Ga naar inhoud

Mifi router - datakaartje Europa in Nederland aanschaffen


Peggy

Recommended Posts

Ik lees veel dat camperaars met een mifi router in het land waar zij verblijven een prepaid data kaartje aanschaffen. Nu kun je ook in Nederland een datakaart Europa aanschaffen waardoor je, mijns inziens, de hele mifi router thuis kunt installeren. Dat lijkt mij handiger. Wat zijn de nadelen van een nederlands prepaid europa data kaartje?

Link naar reactie
Share on other sites

Geplaatst: (aangepast)

De Europese prepaid data simkaarten die je in Nederland kunt kopen zijn naar verhouding duurder dan wanneer je in het land van verblijf een prepaid data simkaart van de goedkoopste aanbieder zoekt en daar dus ook aanschaft. Het voordeel van een Europese prepaid data simkaart is dat je deze inderdaad thuis al kunt installeren, al is dit vaak niet meer dan de simkaart in de router stoppen. Het bedoelde voordeel is dat je in heel Europa permanent online bent zonder per land van simkaart te moeten wisselen. Ook tijdens het rijden en passeren van landsgrenzen blijf je verbonden.

Wij verstoken tijdens onze reizen door Europa ca. 10-15 GB per dag met 2x smartphone, 2x tablet, IP TV, online radio plus online navigeren en gebruikte afgelopen jaar een prepaid data simkaart van MyPrivateHotspot. Daar kreeg ik a €2,99 per dag onbeperkt internet via 4G en 5G, dus je hoeft dan ook niet op databundels te letten die opraken. En ja, dat is best geld maar ook veel gemak voor die twee tientjes per week.

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

50 minuten geleden, Camper-T zei:

De Europese prepaid data simkaarten die je in Nederland kunt kopen zijn naar verhouding duurder dan wanneer je in het land van verblijf een prepaid data simkaart van de goedkoopste aanbieder zoekt en daar dus ook aanschaft. Het voordeel van een Europese prepaid data simkaart is dat je deze inderdaad thuis al kunt installeren, al is dit vaak niet meer dan de simkaart in de router stoppen. Het bedoelde voordeel is dat je in heel Europa permanent online bent zonder per land van simkaart te moeten wisselen. Ook tijdens het rijden en passeren van landsgrenzen blijf je verbonden.

Wij verstoken tijdens onze reizen door Europa ca. 10-15 GB per dag met 2x smartphone, 2x tablet, IP TV, online radio plus online navigeren en gebruikte afgelopen jaar een prepaid data simkaart van MyPrivateHotspot. Daar kreeg ik a €2,99 per dag onbeperkt internet via 4G en 5G, dus je hoeft dan ook niet op databundels te letten die opraken. En ja, dat is best geld maar ook veel gemak voor die twee tientjes per week.

 

Screenshot_20240609-192921_Chrome.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Hartelijk dank voor deze uitgebreide reactie. Kan ik ook een simkaart zoals in de bijlage als voorbeeld toegevoegd kopen? Dat is dan veel goedkoper dan 2,99 per dag. Als dit dan op is, dan weer opwaarderen  zo dacht ik eigenlijk. Wij gebruiken het eigenlijk alleen om nieuwe bestemmingen te zoeken en fietsroutes te maken op onze laptop.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Geplaatst: (aangepast)

Zeker, er zijn meerdere oplossingen voor een EU data simkaart, zowel met bundels als met unlimited data. 
In principe kun je elke data simkaart in een Mifi router gebruiken die het beste bij jouw wensen past.

Kijk wel eerst even goed rond naar de vele prijsverschillen. Op Bol com zitten ook nog enkele aanbieders.

En als ik het goed heb heeft Vodafone Nederland ook nog prepaid EU data oplossingen met opwaarderen.

aangepast door Camper-T
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Je kunt de MiFi installeren met elke simkaart, dus ook met die uit jouw telefoon. Koop je in het buitenland een andere simkaart dan schuif je die er gewoon in en het werkt met de eerder gemaakte instellingen. Je moet wel altijd vooraf in een ander toestel de PIN van de simkaart verwijderen.
Wij gebruiken de GoMundo simkaart van www.orange.es met 100 GB voor vier weken à 20,- euro. Overal in de EU hetzelfde tarief en goed bereik.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Wat een fijne en duidelijke antwoorden. In een vlog gaf iemand ook aan dat je bij de telecom winkel de pincode van de simkaart kunt laten verwijderen. Ik snap nu waarom dat is; je kunt in de mifirouter dat natuurlijk niet doen dus het alternatief is het prepaid kaartje eerst in je eigen telefoon activeren. Dan ben ik toch zo vrij om nog een vraag te stellen hierover. Hoeveel GB verbruikt een echtpaar die deze router alleen gebruikt voor het uitzoeken van een volgende bestemming, een fietsroute uitpluizen en misschien heel af en toe een you tube filmpje kijken per week? Met andere woorden, een prepaid kaart met 2GB erop, hoe lang zou dat echtpaar (wij dus) daar dan mee doen? En kun je zo'n prepaid kaart ook weer opwaarderen?

 

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, Magic Ed. zei:

Je kunt de MiFi installeren met elke simkaart, dus ook met die uit jouw telefoon.

 

 

1 uur terug, Peggy zei:

Wat een fijne en duidelijke antwoorden. I

 

Maar dan moet je wel gaan filteren met die duidelijke antwoorden.

Quote

Telecomaanbieders mogen 06-nummers alleen gebruiken voor mobiele telefonie. Dit is telefonie waarbij de telecomaanbieder een radionetwerk gebruikt om communicatie over grote afstanden mogelijk te maken. 0970-nummers gebruikt u voor andere toepassingen.

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data

 

Dat het niet mag betekend natuurlijk niet dat het niet kan, maar dat is zoals het is.

Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, Magic Ed. zei:

Je kunt de MiFi installeren met elke simkaart, dus ook met die uit jouw telefoon. Koop je in het buitenland een andere simkaart dan schuif je die er gewoon in en het werkt met de eerder gemaakte instellingen. Je moet wel altijd vooraf in een ander toestel de PIN van de simkaart verwijderen.
Wij gebruiken de GoMundo simkaart van www.orange.es met 100 GB voor vier weken à 20,- euro. Overal in de EU hetzelfde tarief en goed bereik.


Een normale spraak/data simkaart van een Nederlandse provider lijkt in Nederland te werken in een Mifi router maar het datagebruik wordt grotendeels belemmerd. Normaal een stukje IP TV of YouTube streamen lukt in Nederland vaak niet meer. Wat ik begreep is dat providers om bepaalde redenen Mifi routers blokkeren die met een spraak/data simkaart worden gebruikt. Je moet hier dus echt een data simkaart in gebruiken.

Link naar reactie
Share on other sites

17 uren geleden, Camper-T zei:


Een normale spraak/data simkaart van een Nederlandse provider lijkt in Nederland te werken in een Mifi router maar het datagebruik wordt grotendeels belemmerd. Normaal een stukje IP TV of YouTube streamen lukt in Nederland vaak niet meer. Wat ik begreep is dat providers om bepaalde redenen Mifi routers blokkeren die met een spraak/data simkaart worden gebruikt. Je moet hier dus echt een data simkaart in gebruiken.


Die van mij heeft geen enkele blokkade, werkt gewoon in de hele EU prima.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid