Ga naar inhoud

Camperonderhoud


Ellen12
 Share

Recommended Posts

Misschien een domme vraag, maar ik wil even checken wat de camperonderhoud (groot onderhoud) ongeveer kost.
Onze camper Carado t459 van januari 2022 (2 jaar oud) gaat deze week naar de garage voor onderhoud bij een ander garage bij ons in de buurt. De eerste 2 jaar was het onderhoud nog onder garantie waar wij de camper gekocht hadden.  

De garage bij wie het onderhoud gaat voeren zegt dat het ongeveer € 1.000 euro gaat kosten. Nu 18.000 km.

Kan dat kloppen?

aangepast door Ellen12
Link naar reactie
Share on other sites

In de 5,5 jaar dat wij onze camper hebben, ben ik tot nu toe onderstaande per jaar kwijt.

 

2019 - Distributie- en multiriem vervangen, beurt en APK € 529,90

2020 - Beurt en APK € 268,97

2021 - Beurt en APK € 370,47

2022 - Beurt en APK € 445,39

2023 - Beurt, filters en APK 445,39

2023 - Banden 4x € 840,-

 

Volgende maand krijgt de camper weer een beurt en zal ik overleggen of de distributie vervangen gaat worden. Verder wil ik een paar hulpveren laten plaatsen, de rekening zal daarom wat hoger zijn, mijn garage trekt mij geen poot uit, dat is wel duidelijk.

Link naar reactie
Share on other sites

Ellen, er bestaan beslist domme vragen;-) maar ik vind dit helemaal geen domme vraag. Je wilt je gewoon behoeden voor woekerprijzen. Prijzen die natuurlijk niet zijn vastgesteld, zoals Magic Ed doet voorkomen. Carado noemt een aantal gunstige prijzen. Ik denk niet dat zijn garage een -tegenwoordig helaas gebruikelijk- werkplaatstarief van €118,50 per uur ex BTW hanteert. Maar een garage die het bij voorbaat al heeft over €1000, blijf daar maar weg. 
APK en normale jaarbeurt kostte mij vorig jaar aug. €553,18. Uitgevoerd door onze Fiat professional  dealer. 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik was vorige week 451 euro totaal kwijt, 2 jaarlijkse beurt incl. APK(motorolie + filter vervangen, remvloeistof vervangen, brandstof filter vervangen, luchtfilter vervangen, interieur filter vervangen), zij hanteren vaste prijs voor kleine/grote beurt, onderdelen worden apart vermeld op factuur.  Was bij van mossel peugeot (ik heb een peugeot boxer), deze moeten gelukkig maar 1x per 2 jaar voor onderhoud. 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...