Ga naar inhoud

Onjuist bouwjaar aangegeven van gekochte camper.


Recommended Posts

Ik heb een camper gekocht die 1 jaar oud zou zijn en daar is de verkoopprijs op gebaseerd. Er zou dus nog 1 jaar fabrieksgarantie op zitten. Nu zijn er een aantal gebreken die ik bij een officiële Carthago dealer maar moest laten repareren omdat er nog garantie is. Echter bij de Carthago dealer die de gegevens van het voertuig kan inzien is geconstateerd dat deze camper al meer dan 2 jaar oud is. Dus geen garantie meer en te veel betaald gezien de leeftijd.

De handelaar koopt zijn campers veel uit Duitsland en zijn, zegt men jong gebruikt. Ik heb deze firma hiervan op de hoogte gesteld en wens de koop te annuleren. Hij is hiervan geschrokken en geeft aan dit uit te zoeken hou dit zit.

Mijn ingeruilde camper van wel 1 jaar oud staat bij hem in de verkoop en kan wat mij betreft terug.

Ik hem hem 5 werkdagen tijd gegeven om te reageren.

Op dit moment zal ik de naam van de firma nog niet noemen maar wordt het niet netjes opgelost dan zal ik zeker alles publiceren met de bedrijfsgegevens. 

Groet Felix Jennekens 

Link naar reactie
Share on other sites

Geplaatst: (aangepast)

Wellicht heeft ie ruim een jaar in een showroom gestaan in Duitsland zonder kenteken?  Als ie dan op (duits) kenteken komt is ie een jaar jonger op kenteken dan de productie datum. De camper dealer kijkt uiteraard op chassis nummer en ziet dan wanneer ie daadwerkelijk geproduceerd is. Wat staat er op de RDW site bij datum 1e toelating?

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Wat de reden ook is, wanneer de camper is verkocht als 1 jaar oud terwijl deze in werkelijkheid 2 jaar oud is, is de verkoper verantwoordelijk voor een verkeerde voorstelling van zaken. Geef de verkoper even rustig de tijd om de zaak te onderzoeken. Dreigementen met het openbaar maken van de naam van de verkoper lijkt me in dit stadium contra productief. Juridisch zou je jezelf zelfs in de problemen kunnen brengen, ook als je inhoudelijk gelijk hebt! Gelet op zijn reactie zou hij heel goed te goeder trouw kunnen zijn. 

  • Confused 1
Link naar reactie
Share on other sites

21 uren geleden, camper gekocht zei:

Ik heb een camper gekocht die 1 jaar oud zou zijn en daar is de verkoopprijs op gebaseerd. Er zou dus nog 1 jaar fabrieksgarantie op zitten. Nu zijn er een aantal gebreken die ik bij een officiële Carthago dealer maar moest laten repareren omdat er nog garantie is. Echter bij de Carthago dealer die de gegevens van het voertuig kan inzien is geconstateerd dat deze camper al meer dan 2 jaar oud is. Dus geen garantie meer en te veel betaald gezien de leeftijd.

De handelaar koopt zijn campers veel uit Duitsland en zijn, zegt men jong gebruikt. Ik heb deze firma hiervan op de hoogte gesteld en wens de koop te annuleren. Hij is hiervan geschrokken en geeft aan dit uit te zoeken hou dit zit.

Mijn ingeruilde camper van wel 1 jaar oud staat bij hem in de verkoop en kan wat mij betreft terug.

Ik hem hem 5 werkdagen tijd gegeven om te reageren.

Op dit moment zal ik de naam van de firma nog niet noemen maar wordt het niet netjes opgelost dan zal ik zeker alles publiceren met de bedrijfsgegevens. 

Groet Felix Jennekens 

 

Ook de camperdealer moet de start van de garantie gelijk stellen aan de datum op het eerste kentekenbewijs. Geeft dat aan dat het binnen de 24 maanden is, dan valt hij wettelijk in de garantie waar dan ook in de EU.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid