Ga naar inhoud

Lekstroom bij afgekoppelde acci


Iphonescherm
 Share

Recommended Posts

In onze Ducato camper uit 2004 had ik voortdurend last van lekstroom, zonder dat experts het euvel hebben kunnen traceren. Uiteindelijk een schakelaar op de min-pool van de accu gezet en daarmee leek het probleem opgelost. Leek, want na een week stilstand was wederom de startaccu te leeg om nog de camper te starten. Het enige wat vreemd is, is dat het dashboard klokje blijft lopen, ook al is de minpool uitgeschakeld. Verder doet niets het meer behalve het klokje op het dashboard. Iemand een idee hoe dit kan?

Link naar reactie
Share on other sites

Zonder minpool aangesloten kan een accu niet leeglopen. Ik zou mij eerst even focussen op ‘het loskoppelen’ want wellicht is dit niet in zijn volledig zo.

Als het klokje in het dashboard blijft lopen kan dit een aanwijzing zijn dat de minpool dus toch nog ergens vast zit, of het klokje loopt op eigen batterij.

Andere optie is een accu met interne problemen waardoor hij zich zelf ontlaadt, al komt dit volgens mij zelden voor als een accu in goede conditie is.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...