Ga naar inhoud

App streamen zonder wifi


ALvS
 Share

Recommended Posts

Ik beschik over de CanalDigital App (via mijn glasvezel provider).
In mijn camper zit een tv met diverse ingangen (o.a.hdmi-usb). Hoe kan ik nu de content van mijn smartphone streamen naar de tv zonder dat ik wifi heb?
Heb al bekeken of Google Chromecast geschikt is, maar hiervoor heb je wifi nodig.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...

Hallo allen,

het is prima te doen om tv-beelden te streamen naar een tv. Mifi is inderdaad de beste oplossing omdat je daarmee gelijk over WiFi beschikt op basis van je telefoonabonnement. En daar ligt ook gelijk een aandachtspunt, nl. Je maakt gebruik van je internetbundel. En ja, zonder voorzorgsmaatregelen, neemt streamen veel bandbreedte. 
Ik heb dat opgelost door gebruik te maken van een smart tv-stick van Xiaomi. Daar zit ook gelijk Chroomcast in. In de tv-stick kun je zelf de kwaliteit van het beeld bepalen en daarmee de benodigde bandbreedte voor het streamen aanzienlijk verminderen.  Wij kijken met plezier naar het hele tv-aanbod van de Nederlandse aanbieders, waar we ook zijn in de EU.

Jos Marc van Campingtrend heeft er een item over gemaakt “Internet op de camping”

Veel kijkplezier, ook als je onder bomen of andere obstakels staat!

 

NB: zet vooral je automatische updates uit en je WiFi in de databesparingsmodus om ‘dataslurpen’ te voorkomen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 10-2-2021 om 11:53, Ruit zei:

Hallo allen,

het is prima te doen om tv-beelden te streamen naar een tv. Mifi is inderdaad de beste oplossing omdat je daarmee gelijk over WiFi beschikt op basis van je telefoonabonnement. En daar ligt ook gelijk een aandachtspunt, nl. Je maakt gebruik van je internetbundel. En ja, zonder voorzorgsmaatregelen, neemt streamen veel bandbreedte. 
Ik heb dat opgelost door gebruik te maken van een smart tv-stick van Xiaomi. Daar zit ook gelijk Chroomcast in. In de tv-stick kun je zelf de kwaliteit van het beeld bepalen en daarmee de benodigde bandbreedte voor het streamen aanzienlijk verminderen.  Wij kijken met plezier naar het hele tv-aanbod van de Nederlandse aanbieders, waar we ook zijn in de EU.

Jos Marc van Campingtrend heeft er een item over gemaakt “Internet op de camping”

Veel kijkplezier, ook als je onder bomen of andere obstakels staat!

 

NB: zet vooral je automatische updates uit en je WiFi in de databesparingsmodus om ‘dataslurpen’ te voorkomen. 

Inderdaad goeie tip. Maar..., deze optie (instellen bandbreedte) zit ook in b.v. de app's van Youtube, Netflix en (bij ons) XS4all. Je hebt dus niet persé een extra stukje hardware daarvoor nodig, maar de tip is dus prima.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Wij kijken ook TV via een mini router,gekoppeld aan de Google chromecast.

Na twee uur kijken heb ik 5 GB verbruikt,en blijft het beeld stil staan.

Dit ondanks ik onbeperkt data verbruik heb,van KPN,mijn vraag waarom houdt hij bij 5GB voor gezien,en de volgende dag doet hij het weer...

Link naar reactie
Share on other sites

21 minuten geleden, Jeroen. zei:

Wij kijken ook TV via een mini router,gekoppeld aan de Google chromecast.

Na twee uur kijken heb ik 5 GB verbruikt,en blijft het beeld stil staan.

Dit ondanks ik onbeperkt data verbruik heb,van KPN,mijn vraag waarom houdt hij bij 5GB voor gezien,en de volgende dag doet hij het weer...


@Jeroen

 

Uit een reactie met de voorwaarden van de KPN trof ik de volgende opmerking:

 

Dit onbeperkte data abonnement heeft een aantal voorwaarden.

  1. Je krijgt 5 GB internet per dag.
  2. Zodra dit op is kan je (ongelimiteerd) 1 GB bijbestellen via de MijnKPN App of door een SMS te sturen.

Je kunt de kijkduur verlengen met dit abonnement als je een zuinigere cast-methode gebruikt. Dat kan met toch goede kijk-kwaliteit zoals ik heb omschreven. Wellicht zijn er nog meer mogelijkheden maar dit is voor ons de beste optie.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hou het simpel!  Als je de content al op je smartphone hebt (zie oorspronkelijke vraag) dan kun je ook je smartphone met de tv verbinden met een kabeltje. Dan hoef je niet moeilijk te doen met wifi mifi of iets degelijks. Er zijn diverse kabeltjes in de handel die het signaal van je smartphone omzetten naar HDMI. Ik gebruik dit al een tijdje en werkt super. 

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Ruit. Wat je zegt is helemaal correct. Maar. . . in je vraag zei je dat je de content op je smartphone hebt, dat heb je dus kennelijk niet, want je streamt vanaf Ziggo of een andere provider. Zelf wil ik helemaal niet afhankelijk zijn van Wifi of satelliet (altijd ergernis). Ik zorg dus dat ik een voorraad films heb op mijn telefoon of iPad en die kan ik wel gewoon afspelen op de TV. Ik gebruik hiervoor de VLC media player, gaat super.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 24-10-2020 om 12:37, ALvS zei:

Ik beschik over de CanalDigital App (via mijn glasvezel provider).
In mijn camper zit een tv met diverse ingangen (o.a.hdmi-usb). Hoe kan ik nu de content van mijn smartphone streamen naar de tv zonder dat ik wifi heb?
Heb al bekeken of Google Chromecast geschikt is, maar hiervoor heb je wifi nodig.

Je kunt met je smartphone een eigen persoonlijk WiFi netwerk aanmaken (personal hotspot) en dat gebruiken. Zelf gebruiken we een Google Chromecast in combinatie met diverse app's (NL-Ziet, XS4all TV, Youtube, Netflix, Prime Video) en een MiFi achtig apparaat. Check wel of de CD app kan casten, dat is namelijk niet altijd het geval. En er zijn ook andere soorten dongles die je in de TV kunt stoppen met hetzelfde principe.

Link naar reactie
Share on other sites

Als je je smartphone hotspot maakt dan kun je chromecast met die hotspot verbinden. Met een tweede smartphone moet je met dezelde hotspot verbinden en dan kun je inderdaad streamen vanaf je tweede smartphone. 
ik zelf prefereer de Mifi (zie hierboven) omdat die verbinding maakt meet meerdere telefoonkanalen en over het algemeen een sneller is en ik kan beide telefoons blijven gebruiken, bijv. als iemand van het thuisfront belt. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 8 months later...
Op 24-10-2020 om 12:37, ALvS zei:

Ik beschik over de CanalDigital App (via mijn glasvezel provider).
In mijn camper zit een tv met diverse ingangen (o.a.hdmi-usb). Hoe kan ik nu de content van mijn smartphone streamen naar de tv zonder dat ik wifi heb?
Heb al bekeken of Google Chromecast geschikt is, maar hiervoor heb je wifi nodig.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...