mee naar Siberië! Wel een met wat over capaciteit nemen. Ze zijn veel goedkoper als een Webasto of Eberspacher niet echt vergelijkbaar maar toch. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ford Ranger Geplaatst: 28 januari 2021 Share Geplaatst: 28 januari 2021 Ik weet niet wat Alex er voor rekent. Maar er zit zomaar 500 euro tussen. Ik weet niet of er problemen met de verzekering komen . Maar bij vele denk ik, dat er veel niet gekeurd spul op de campers zit Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 28 januari 2021 Share Geplaatst: 28 januari 2021 Voor brand ben ik niet zo heel bang met die chinese dingen(diesel vlampunt is vrij hoog), meer voor het feit dat als ik in lapland zit en het -30 is ik het toch wel warm wil hebben, even goed googelen en dan denk ik dat ik toch voor de duitse degelijkheid zou gaan. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ienencees060220 Geplaatst: 8 februari 2021 Share Geplaatst: 8 februari 2021 Hebben jullie het stroomverbruik al eens bekeken. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Flexilex Geplaatst: 8 maart 2021 Share Geplaatst: 8 maart 2021 Beste Jelle en anderen, Zie dat het draadje niet echt heel recent is, maar toch nog even het volgende. Ik ben in het bezit van een Land Rover Defender camper, waar ik een Planar kachel heb ingebouwd. Planar is een degelijk Russisch merk en wordt volgens mij in Canada geassembleerd. Zit eigenlijk tussen de dure Webasto en de Chinees in qua prijs, maar de kwaliteit neigt naar Webasto. Absoluut geen stank en heel weinig geluid, door speciale demper. Inbouw is niet echt een hele zware klus, maar is natuurlijk afhankelijk van wel of niet wat technisch kunnen. Op internet is omtrent dit merk echt veel te vinden. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.